Gå til innhold

Utroligt ka som kan dukke opp!

E36Cab1
 Share

Anbefalte innlegg

:shock:

For oss som er litt historie intresserte er dette ganske spennendes,utroligt at noe sånt kan ligge "glemt" i over 60 år!

Må ha vært ganske spennendes for den personen som oppdaget dette :shock:

Er visst sendt til England for å få det på vingene igjen visstnok.

Bmw motorer er visst ikkje skuddsikre after all,hehe....

http://www.youtube.com/watch?v=lmKFqFDRfrQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Forstod det slik at det var ved den Finsk/Russiske grensa,rundt Karelen.

Ser ut som om at skogen er komt opp i ettertid ettersom vingene ser noelunde hele ut. Ser ut som et myr-område,er vel ganske få folk pr kv.km der borte kansje. Ligger sikkert mykje igjen rundt omkring,spes i Russland vil eg tru.

Sett videoer,mest fra øst-europa,der folk finner kjøretøy i elver o.l.

Noen drog faktisk opp en tysk Panzer tank opp fra myra,var helt skjult.

Tanksen var helt komplett,hadde sunket der i teleløysinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss! Ble det oppdaget først nylig? Det er jo ganske utrolig, da må det ha falt ned langt unna sivilisasjon iallefall.

The remains of a German plane from WWII in a Russian swamp. From what I understand now, the plane was found near Leningrad sometime in the early 90's and is currently being restored in the UK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var absolut en interessant film. Focke-Wulf´en ser ut til å være i relativt god stand, men et par av instrumentene mangler... så noen har nok vært der tidligere. Det ble i perioden 1941-45 bygget over 20000 stk. Focke-Wulf Fw 190... så helt enestående er de ikke. Her er et annet eksemplar... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida,er ikkje enestående sånn sett. Men å finne et i så god tilstand,og tilnærma helt,er veldig spennendes.

Hadde et stort flyslag i Sunnfjord der et stort antall fly styrta. Rekna med at du Fredrik syns dette var intr ja :D

Her er en link til en videosnutt som dei viser på museet i Frammarsvik,der luftslaget var.

http://www.nrk.no/dynasx?p_lenke_id=222 ... wmext=.asx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på østlandet(Hønefoss) i militæret,der var det lite og ingenting av slikt. Er endel kystfort(5 stk) rundt der eg bur og endel fly som har styrta her(eine vart faktisk skutt ned av sine egne :wink: ). Men er lite eller ingenting igjen av de idag.... Men sysn det er veldigt spennandes og ikkje minst intressant med slike ting :D

Min bestefar var reiste frivilligt til Voss når kampene tiltok der,Bømoen tror eg det heiter den leiren som ligger der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var spennende! Jeg har hatt interesse for flyvrak fra krigen i flere år, og dette er vel per dags dato en av mine største interesser. Har besøkt et titalls flyvrak i sørnorge, og kommer til å legge ferien til finmark neste sommer, som en ren krigshistorisk tur, med flyvrak i fokus. Utrolig hva en kommer over på slike steder (har funnet alt fra rester etter pilotene til skarp .50 cal ammo.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...