Gå til innhold

MONO VISKER

andrem
 Share

Anbefalte innlegg

de skaffer IKKE monovisker til e34.

Har undersøkt litt rundt dette selv for et år tilbake. veldig vanskelig å få tak i.

Alpina har vist i sin tid produsert dette. men ble ingen slager. så den gikk ut av produksjon for mange år tilbake.

Det nærmeste du kommer monovisker til e34 er hva du lager selv. sett flere DIY på nettet ang dette. blandt annet også til e34.

husker ikke hvor. muligens på www.e34.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

monovisker er jo ikke pent... med mindre den ligger nede når den er slått av og ikke står rett opp på ruta!

Det største problemet med en monovisker er at den ikke er effektiv. På begynnelsen av 80-tallet begynte Mercedes-Benz med monoviskere på W201 og W124, men etter mye pepper har deres modeller i dag ikke monoviskere. Etter 3 stk. MB´er vet jeg hvor elendig en monovisker er... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner egentlig hvorfor de gikk vekk fra det.

På min tidligere W124 syns jeg viskeren var HELT genial. Den tok hele ruten og det eneste som ble igjen var en liten flekk nede midt på ruten. Den var jo ikke sjenerende heller.

Det var i teorien... i kraftig regnvær eller ditto snevær var den ganske enkelt ikke hurtig nok. Den hadde også problemer med å viske vekk større mengder sne uten å "skli" over deler av sneen i ytterkantene av vinduet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monovisker er smak og behag. Har hatt det på nesten alle mine E30(liggende til en av sidene). Jeg synes det er tøft. Har dog aldri hatt problemer med sikt. Men så er det aldri snø på ruta når jeg kjører da, nesten ikke regn engang, he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første monoviskerne til Mb var også uten viskergear. Kom vel i 85 med gear.

Det er korrekt hvis du tenker på mekanismen som løfter armen opp og ned i en slags "M" bevegelse. Problemet var imidlertid at selve viskeren ikke ble mer effektiv selvom større deler av vinduet ble tørket/visket. I tillegg var det idiotisk å kombinere blinklysarmen og hastighetene for viskerarmen i en og samme arm på venstre side av rattet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første monoviskerne til Mb var også uten viskergear. Kom vel i 85 med gear.

Det er korrekt hvis du tenker på mekanismen som løfter armen opp og ned i en slags "M" bevegelse. Problemet var imidlertid at selve viskeren ikke ble mer effektiv selvom større deler av vinduet ble tørket/visket.

Jepp,korrekt. C og E klassen var vel de siste som kom med monovisker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...