Gå til innhold

Regler for dekkdimensjon??


E36-M-Tech cab
 Share

Anbefalte innlegg

Regelen:

Når rulleomkretsen er innenfor +/- 5 % av orginalt så får du lov å kjøre med det såfremst det er samme dim. på hver aksel og du kan svinge fullt uten at det tar borti noe framme, og at det hverken fram eller bak er noe av dekk eller felg som stikker bredere enn hjulbuen....

Hvis du tar en prat med biltrangsynet får du nok skrevet dette i vognkortet..... det er veldig betryggende å ha liggende slik at hvis man blir stoppet i teknisk kan du bare vifte med vognkortet så får du kjøre videre....

Har 265/35-18 bak og 235/40-18 fram godkjent på min e34 ihvertfall =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er flott, takker for alle svar.

Litt kjipt å kjøre en bil som sporer som en kjelke når dekka begynner å bli slitt fremme. Derfor tenkte jeg å gå ned et hakk i dimensjon foran for å få bukt med problemet. Gjorde det på vr6`n, og det med meget godt resultat. den ble som en drøm å kjøre etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var på biltilsynet og godkjente senkesett på en annen bil, fikk jeg beskjed av han som godkjente at e-36 var godkjent med bredere dekk bak. På bilen min står det og en plate i dørkarmen på førersiden at denne er typegodkjent med 225/45-17 forann, og 245/40-17 bak. Hvordan det blir med 18" er jeg usikker på da jeg kjører med disse dimmene i 17". Skulle tro at det ikke er noe problem med disse i 18", så lenge det ikke subber med fullt rattutslag, og du har full fjæringsvandring bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...