Gå til innhold

Samleside. %**#@ M50B20


Mithrandster
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Prexide

"Mange som har dette problemet gitt, min også startet sånn så bytte topp,plugger,bensin filter+pumpe, oljefilter, coil og hjalp ikke, så sa en kompis som er mekaniker på bmw at man burde sjekke luft regulatoren =) try it. si ifra om det hjelper så jeg gidder og starte og skru"

Lmm du mener.. Luftmasse/mengde måler? Den har iallefall eg bytta, skjedde squatt og nada. Så den var nok i orden, Noen som treng? Lmm bosch til m50b20 selges hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har målt ut på hjernen ja.. Og ordna det som var gale den gangen og resatt den.. Hjalp en del men ble gale igjen. No har eg vestillt nye coila fra gs, fekk tilogmed rabatt. Har vel handla litt der etterkvart. Så over helga får me sjå om da vert noko sus i serken etter mange års dvale.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då kom coilene til slutt tok bare 10 dager.. jises.. Fekk byttet dei og bytta ein sånn gummi fjas forlengar ting ned til tennpluggen som var falt fra kvarandre da eg skulle ta av dei gamel coilene. Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeen da hjalp nada shit. Forbanna nips altså ka i H&%""#¤%& som e gale då, e litt lost for ting som e gale no..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du forsøkt å skifte lamda sonden?

Min bil vil ikke ned på korrekt turtall når den er varm. Går på 2000 rpm når jeg står på tomgang istedet for 6-800 rpm.

tror jeg stikker på biltema å finner meg en lambdasonde, bensinfiler og luftfilter og ser om det hjelper.

Får du inn falsk luft, kan det være grunnen. Sjekka slanger og pakninger på luftinntak osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luftregulator?

Jeg må legge til at bensintrykk er viktig. Dårlig bensinpumpe gir dårlig trykk, men også hvis strømmen til bensinpumpen blir hindret av dårlige kabler, kobligner og relè.

En anne viktig ting som er svært viktig for bensintrykket er trykkregulatoren. En M50-motor skal ha ca.3,5bars trykk. Trykkregulatoren står på enden av fuelrail mot torpedoveggen. Den styres også av en vakumslange. Jeg tror at den er til for å spare dysene når du slipper gassen. Da bli det en kort økning av vakumet og trykkregulatoren åpner ved lavere trykk for å unngå slag mot dysene. Er ikke sikket men prøver å tenke logisk.

Hvis trykkregulatoren åpner for tidlig, så blir det ikke nok trykk. Da er det lurt å få testet bensintrykket for å sjekke om bensintilførselen er iorden. Trasig for noen som bytter bensinpumpe til 2500kr når trykkregulatoren koster under 1000kr.

mange som har dette problemet gitt, min også startet sånn så bytte topp,plugger,bensin filter+pumpe, oljefilter, coil og hjalp ikke, så sa en kompis som er mekaniker på bmw at man burde sjekke luft regulatoren =) try it. si ifra om det hjelper så jeg gidder og starte og skru :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NOEN som gjør seg kloke? Når jeg starter bilen, går den litt uvjent på tomgang.. Hvis jeg gir LITT gass.. så den går rolig oppover på turtallet.. så fungerer den helt fint.. Med engang jeg trykker litt mer på gassen så jeg skal få litt akks så kommer den J**** hakkinga igjen.. Bensin?? :s bytta plugger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En flaske burde holde, merkelig det der for hvis du har sjekka alle coilene og skifta plugger så pleier det å ordne seg.

Ta å test med tenningslampe på coilene når nøkkinga melder seg og sjekk om den blinker regelmessig på alle coilene.

Og ja den virker på lav spennings ledningene før coilene 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...