Gå til innhold

Er dette lovlig??


hanstiig
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei på deg. Bilen er i hvertfall lovlig godkjent. Men det å forsikre den som 518 kan gi deg problemer i ettertid, hvis noe skulle skje. Ta kontakt med forsikringselskapet ditt så får de en takstmann som gir individuell verditaksering. Dette blir da utgangspunktet til forsikringselskapet når de beregner premien.

Du kan lese litt mer om emnet her:

http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora/melding.aspx?Id=289002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bmwhans;

Om du leser det han skriver, så slipper du å komme med slike kommentarer.

Bilen er godkjent som M5. Det var forsikringen han lurte på.

Og svaret er som sagt over, erstatning som det den er forsikret som.

Tilleggspremie om du vil ha den forsikret fullverdi M5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bmwhans;

Om du leser det han skriver, så slipper du å komme med slike kommentarer.

Bilen er godkjent som M5. Det var forsikringen han lurte på.

Og svaret er som sagt over, erstatning som det den er forsikret som.

Tilleggspremie om du vil ha den forsikret fullverdi M5.

Dette blir litt feil å si. Hvis forsikringselskapet får opplyst 518, og det blir tegnet forsikring for en 518. Dette vil for noen bli betraktet som forsikringssvindel, og da hjelper det fint lite at papirene er i orden.

En tenkt hendelse der man ved et uhell skulle man kjøre på noen som senere blir invalide, kommer nok forsikringselskapet til å gjøre alt de kan for å ikke betale ut noen erstatningssum til fornærmede, iom. at opplysninger har blitt holdt tilbake.

Dra til forsikringselskapet, forklar hva som er gjort med bilen, legg frem papirer og få en takstmann fra forsikringsselskapet til å gå over bilen. Da lurer du ingen og kan kjøre med god samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok! Hvor står det at han vil registrere den som 518?

Jeg hadde en 518 som var godkjennt ombyggd til M5. Den figurerte da i papirene som en 518 med anmerking om godkjent bygget om med deler fra M5.

Opplyste allt dette til Gjensidige og fikk til svar at så lenge min 518 var godkjennt bygget om med deler fra M5 kunne de forsikre den som det den var. Nemlig en 518.

I deres øyne var det ikke en M5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok! Hvor står det at han vil registrere den som 518?

Jeg hadde en 518 som var godkjennt ombyggd til M5. Den figurerte da i papirene som en 518 med anmerking om godkjent bygget om med deler fra M5.

Opplyste allt dette til Gjensidige og fikk til svar at så lenge min 518 var godkjennt bygget om med deler fra M5 kunne de forsikre den som det den var. Nemlig en 518.

I deres øyne var det ikke en M5.

Dette er korrekt! En kompis har vertfall fått akkurat samme svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange ganger må det sies?

Du får ikke registrert en 518 som er ombygget med deler fra en M5 som en M5!!!!!

Da må du foreta karosseribytte. Du kan plokke på så mye M5 deler du vil på den 518, den er og blir en 518 godkjent ombygget med deler fra M5 og så anmerkning om hvilke deler det gjelder.

Det vil aldri bli skrevet M5 i vognkortet.

Dette skal det selvfølgelig opplyses om ved forsikring. Men for 7 år siden da jeg opplyste om dette til selskapet, fikk jeg rimelig 518 premie med opplysning om at bilen ble takstet som 518 ved evt skade.

Hvordan det er pr dags dato vet jeg ikke, men tviler på at du bmwhans har noe særlig mere FAKTA å tilføye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mere peil ja!

Det var akkurat det jeg ville belyse. Du slenger ut med påstander som du overhodet ikke har dekning for.

Trådstarter spurte om en konkret ting, ikke om hva du synes eller gjetter .

Om du TROR han får prob så si det da, ikke konkluder i en sak der du ikke har peiling på hva som gjelder.

Og til opplysning er jeg fullstendig avslappet!

Så i påvente av svar fra tanten din, legger jeg denne saken død for min del, ha en god dag videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...