Gå til innhold

MONO VISKER

andrem
 Share

Anbefalte innlegg

Første monoviskerne til Mb var også uten viskergear. Kom vel i 85 med gear.

Det er korrekt hvis du tenker på mekanismen som løfter armen opp og ned i en slags "M" bevegelse. Problemet var imidlertid at selve viskeren ikke ble mer effektiv selvom større deler av vinduet ble tørket/visket. I tillegg var det idiotisk å kombinere blinklysarmen og hastighetene for viskerarmen i en og samme arm på venstre side av rattet.

Idiotisk?? Er vel en smakssak og vanesak dette vel? De har de i lastebilene sine også(Actros). Den på høgre side styrer retarder&motorbrems,samt cruisecontroll og limiter'n.

Hadde en 190E,syns det var og er helt ok løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så husker du ikke at armen hadde så mange funksjoner at den ikke hadde et egentlig lyshorn. Alternativet var å manuelt slå fjernlyset på og av... uten automatisk retur. I tillegg hadde ikke armen et 3. gear for viskerhastigheten... noe som er alminnelig i dag. Årsaken var at man skulle vri armen rundt i trinn, men igjen var det for mange funksjoner i armen... så det ikke var plass til flere gear enn... interval, 1 og 2 gear... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så husker du ikke at armen hadde så mange funksjoner at den ikke hadde et egentlig lyshorn. Alternativet var å manuelt slå fjernlyset på og av... uten automatisk retur. I tillegg hadde ikke armen et 3. gear for viskerhastigheten... noe som er alminnelig i dag. Årsaken var at man skulle vri armen rundt i trinn, men igjen var det for mange funksjoner i armen... så det ikke var plass til flere gear enn... interval, 1 og 2 gear... :roll:

Ehh.....den hadde da lyshorn?! Kor mangen trinn har du på viskerhastigheten da? Har aldri hatt anna bil en med 3 hastigheter på(intervall,vanlig og hurtig). :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh.....den hadde da lyshorn?! Kor mangen trinn har du på viskerhastigheten da? Har aldri hatt anna bil en med 3 hastigheter på(intervall,vanlig og hurtig). :?

Nei... hverken W201 eller W124 har et dedikert lyshorn slik vi kjenner det fra BMW... iallefall hadde ikke mine to 190E eller min 230E et dedikert lyshorn. Jeg mener da bestemt at min visker har 4 hastigheter (orker ikke å sjekke i kveld)... interval, alminnelig, hurtig og veldig hurtig. Vender tilbake med mer informasjon i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...