Gå til innhold

Vinterdekk på M-tech felg?


larserso
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå går jeg spent og venter på min nyanskaffede 320d M-tech :) Jeg får bilen med de originale 17" M-tech felgene (styling 68 tror jeg de heter).

Jeg har tenkt å legge på piggfrie vinterdekk på disse felgene. Jeg vet ikke bredden på felgen, men det er 225 sommerdekk på. Hvilken dimensjon bør jeg velge? Blir 225 for bredt på vinterdekk? Noen som har gode eller dårlige erfaringer med piggfrie dekk på 3-serien? Denne stygge piggdekkavgiften i Oslo gjør jo at det i praksis er eneste alternativ..

Håper noen kan hjelpe!

-LE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke 17" på vinter nå for øyeblikket, men har 16" med 225/55 R 16 Nokian Hakkapelita RSi. Syns det er fint å kjøre med 225 og Nokian dekkene er nydelige. Jeg hadde 17" på min forrige bil med 235 dekk og det gikk også fint..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får tenke litt. Snakket med dekkforhandler i dag og de sa at 225 var den mest korrekte bredden og dimensjonen med størst utvalg på 17". De mente også at dette ikke skulle være noe problem med at dekkene ble for brede. Jeg frykter bare at jeg skal angre på at de er for brede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På slapseføre kommer du nok til å angre på at du har så brede dekk, men på skikkelig vinterføre så går det sikkert greit.

Det er nettopp det jeg frykter... Ville 215 eller kanskje 205 være en merkbar endring? Det er jo nesten aldri skikkelig vinterføre (eller skiføre for den saks skyld) her i tigerstaden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører nå med 17" felger og med 235 piggfrie Falken vinterdekk. Kjørte tidligere med 215 piggfritt, og den helt store forskjellen merker jeg vel ikke. Etter snart to vintere med 235 har jeg per dags dato aldri hatt problemer (bank i bordet). Men selvfølgelig må man ta sine forhåndsregler i sørpe og slaps, men bruker man hodet og kjører etter forholdene så funker det fint som bare det. Har hvertfall ikke noe negativt å si, selv om dette vel og merke gjelder en E39.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...