Gå til innhold

Er dette lovlig??


hanstiig
 Share

Anbefalte innlegg

Ok! Hvor står det at han vil registrere den som 518?

Jeg hadde en 518 som var godkjennt ombyggd til M5. Den figurerte da i papirene som en 518 med anmerking om godkjent bygget om med deler fra M5.

Opplyste allt dette til Gjensidige og fikk til svar at så lenge min 518 var godkjennt bygget om med deler fra M5 kunne de forsikre den som det den var. Nemlig en 518.

I deres øyne var det ikke en M5.

Dette er korrekt! En kompis har vertfall fått akkurat samme svar!

enig her...andre som ikke tror på dette eller har egne meninger kan ringe gjensidige og høre med de!!!! fan ass...bedrevitere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ok! Hvor står det at han vil registrere den som 518?

Jeg hadde en 518 som var godkjennt ombyggd til M5. Den figurerte da i papirene som en 518 med anmerking om godkjent bygget om med deler fra M5.

Opplyste allt dette til Gjensidige og fikk til svar at så lenge min 518 var godkjennt bygget om med deler fra M5 kunne de forsikre den som det den var. Nemlig en 518.

I deres øyne var det ikke en M5.

Dette er korrekt! En kompis har vertfall fått akkurat samme svar!

enig her...andre som ikke tror på dette eller har egne meninger kan ringe gjensidige og høre med de!!!! fan ass...bedrevitere

Slik jeg å har skjønte det, er det det som positivt med å bygge om en bil! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg å har skjønte det, er det det som positivt med å bygge om en bil! 8)

hehehe, akkurat, men når d smeller å du skal ha tilbake penger på din fine ombygde 518 til M5, da er d surt at d var en 518 i utgangspunktet, hehehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde en e34 520ia som var godkjent ombygd til ac schnitzer s5.

jeg reiste så til forsikringsselskapet med alle papirene og spurte åssen det ble med forsikring på den da, og svaret jeg fikk var at bilen forsikres som det den er originalt, men hvis noe skulle skje så fikk jeg betalt deretter også.

jeg ble skeptisk og spurte i vei, noe av det jeg fikk klarhet i var:

for biltilsynet sin del så var det samme hva bilen er forsikret som, bare det stemmer i henhold til hvilke opplysninger de har om bilen.

er den godkjent ombygd så er den godkjent ombygd!!! har da for F#%& ikke noe med hva den forsikres som.

at den er godkjent ombygd betyr bare at bilen er trygg å ha kjørende langs veien.

dvs om noe skulle skje så skal ikke det ha noe med sviktende deler på bilen å gjøre, det sørger jo godkjenninga for. er jo samma for biltilsynet/purken etc hva sjåføren får igjen for bilen om noe skulle skje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg å har skjønte det, er det det som positivt med å bygge om en bil! 8)

hehehe, akkurat, men når d smeller å du skal ha tilbake penger på din fine ombygde 518 til M5, da er d surt at d var en 518 i utgangspunktet, hehehehe

Det var det da faen ikke jeg som skrev!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å si det enkelt så er bilen ulovlig godkjent hvis det opprinnelige karroseriet er 518i..

hvorfor i all verden er det ulovlig da?

som jeg har skrevet her tidligere: hva har forsikring med godkjenning å gjøre.. man få jo betalt igjen for hva man betaler forsikring på..

selve godkjenninga er jo dokument for at bilen er driftsikker.. faen å mye vri å vrenging på ting i denna tråden ass..

dessuten så har biltilsynet sluttet å godkjenne ombygginger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette fungerer slik at når du oppgir reg.nr på bilen din når du skal forskikre den, er det selskapet sitt ansvar å sjekke event. motorendringer/ombygging opp mot biltilsynet. ør de gir deg en pris (de har muligheten gjennom datasystemet sitt å sjekke dette) men blir vel ikke alltid gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel strengt tatt ikke en M5. Du har en 518 med grasat mye mer hester.

Forsikringsselskapene er veldig forskjellige i meninger her, noen vil at du skal betale ekstra for effektøkning, (veldig vanlig i England f.eks), mens andre bare går etter VIN, eller modellbetegnelse når bilen var ny.

De går ut i fra statistikk, og hvis det er ekstremt få 518 ombygd til whatever som krønshes, så får du vel rimelig forsikring.

Hurra for pengesluk btw, min 316i koster lem å forsikre :(

I bunn og grunn så er forsikring dyr pga andre vattnisser som kræsjer akkurat din modell av bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å si det enkelt så er bilen ulovlig godkjent hvis det opprinnelige karroseriet er 518i..

Hvorfor er den det?? Dette må du utdype..

På grunn av totalvekten,det er ingen andre enn bmw tuv i tyskland som har lov til å forandre på den og den skal ikke overstige ombyggingsbilen totalvekt. Nå vet jeg ikke nøyaktig hvor mye en 518 veier men når jeg skulle godkjenne min fra 525 måtte jeg først veie fram og bakakselen,de kunne ikke overstige de maksimale aksel vektene i 525 vognkortet og det gikk så akkurat. Tilsammen kom vekten på kun 1570kg(uten takluke) så måtte de plusse på folk 4x75kg og 90kg drivstoff da ble resultatet på 1960kg. Totalvekten er 1990kg så jeg hadde 30kg til overs bak og 2kg foran(heldigvis var spylervæsketanken tom:).

Jeg undersøkte også prisen på tuv godkjenning den kom på ca15 lapper pluss reise og da måtte bilen vare helt 100% toppstand.

Synes selv det er helt idiotisk så lenge du får papir på hva som må til for å bygge om til m5. Vekten vil jo automatisk stige. Ikke så rart det er krig i verden :twisted:

kanskje litt kukete og vanskelig skrevet av meg,har aldri vært noe skole elsker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...