Gå til innhold

V10 bi turbo i en E30?  

38 stemmer

1. 1. V10 bi turbo i en E30?

• Ja. dette blir rått
      29
    • Nei. Blir for tungt/ikke plass. Gå for V8 bi turbo
      9

Anbefalte innlegg

Skrevet
SSPerformance selger jo en E46 M3 CSL motor, for ikke mindere en 125tusen. men, en E39 m5 motor ligger på 60lapper! :)

Så den motoren tilsalgs.

Men lurer på hvordan den er å bygge vidre på.

Er det en solid motor? hva er orginal hk i den?

Er motoren tung?

En E39 m5 hvordan årsmodell er den fra?

Hvor mye hk er det i den?

Hvordan er den i forhold til vekt osv?

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

e30 med e39 v8'rn er ikke så umulig å gjennomføre, og ikke minst godkjenne..

bare høre med tarjei det, han har så gode kontakter i tüv og biltilsynet at det ordner de helt sikkert.. kommer bare ann på pris..

for å godkjenne min e28 med s38b36 skulle de ha 15000kr..

hva de skal ha for en e30 med s62b50 aner jeg ikke..

Skrevet

S85 motor i E30 er det ikke bare dere som har våte drømmer om. At den fysisk passer og trolig vil fungere i E30 er ganske sikkert. Den største utfordringen av dem alle blir å finne ut en konfigurasjon på elnettet som er SVÆRT komplisert. Et avansert ettermarkeds datasprut vil trolig bli løsningen. Jeg har forsket en god del på denne motoren rent teoretisk, men jeg finner altfor lite info til å si noe konkret.

Men bare for å gjøre en ting klart: For å gjennomføre et S85 i E30 oppsett så må man ha stor inngående innsikt i BMW. Jeg er ikke helt overbevist om at dere har det... ut fra sånn du ordlegger/legger fram ting (No offence :) )

Skrevet

el nettet er nok den største utfordringen når det kommer til de fleste motorbytter av så nytt kaliber..

derfor gikk jeg til innkjøp av en cd med absolutt alle koblingsoversikter på nesten alle bmw'r fra ca 95.. kostet et par dollar på ebay :D

Skrevet

Såfremt dere ikke har "tekniske" kunnskaper som rakketforskere, så glem ideen om og sette turbo på E39 M5 motoren :wink:

Hvis dere absolutt må gjøre noe med den motoren, så gå i alle fall for kompressor som allerede er utprøvd. Ellers kan jo effekten økes til 450 Hk på den motoren ved hjelp av chip,kammer og eksos, som ble gjort på E46 M3 GTR (som har E39 M5 motor)

Men et slik prosjekt som dere tar sikte på her koster VELDIG MYE penger #-o

Og dere MÅ kjenne BMW ut og inn....

Skrevet
S85 motor i E30 er det ikke bare dere som har våte drømmer om. At den fysisk passer og trolig vil fungere i E30 er ganske sikkert. Den største utfordringen av dem alle blir å finne ut en konfigurasjon på elnettet som er SVÆRT komplisert. Et avansert ettermarkeds datasprut vil trolig bli løsningen. Jeg har forsket en god del på denne motoren rent teoretisk, men jeg finner altfor lite info til å si noe konkret.

Men bare for å gjøre en ting klart: For å gjennomføre et S85 i E30 oppsett så må man ha stor inngående innsikt i BMW. Jeg er ikke helt overbevist om at dere har det... ut fra sånn du ordlegger/legger fram ting (No offence :) )

Jeg har ikke innsikt i Bmw nei. Men vil jo prøve.

Og får vi ikke til en elnette så må vi vel finne tak i noen som kan hjelpe oss. Men den tid den sorg.

Vi skal nok få det til. Bare motorvalge er gjort. Og vi kan hamstre info om alt vi må gjøre og hva som trenges.

Motor og diverse handles inn etter bilen er kjøpt. Så enda tid og undersøke. Men vet bare at hvis vi ikke gjer opp så kan vi få noe ekstremt rått ettervert.

Skrevet

Problemet er at S85 i E30 ikke er særlig (overhodet?) utprøvd! Og at dere ikke kan "hente" info like lett som en "M30 i E30" konvertering.

Man må lære å gå før man kan løpe vettu ;) Sånn er det med meg også, jeg vil egentlig starte med noe helt annet enn M20, men jeg tar det trinnvis... Tror det kan være lurt rent erfaringsmessig.

Skrevet

Ikke for å være negativ eller noe.men her virker det virkelig som dere trenger å sette dere litt mer inn i bmw+motorbygging+++ før dere i det hele tatt tenker på noe i nærheten av en m5 V10 motor! for det første skal du slite godt med å få tak i en og hvis du får tak i det så vil det koste deg fort 200k for motor og hvertfall 200k i ombygging.Da begynner det å bli en kostbar e30!

Er dere lure så går dere for en S50b30/b32 fra m3 e36 eller en S38 fra m5 e34. Der er det mange som kan hjelpe dere å fulføre et realistisk projekt og fortsatt mer en nok effekt!

Ta kontakt med Helge Vik eller Vidar Strand for tips og hjelp til ombygging av E30 og turbokonvertering av BMW motorer.

Lykke til med projekt!

Skrevet

@M3/M5:

Du gir deg enda ikke du? :lol:

Har vel knapt hørt om lignende entusiasme. Her planlegges det Bi-turbo på en S85 i E30, men du vet ikke ordet på den "dingsen som løfter bilen opp, så en slipper å krype" (LES: løftebukk)....

Beklager, M3/M5, men jeg tror nok du har begge beina plantet godt i salaten dersom du begynner på dette prosjektet. Å få til en S85-transplantasjon i en E30 er ikke for hvem som helst, og å søke hjelp hos de mest kjente (H. Vik, SSperf., Vidar Strand etc) vil nok ikke nytte. Dette er kunnskap som jeg tviler på at de faktisk vet noenting om i det hele tatt.

Skrevet

Oki. Nei jeg gjer meg ikke.

For jeg har bestemt og bygge noe rått. Kunskap får man. Å hjel får man.

Så det er ikke det største probleme.

Men hvis ikke noen har kunskap om S85 i E30 så må man velge annen motor.

Noen som har anbefaling av motor da?

Må være en lett motor

Ha en del hk.

Må kunne gå å hente ut massse hk.

Og må kunne gå ann å sette inn i en E30 uten like mye styr som med S85. hehe

Å Pedi. Man må være litt gal for å ha det morsomt. Ikke vits med begge beina godt plantet i salaten. hehe :lol:

Skrevet

Kjøp ett vrak, eller bedre.. Kjøp den 850'n som er til salgs her på forumet til 20-25k... Da har du en V12'r som du sikkert kan kaste på en eller to turboer på. Og i tillegg kan du jo selge mye deler på den.

Skrevet

Er ikke ute etter noe motor som har kjørt så alt for langt.

Å kjøpe et gammelt varak kommer ikke på tale.

Skal man legge en del penger nedi en bil så skal man gjøre det orntlig. Å ikke bare daske i det ene å det andre for å spare litt penger.

Nei motoren skal være i tipp topp stand når den blir kjøpt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...