Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den heter M50B25.. Den har vanos.

Vanos kom i 92/93 på M50 motorene.

M52B25 er 323i motoren og M52B28 er 328i motor. M52 er også i alu mot M520 som er i støpejern.

Skrevet
Orginal 323 e36 kjører fra en orginal e36 325i uansett :P

Sikker på det?

Når jeg og en kamerat (mr.323) kjører er det ingen som drar fra den andre. Går veldig likt, 323'en drar litt mer i bunn, men det tar 325'en igjen i toppen med "turbokicket" som jeg pleier å kalle det :wink: Nå har vi aldri testa skikkelig på bane, men sånn utifra erfaringene i trafikken går de veldig likt.

Jeg fikk brynet meg mot en del 325i og det gikk greit. Par fine sletter i utlandet.

Skrevet

Titta på modell guide nå.. Ser ut som dem slutta med 325 når 323 kom..

Så da er M52 i 323 å ikke 325 da.. Noen som vet hvorfor dem slutta med 325 når 323 kom??

Skrevet
Nyere 325 fom 95 Har vel åsså M52b25??

Samme som 323. bare at 323 er strupa lit??

Ingen biler som heter 325 mellom 96' og 99' (ca :wink: ), E36 325 ble fra 96' til 323 frem til E46 kom med ny 325 i 98'-99'...

Skrevet
Titta på modell guide nå.. Ser ut som dem slutta med 325 når 323 kom..

Så da er M52 i 323 å ikke 325 da.. Noen som vet hvorfor dem slutta med 325 når 323 kom??

M50b25 motoren ble avløst av M52b25 motoren...

Skrevet
E46 325 går bedre enn E46 323 :)

Men 323 har en flott motor! Undervurdert av mange som tror man MÅ ha 325 eller 328.

Det er jeg helt enig i, men mange ser seg dessverre blinde på 325i/328i modellbetegnelsene. Jeg mener at E36 323i uten tvil var den mest balanserte og harmoniske E36 modellen. Når det gjelder E46 er det 330i som er modellen man bør kikke etter hvis en bensinrekkesekser står på programmet, men 325i er absolut ikke et dårlig alternativ. E46 323i/328i opplever jeg som mindre attraktive når de mer moderne alternativene er signifikant bedre på alle måter.

Skrevet
325=M50B25

323=M52B25

323 er oppgitt til 170 hk, men ser at ved målinger så viser den seg å ha over 180hk.

En vanlig mod på 328(M52B28) er jo innsug +++ fra 325(M50B25)

Kan muligens gjøre det samme på 323 for å hente ut litt mer knuff.

Jeg skal mest sannsynlig kjøpe meg en 328 i helgen...

Er det bare å bytte til 325 innsug (Bolt on?) og går bilen mye bedre da?

Skrevet
325=M50B25

323=M52B25

323 er oppgitt til 170 hk, men ser at ved målinger så viser den seg å ha over 180hk.

En vanlig mod på 328(M52B28) er jo innsug +++ fra 325(M50B25)

Kan muligens gjøre det samme på 323 for å hente ut litt mer knuff.

Jeg skal mest sannsynlig kjøpe meg en 328 i helgen...

Er det bare å bytte til 325 innsug (Bolt on?) og går bilen mye bedre da?

Nei... det er ikke bolt on... bl.a trenger du et adapter og litt andre tilpasninger. Var jeg deg hadde jeg ventet litt med endringene av motoren... en 328i går som standard absolut bra og det er ikke sikkert at du føler at du trenger mer effekt.

Skrevet

Har du sikkert helt rett i....

Gikk fra 325 til 320 til 318 og nå skal jeg ha meg motor igjen!

Etter å ha kjørt 318 en stund kommer den til å gå noe hinsides sikkert :D

(En stund)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...