Fredrik Skrevet Januar 30, 2007 Share Skrevet Januar 30, 2007 Den svenske auksjonssiden bidster.com er åpenbart stedet for å gjøre noen skikkelige gode kjøp... eller hva med en splitter ny Porsche Cayman til 2039,- svenske kroner... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwrasaren Skrevet Januar 30, 2007 Share Skrevet Januar 30, 2007 Jeg har alltid visst at en kunne få nokså billige biler på auksjon, men aldri så billig!! Tenk å kjøpe en Porsche til den summen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spitz Skrevet Januar 30, 2007 Share Skrevet Januar 30, 2007 Jeg går ut fra at dette fungerer på samme måte som et par andre tilsvarende konsepter jeg har vært borti, hvor auksjonen ikke avsluttes før de har fått inn X antall bud? Jeg kikket nemlig for noen dager siden på en tilsvarende norsk site, hvor de delte ut en BMW 3-serie til omtrent en halv million. Der kostet hvert bud 100 kroner, og auksjonen ble ikke avsluttet før de hadde fått inn 30.000 bud. Det betyr jo at de drar inn to og en halv mill i fortjeneste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind81 Skrevet Januar 30, 2007 Share Skrevet Januar 30, 2007 Står den er solgt for 2039, kan ikke stemme det... Svensker er svensker, men må da være måte på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Tveter Skrevet Januar 30, 2007 Share Skrevet Januar 30, 2007 Han vant med det budet som var lavest, og han stod alene med 2039kr? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet Januar 30, 2007 Share Skrevet Januar 30, 2007 hvor mye kostet det å by? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind81 Skrevet Januar 30, 2007 Share Skrevet Januar 30, 2007 Det er det laveste unike bud som vinner. Eks. En xbox360 koster ny 5000kr. Den gikk for 362kr på auksjonen. Men det kostet 15kr for å legge inn ett bud, si tusen personer gjør det så tener bidster 10000kr. Jo dyrere gjenstanden er jo mer koster et bud... smart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Januar 30, 2007 Share Skrevet Januar 30, 2007 Noe ala det Gatebil gjorde da mao... med Gatebiltaxien. 500kr pr lodd og x antall lodd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Januar 30, 2007 Share Skrevet Januar 30, 2007 Det er slettes ingen dum auksjonsmåte det der! Men litt rart er det jo.. Svigerbroren min holder foresten også på med ei slik auksjonsside på nett, som er norsk, men husker ikke adressen for har sett den sånn èn gang eller noe.. (lenge siden) så vet ikke hva det ble til med den siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet Januar 30, 2007 Share Skrevet Januar 30, 2007 hvor mye kostet det å by? Sikkert ikke så mye.. Men med tanke på at bilen har vært bydd på siden desember i fjor, og alle sikkert har betalt 50,- hver, kommer nok inntektene til bidster langt over 550000.. Dette er ikke auksjon, det er lotto.. Man tipper på et tall, og er man den eneste som har tallet vinner man.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 30, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 30, 2007 Dette er ikke auksjon, det er lotto.. Man tipper på et tall, og er man den eneste som har tallet vinner man.. I tillegg må man altså ha det laveste budet... og det gjør nesten hele forskjellen i forhold til andre auksjoner. Konseptet minner nok kanskje mer om lotto, men på den annen side får du etter hvert bud en tilbakemelding som forteller hvor ditt bud ligger sammenlagt. Det er selvfølgelig ingen sammenheng mellom bilens verdi og beløpet som tilslutt var det laveste budet og dermed vinnerens bud. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oak Skrevet Januar 30, 2007 Share Skrevet Januar 30, 2007 Hvis jeg (som bor i norge) vinner en tv f.eks, eller en bil på bidster, må jeg betale frakt da? eller betaler bidster det? Noen som har noen linker til norske sider alla bidster? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin Skrevet Januar 30, 2007 Share Skrevet Januar 30, 2007 Trur jeg kunne levd med en Porsche Cayman til 2039sek. Sånn flaks har man aldrig...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spitz Skrevet Januar 30, 2007 Share Skrevet Januar 30, 2007 Hvis jeg (som bor i norge) vinner en tv f.eks, eller en bil på bidster, må jeg betale frakt da? eller betaler bidster det?Noen som har noen linker til norske sider alla bidster? Det finnes en norsk side som kjører akkurat det samme opplegget, søk på Google så finner du den sikkert. Husker ikke hva den het. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 30, 2007 Share Skrevet Januar 30, 2007 Hvis jeg (som bor i norge) vinner en tv f.eks, eller en bil på bidster, må jeg betale frakt da? eller betaler bidster det? Du må ha svensk mobilnummer for å bruke Bidster. Trur jeg kunne levd med en Porsche Cayman til 2039sek. Sånn flaks har man aldrig...... Samtidig så er det faktisk en bil som flunkende ny ikke koster mer enn 530.000,- norske kroner i Sverige.. Hva den koster i Norge orker jeg ikke tenke på en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå