Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

asc er automatisk stabilitets control.

har du asc+t har du det + traction control

har du dsc så har du det beste antiskrens og antispin programmet

og damn, jeg har dsc, jeg skal gjøre mye galt før jeg drar av veien med det. og en ting til, jeg skjønner godt at så mange e36 vrakes, mener, hade mion 328 e46 ikke had dsc så kan jeg med handa på hjertet si at den hadde nok vært grøfta nå! :)

Skrevet
asc er automatisk stabilitets control.

har du asc+t har du det + traction control

Ok, jeg bruker en ASC knapp til å skru av antispinn. Men da har jeg kanskje Automatisk Stabilitets Control og.

Hvordan funker den?

Skrevet

så dere bruker Asc og dsc og det er ikke måte på:)

Dette er ikke bra gutta.

Man skal bruke noe som heter DS for å holde bilen på veien.

Ds = Driving Skills :wink:

Men det er vel mest oss E-30 eierne som bruker denne.

Da vi ikke har en data til å hjelpe oss :lol:

Skrevet
Automatic Stability Control + Traction (ASC+T) is a subfunction of DSC and prevents the drive wheels from spinning. This ensures optimum traction and driving stability. If one wheel of the drive axle is on stable ground but the other is on a slippery or loose surface, the wheel that is threatening to skid is therefore braked as much as possible until the other wheel can regain its grip. And in order to generate extra wheel spin when required, for example when rocking the car out of snow, you can deactivate the ASC+T function.

auto_stability_control_1.gif

Dynamic Stability Control (DSC) not only optimises driving stability when starting or accelerating, it also improves traction. In addition, the system recognises unstable driving conditions such as under - or oversteering and helps to maintain a safe course for the vehicle.

Advanced sensory technology monitors the wheel rotation speed, lateral acceleration and the yaw rate (rotation around the vertical axis). This data is processed to obtain information about the automobile as it is currently moving, and is compared with data about how it should be currently moving, as supplied by the accelerator and the angle of the steering wheel.

If these two lists of data do not match and the automobiles stability is threatened, DSC is activated and influences the brake system or the engine management. This action helps prevent dangerous situations such as skidding.

Skrevet

Jeg kobler som regel ut ASC+T når jeg kjører. Har vært flere flere ganger borti at bilen "kutter" motorkraften når jeg skal akselerere fort ut av en rundkjøring eller lignende, med det resultat at bilen nesten stopper helt opp. Kritisk! Har også vært med på at bilen "kutter" kotorkraften når den begynner å spinne mellom 1. og 2. gir, gjerne når en skal "kjøre fra" noen. Flaut! Har funnet ut at differensial sperre er tingen :D

Skrevet

Er helt enig i at E30 helt uten elektronikk er tingen, men alt til sitt bruk.

Er veldig glad for at jeg også har en E46 full av elektronikk i tilegg!

Skrevet
Jeg kobler som regel ut ASC+T når jeg kjører. Har vært flere flere ganger borti at bilen "kutter" motorkraften når jeg skal akselerere fort ut av en rundkjøring eller lignende, med det resultat at bilen nesten stopper helt opp. Kritisk! Har også vært med på at bilen "kutter" kotorkraften når den begynner å spinne mellom 1. og 2. gir, gjerne når en skal "kjøre fra" noen. Flaut! Har funnet ut at differensial sperre er tingen :D

mitt inntrykk er at når elektronikken slår inn så er jeg på grensen til katastrofe.. dvs at jeg kan kjøre meget friskt før elektronikken stopper meg :) bmw fikk tillogmed "kjeft" av tekinkens verden i sverige pga at bmw sine sytemer slo0 inn for sent :)

og forresen enig med e30turbo :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...