Gå til innhold

E36 Cab 94/97:Ombygging til M3 *NYE BILDER/FERDIG LAKKERT!*

E36Cab1
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 156
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har tenkt å godkjenne dette,men ikkje før i 2011 da bilen var importert i 2001 :cry: Har en kompis som skal "hjelpe" meg igjennom Eu-kontrollane inntil videre :wink:

Men er ikke regelen før 96, tror ikke det er noe 10 årsregel på sånt....

Trur det gjelder uansett dette med 10 års regel,men har tenkt å sjekke dette ut når bilen blir ferdig uansett :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir kult med noen bilder nå:) men M3 skjermene er ikke bredere enn vanlige e36 skjermer, det kom nye skjermer 9/96, så de står på både M3 og vanlig fra den datoen. Men det at det er breddeforskjell på de visste jeg ikke.. vet du ca hvor mye det skilte? Kan ikke være at den gamle skjermen var valsa ut litt da?

Var det eg lurte på nemlig,om den var valsa eller ei :? Er snakk om noen cm viss eg ikkje hugsa feil,skulla ha snakka med en som har valse-erfaring om dette.....

Satser på å få gjort litt idag,men er jo pokker meg alltid noke anna som må gjerast. Skal egentlig lodde inn noen motstandeer på eine hengeren idag,men får sjå ka som prioriteres mest,hehe.... :wink:

Sjekk om skjermkanten er bretta helt inntil, da er den mest sannsynlig hatt en runde med valsa, men om den ikke er brettet inntil så er den ikke valsa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
Blir kult med noen bilder nå:) men M3 skjermene er ikke bredere enn vanlige e36 skjermer, det kom nye skjermer 9/96, så de står på både M3 og vanlig fra den datoen. Men det at det er breddeforskjell på de visste jeg ikke.. vet du ca hvor mye det skilte? Kan ikke være at den gamle skjermen var valsa ut litt da?

Var det eg lurte på nemlig,om den var valsa eller ei :? Er snakk om noen cm viss eg ikkje hugsa feil,skulla ha snakka med en som har valse-erfaring om dette.....

Satser på å få gjort litt idag,men er jo pokker meg alltid noke anna som må gjerast. Skal egentlig lodde inn noen motstandeer på eine hengeren idag,men får sjå ka som prioriteres mest,hehe.... :wink:

Sjekk om skjermkanten er bretta helt inntil, da er den mest sannsynlig hatt en runde med valsa, men om den ikke er brettet inntil så er den ikke valsa..

Hey,litt oppliving her no!! No er bilen ENDELIG komt på verksted og får no en fersk ny bakskjerm :D Skal hente den på lørdag,han håpte å få den ferdig til da.

Men ang valsinga,framskjermen fant eg og han ut at den muligens ikkje var valsa ettersom den kanten ikkje var innbretta :?:?:

Er ganske usikker no ,men skjermane skal jo være like??? hmm....strange.....

Anyway,blir ikkje gjort meir før eg går på jobbsyklus igjen på mandag,da blir det 2 veker til skruing igjen :cry: Og da skal eg til Våler så det blir kansje utsatt enda lenger,hehe.... But i'll be back med meir bilder og oppdateringer as soon as possible :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommeren nærmer seg med stormskritt nå:) Blir bra dette her, fått kjørt noe mer med bilen da?

Ja fikk tatt en tur forrige helg i strålende sol,var endel folk som ville sitte på en tur :wink: Og reaksjonene lot ikkje vente på seg med fullt gasspådrag i 1&2 gir: :shock::shock::twisted:

Fikk faktisk igjen bilen ikveld,vart litt tidligere ferdig. Men klarte å pungtere på høgre bakhjul på veg heimat så det vart litt ekstra knot :cry:

Så no må eg få tak i en som kan valse skjermane slik at den blir klar for lakk.

NB! Fikk ca pris på lakkering,22000kr + mva. Synes dette var bra dyrt,sjølv om det var med alt inkludert(nedmatting osv...).

Trur eg må ringe rundt :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal på no Bmw treff til sommeren og kjøre på bane så reserverer jeg shotgun noen runder :lol:

Fikk pakken idag :) Alt passet og så bra ut og bryteren virket og hadde lys og alt så jeg er veldig fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal på no Bmw treff til sommeren og kjøre på bane så reserverer jeg shotgun noen runder :lol:

Fikk pakken idag :) Alt passet og så bra ut og bryteren virket og hadde lys og alt så jeg er veldig fornøyd :)

Veit jo aldri,hadde vært moro å prøvd den på bane ja :P Kan alltids få sitte på,hehe.....

Godt å høyre at du er fornøgd med handelen! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt så har eg fått bilen tilbake i garasjen med ny bakskjerm,ser litt rart ut sammenlika med venstre side pga liten skjermkant. Men nå står det et 8,5" hjul på høgre sida så det går an å få flytta den,hehe....

Nå er det valsing som er prioritet slik at den er forsåvidt klar til lakking,deretter er det småtteri som gjenstår,bl.a innfesting eventuell flytting av oljekjøler,fylle AC anlegg,justere panser,montere ferdig ledn.nett i motorrom(ligger litt løst :oops: ) og få montert på ferdig lakka deler(fangere,skjørt,speil etc etc...).

Går sakte men sikkert rette veien :wink:

Litt bilder av ny skjerm og ribba baksete område:

hpim0635xf3.jpg

hpim0636kn2.jpg

hpim0637zs5.jpg

Ka syns de om prisen på ca 22000,- for lakkering??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen er vel ikke så værst, regner med det er med kvittering? Kjenner du noen som lakker blir jo selvsagt det billigere, men grunnarbeidet tar ofte litt tid det også så er vel ikke noe å klage på, men finner sikkert rimeligere hvis du tar en ringe runde.. Du skal jo ikke lakke taket regner jeg med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

22000+mva var det billigste eg fikk,det dyreste var 33000,- + mva :?

Begge desse var inkludert alt,men han billigste visste ikkje om han fikk anledning........

Hehe...var nok ikkje med tak i det reknestykket nei :wink:

Dette var svart metallic farge.

Har snakka med Valsespesialisten,han skulle muligens til Bergen i slutten av mai måned. Da skulle han stoppe på hos meg og få valset skjermane mine :P Så viss noen andre i området skulle ha gjort det samme kan dere jo ringe 92037623 og høre med han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...