E36-M-Tech cab Skrevet Januar 29, 2007 Share Skrevet Januar 29, 2007 eksempel: 225/35-18 bak og 215/35-18 foran på en e-36?? rulleomkretsen er innenfor 5% regelen med den profilen og med begge breddene, men er det lov å ha bredere dekk bak enn forann?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hanzo/// Skrevet Januar 29, 2007 Share Skrevet Januar 29, 2007 ja tror ikke du skal få noen problemer med å kjøre "litt" breiere bak enn forran. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Januar 29, 2007 Share Skrevet Januar 29, 2007 Går veldig bra det ja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^B^M^W^ Skrevet Januar 29, 2007 Share Skrevet Januar 29, 2007 Regelen: Når rulleomkretsen er innenfor +/- 5 % av orginalt så får du lov å kjøre med det såfremst det er samme dim. på hver aksel og du kan svinge fullt uten at det tar borti noe framme, og at det hverken fram eller bak er noe av dekk eller felg som stikker bredere enn hjulbuen.... Hvis du tar en prat med biltrangsynet får du nok skrevet dette i vognkortet..... det er veldig betryggende å ha liggende slik at hvis man blir stoppet i teknisk kan du bare vifte med vognkortet så får du kjøre videre.... Har 265/35-18 bak og 235/40-18 fram godkjent på min e34 ihvertfall =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36-M-Tech cab Skrevet Januar 29, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 29, 2007 det er flott, takker for alle svar. Litt kjipt å kjøre en bil som sporer som en kjelke når dekka begynner å bli slitt fremme. Derfor tenkte jeg å gå ned et hakk i dimensjon foran for å få bukt med problemet. Gjorde det på vr6`n, og det med meget godt resultat. den ble som en drøm å kjøre etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Januar 29, 2007 Share Skrevet Januar 29, 2007 Du har ikke lov til å ha bredere dekk bak enn foran uten at dette er godkjent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Januar 29, 2007 Share Skrevet Januar 29, 2007 .. og akkurat det kan de jo gjøre seg vanskelige på, siden ingen E36 er levert med en slik dimensjon. Dessuten er jo smalere dekk foran en utmerket måte å få mer understyring på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mcgyver Skrevet Januar 29, 2007 Share Skrevet Januar 29, 2007 Nå er det jo slik at e-36 er typegodkjent med bredere dekk bak enn forann Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36-M-Tech cab Skrevet Januar 29, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 29, 2007 Nå er det jo slik at e-36 er typegodkjent med bredere dekk bak enn forann hm, er du sikker på det??hvor står det i tilfelle?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Januar 29, 2007 Share Skrevet Januar 29, 2007 M3 ble levert med bredere dekk bak enn foran, men det var i 17". Ikke umulig å få det godkjent med 18", men du bør ha godkjenningspapir og treffe en hyggelig kar på tilsynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mcgyver Skrevet Januar 29, 2007 Share Skrevet Januar 29, 2007 Da jeg var på biltilsynet og godkjente senkesett på en annen bil, fikk jeg beskjed av han som godkjente at e-36 var godkjent med bredere dekk bak. På bilen min står det og en plate i dørkarmen på førersiden at denne er typegodkjent med 225/45-17 forann, og 245/40-17 bak. Hvordan det blir med 18" er jeg usikker på da jeg kjører med disse dimmene i 17". Skulle tro at det ikke er noe problem med disse i 18", så lenge det ikke subber med fullt rattutslag, og du har full fjæringsvandring bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå