Storkaren Skrevet Februar 15, 2007 Skrevet Februar 15, 2007 kanskje bytte bensintanken, dersom filteret tetter seg gang på gang...
Mithrandster Skrevet Februar 16, 2007 Forfatter Skrevet Februar 16, 2007 Prexide "Mange som har dette problemet gitt, min også startet sånn så bytte topp,plugger,bensin filter+pumpe, oljefilter, coil og hjalp ikke, så sa en kompis som er mekaniker på bmw at man burde sjekke luft regulatoren =) try it. si ifra om det hjelper så jeg gidder og starte og skru" Lmm du mener.. Luftmasse/mengde måler? Den har iallefall eg bytta, skjedde squatt og nada. Så den var nok i orden, Noen som treng? Lmm bosch til m50b20 selges hehe..
prexide Skrevet Februar 16, 2007 Skrevet Februar 16, 2007 Luftmasse/mengde måler byttet her også, nothing.
Sir Hofstad Skrevet Februar 16, 2007 Skrevet Februar 16, 2007 Kjørt noe diagnostikk? Målt ut komponenter? Prøvd ny styringsenhet?
Mithrandster Skrevet Februar 21, 2007 Forfatter Skrevet Februar 21, 2007 Har målt ut på hjernen ja.. Og ordna det som var gale den gangen og resatt den.. Hjalp en del men ble gale igjen. No har eg vestillt nye coila fra gs, fekk tilogmed rabatt. Har vel handla litt der etterkvart. Så over helga får me sjå om da vert noko sus i serken etter mange års dvale..
Mithrandster Skrevet Februar 25, 2007 Forfatter Skrevet Februar 25, 2007 Ikkje ennå, får forhåpentligvis coilene i morra. Skulle fått dei på fredag. Meen dei har stått fast på fjellet i helga.. Snø og atter snø. Så kanskje det er håp i morra.. Skal gje ein lyd med ein gang dei er skifta.
zHk Skrevet Februar 25, 2007 Skrevet Februar 25, 2007 Fin den.. Vært sjuk + vært på ferie.. så har ikke fått gjort så mye
Mithrandster Skrevet Mars 1, 2007 Forfatter Skrevet Mars 1, 2007 Då kom coilene til slutt tok bare 10 dager.. jises.. Fekk byttet dei og bytta ein sånn gummi fjas forlengar ting ned til tennpluggen som var falt fra kvarandre da eg skulle ta av dei gamel coilene. Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeen da hjalp nada shit. Forbanna nips altså ka i H&%""#¤%& som e gale då, e litt lost for ting som e gale no..
Stonescream Skrevet Mars 2, 2007 Skrevet Mars 2, 2007 Hadde du forsøkt å skifte lamda sonden? Min bil vil ikke ned på korrekt turtall når den er varm. Går på 2000 rpm når jeg står på tomgang istedet for 6-800 rpm. tror jeg stikker på biltema å finner meg en lambdasonde, bensinfiler og luftfilter og ser om det hjelper. Får du inn falsk luft, kan det være grunnen. Sjekka slanger og pakninger på luftinntak osv?
Mons1 Skrevet Mars 2, 2007 Skrevet Mars 2, 2007 Luftregulator? Jeg må legge til at bensintrykk er viktig. Dårlig bensinpumpe gir dårlig trykk, men også hvis strømmen til bensinpumpen blir hindret av dårlige kabler, kobligner og relè. En anne viktig ting som er svært viktig for bensintrykket er trykkregulatoren. En M50-motor skal ha ca.3,5bars trykk. Trykkregulatoren står på enden av fuelrail mot torpedoveggen. Den styres også av en vakumslange. Jeg tror at den er til for å spare dysene når du slipper gassen. Da bli det en kort økning av vakumet og trykkregulatoren åpner ved lavere trykk for å unngå slag mot dysene. Er ikke sikket men prøver å tenke logisk. Hvis trykkregulatoren åpner for tidlig, så blir det ikke nok trykk. Da er det lurt å få testet bensintrykket for å sjekke om bensintilførselen er iorden. Trasig for noen som bytter bensinpumpe til 2500kr når trykkregulatoren koster under 1000kr. mange som har dette problemet gitt, min også startet sånn så bytte topp,plugger,bensin filter+pumpe, oljefilter, coil og hjalp ikke, så sa en kompis som er mekaniker på bmw at man burde sjekke luft regulatoren =) try it. si ifra om det hjelper så jeg gidder og starte og skru
zHk Skrevet Mars 3, 2007 Skrevet Mars 3, 2007 NOEN som gjør seg kloke? Når jeg starter bilen, går den litt uvjent på tomgang.. Hvis jeg gir LITT gass.. så den går rolig oppover på turtallet.. så fungerer den helt fint.. Med engang jeg trykker litt mer på gassen så jeg skal få litt akks så kommer den J**** hakkinga igjen.. Bensin?? :s bytta plugger..
Ole@Automote Skrevet Mars 3, 2007 Skrevet Mars 3, 2007 En flaske burde holde, merkelig det der for hvis du har sjekka alle coilene og skifta plugger så pleier det å ordne seg. Ta å test med tenningslampe på coilene når nøkkinga melder seg og sjekk om den blinker regelmessig på alle coilene. Og ja den virker på lav spennings ledningene før coilene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå