Gå til innhold

Filmer ungdommer som gjør hærverk på bil - HENLAGT!


Dr_S
 Share

Anbefalte innlegg

Dette går jo nesten på yrkesstoltheten løs. Snakk om å gjøre en patetisk jobb. Jeg hadde vært flau ovenfor lokalsamfunnet. Hadde jeg noensinne jobbet i politiet og sett at det jeg hadde foretatt meg var på et minstemål av hva en med normal intelektuell sans kan oppfatte hadde jeg umiddelbart satt et ultimatum til mine overordnede, eller sluttet. Dette er er noe av det mest inkompetente jeg har vært borti ..

Hadde vært intresant å hatt en diskusjon med en polititjenestemann/kvinne omkring deres yrkesstolthet og oppfattelse av diverse saker..

Det at Norge er såpass på offensiven i Trafikksammenheng er faktisk et av de mest lattelige tingene med hele Norge! Spesielt da man ser på hvordan resten av samfunnet forfaller i kraftig tempo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Merkelig dette her... Men dersom han som eige bilen hadde banka de som hadde gjort det, så hadde dei plutselig hatt ressurser!!!

FORBANNA DRIT... BLIR SO JÆVLI PROVOSERT øve dette her...

Kva viss det hadde vært politibilen deira som hadde vært knust..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går jo nesten på yrkesstoltheten løs. Snakk om å gjøre en patetisk jobb. Jeg hadde vært flau ovenfor lokalsamfunnet. Hadde jeg noensinne jobbet i politiet og sett at det jeg hadde foretatt meg var på et minstemål av hva en med normal intelektuell sans kan oppfatte hadde jeg umiddelbart satt et ultimatum til mine overordnede, eller sluttet. Dette er er noe av det mest inkompetente jeg har vært borti ..

Hadde vært intresant å hatt en diskusjon med en polititjenestemann/kvinne omkring deres yrkesstolthet og oppfattelse av diverse saker..

Det at Norge er såpass på offensiven i Trafikksammenheng er faktisk et av de mest lattelige tingene med hele Norge! Spesielt da man ser på hvordan resten av samfunnet forfaller i kraftig tempo.

qft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oddis, er er et godt råd; ikke prøv å ta en slik diskusjon en gang, uansett hvor saklig du holder deg ;) tro meg...I tried!

Men ja, dette opplegget er helt på trynet! Han ene politisjefen sier jo svart på hvitt at publikum må regne med at politiet enkelte ganger lukker øynene for hverdags-krimmen! (pga ressurser)...

Hvor går grensen? Og hvem er det som har rett til å bedømme hvorvidt det er hverdags-krim eller ei?

Jeg har selv fått oppleve denne "ressurs-mankoen" på egen bekostning, og i mine øyne lukter det snart borgervern lang vei hvis ikke myndigheten og staten tar seg sammen!

Nå får jeg sikkert flere hederlige borgere på nakken som syns at borgervern er helt feil, og som syns det er helt greit å la de kriminelle herje mens politiet lukker øynene og går på date med jon-blund, så kom igjen; skrik ut! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor går grensen? Og hvem er det som har rett til å bedømme hvorvidt det er hverdags-krim eller ei?

Jeg har selv fått oppleve denne "ressurs-mankoen" på egen bekostning, og i mine øyne lukter det snart borgervern lang vei hvis ikke myndigheten og staten tar seg sammen!

Nå får jeg sikkert flere hederlige borgere på nakken som syns at borgervern er helt feil, og som syns det er helt greit å la de kriminelle herje mens politiet lukker øynene og går på date med jon-blund, så kom igjen; skrik ut! ;)

Jeg er helg enig med deg! Borgervern er det eneste som fungerer når ikke staten griper inn. Det får ihvertfall budskapet FREM. Man blir jo behandlet som et kjæledyr hvis man gjør noe galt i Norge; "Stakkars deg, du må sikkert ha problemer siden du har rota deg oppi dette". Selvdisiplin og oppdragelse KOR?

Mange samfunn er basert på frykt. Dette samfunnet er basert på frykt for at man aldri finner en drapsmann eller kjører fort fort på gjennom en laserkontroll/fototboks og risikerer en måned bak lås og slå. Eller at byggeplanene for ditt nye hus ikke skal bli godkjent. Dette er et tragisk faktum.

Det er ingen tvil om at det er feil folk som sitter på toppen av pyramiden i politietaten her til lands. Andre offentlige etater også for den sakens skyld. Det er direkte lattervekkende å høre på intervjuer av politisjefene her til land, såvel som Politidirektoratets totalt håpløse utsagn. Bare det å lese på politiet.no får meg til å le.

Det er som å spørre en barnehagetante om hva ungen din har bedrevet i barnehagen denne uken = Leking.

Borgervernet vokser, beliiive me.. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merkelig at ikke prioriterer hverdagskriminaliteten og heller sier nei til munch tyverier og rimi-hagen bryllup. da hadde det blitt bladd opp spenn og folk nok iløpet av en uke...

korupte systemet. enten får man gi vekterselskapene politiets jobb eller så må selvtekt bli legalisert. shoot to kill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det slo meg at forsvaret kanskje kunne stille med ressurser... De hjelper jo til med masse annet! Måtte da kunne gå an å få til et samarbeid der...!? Med litt modifiseringer, vel og merke...

Kall meg dum, men hva er borgervern?

Borgervern er vel kansje noe enn gjør i stillhet uten at det blir fortalt så mye om kansje :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er jo helt klart at de ikke har tid til dette..

De har jo alle sine nybola uniformerte venner som er opptatt med å taue inn folk som urinerer eller råne rundt i bilene sine sene kvelder for å lyse litt med lommelykter her og der.. Eller sitte bak en boks med kaffien å måle noen stakkars billister som skal rekke fergen! (og da er det såklart ikke nok med en bil, neida, da må du ha en til å sitte å kikke i boksen, en til å varme kaffien, en til å holde kaffien når jævlen måler og to stykker som "superviser"..)

Så jeg skjønner godt at de ikke har tid til slik uviktig småkriminalitet.. Mye viktigere med det harde kriminaliserte miljøet som urinerer :roll:

Sånn, litt aggressjon ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er norge på sitt beste, er bare å gratulere nok en gang og sende en diplom til politietshovedkvarter :twisted:

Burde jo klare å ta dem, sikkert skilt nr på syklan om dem hadde orka å se etter, ene tar jo til og med hjelmen av, håpløst, blir helt oppgitt av politiets prioriteringer...!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men folk må venne seg til at det blir brukt mindre ressurser på hverdagskriminalitet.

haha, politiet reiste 7 km fra nærmeste stasjon for å få meg ut og blåse i promillemåler. Dette pga noen naboer hadde ringt å sagt at jeg hadde kjørt ssom en villmann. Men det eneste jeg hadde gjort var å sleppe litt med ræva på snøen (sa jo ikke det til dem da:)

Men er dette å bruke lite ressurser på hverdaskriminalitet? Det var foressten på en lørdag.

Snakk om å si imot seg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg vart heilt mållås når eg såg det der! DET skal ikkje vere lov å vere så vanskeleg for homsepatrulien å bevise eit skyldspørsmål i det der..

Men han nevner at dei ikkje har kapasitet til å etterforske kvardagskriminalitet, kor går grensa? Vist eg brenne igjennom Danmarksplass her i Bergen i 120 km/t, er det kvardagskriminaltiet eller ein "alvorleg" forbrytelse? Alle bryte jo fartsgrensa, så det må jo vere kvardagskriminalitet?!

Eller?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hverdagskriminalitet er ikke å kjøre i bergen sentrum i 120. det er grov uaksom adferd og straffes med bot og fengsel.. (gjelder forøvrig også i 80 sonen midt i ingensteds selv om du er alene på veien)

derimot å stjele felgene,fronten og maltraktere interiøret i en annens bil er hverdagskrim og straffes ikke.

kan forøvrig nevnes at oppklaringsprosenten i oslo lå på rundt 6% så det er gode odds for å gå fri. og skulle du bli tatt så vil domstolene sørge for at du får lav straff,og fengselsvesenet vil sende deg hjem lenge før straffen er sonet ferdig pga soningskø etc (men ikke hvis du kjører for fort,da får du smake batongen) :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva viss det hadde vært politibilen deira som hadde vært knust..

Det minner meg på en sak om akkurat dette her i trøndelag for omtrent et år siden, husker ikke hvilken kommune det var men.. Uansett, da var det noen som hadde tægga å stukket hull på alle dekka på en, to tre politibiler som sto parkert over natta. Politimesteren var på lokaltv og la frem at det var dekk for mangfoldige tusen som var ramponert, og bilene var griset til med spraymaling. Da var det anna låt i luren når det gjaldt å finne de skyldige ja.. *oppgitt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...