Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du er amerikaner og årlig tjener mer enn 150000 dollar... eller ca. 950000 norske kroner... er din neste bil trolig en Cadillac. Det er iallefall hva det amerikanske trendanalyseinstituttet Luxury Institutehar kommet frem til... :?

En BMW E60 M5 koster forøvrig minimum 82500 dollar i USA.

Skrevet
Det er jo de som mener amerikanske biler stiller i samme klasse som tyske biler, om ikke høyere'! :wink:

Det er utvilsomt ganske sært ja... how come ?... biler blir jo ikke bedre enn de modellene Porsche, Mercedes-Benz og BMW produserer... 8)

Skrevet
Det er jo de som mener amerikanske biler stiller i samme klasse som tyske biler, om ikke høyere'! :wink:

Det er utvilsomt ganske sært ja... how come ?... biler blir jo ikke bedre enn de modellene Porsche, Mercedes-Benz og BMW produserer... 8)

du har ikke kjørt cadillac du.. :D

Skrevet

du har ikke kjørt cadillac du.. :D

Det har jeg faktisk... og til amerikanske highways/interstates er en Cadillac absolut en brukbar bil, men om den objektivt er mer komfortabel og sofistikert enn f.eks en BMW E65 750Li/760Li stiller jeg meg sterkt tvilende til... :wink:

Skrevet
Så er vel den gjennomsnittlige Cadillac eieren cirka 60 år også.(erke konservativ amerikaner :?: )

Jeg tror ikke at alder var et avgjørende parameter i undersøkelsen. Ergo er det tale om folk som årlig tjener 950000 kroner eller mer... uavhengig av alder... som foretrekker en Cadillac. Noe kan tyde på at Cadillac i dag også interesserer relativt unge mennesker... i motsetning til tidligere.

Skrevet

Ja det kan vel ha noe med cadillacs new edge design. Men de fleste som tjener såpass mye penger er som regel folk på godt over 40 år,og juppyene som tjener gode penger tror jeg heller kjøper Lexus og div andre japse/tyske biler enn Cadillac.Cadillac og Lincoln har jo vert USAs store status biler gjennom tidene.Men hva får de til å velge Cadillac foran BMW og Mercedes. Tror ikke jeg har sett ett Cadillac interiør som er i nærheten av de tyske konkurentene.Noen som vet om pris forskjellene er store over there?Ett eller annet må det jo være siden de kjøper disse baljene.

Skrevet

94441.jpg

Cadillac intr 2006. Sitat fra din side motor " med en oppførsel på veien ala Ford Scorpio 1988-modell"

2296677.jpg

BMW 5 serie 2006 intr.

Disse må vel være i noenlunde samme prisleie i USA er ikke i tvil om hvilken jeg hadde valgt.....

Skrevet
Sikkelig særinger de der amerikanerne! :? Det er jo de som mener amerikanske biler stiller i samme klasse som tyske biler, om ikke høyere'! :wink:

Vel.. du har jo Daimler-Chrysler da, hvor f.eks. Chrysler 300/300C/SRT-8 såvidt jeg har fått med meg har E-klasse understell. Det er mye tysk i bilmerkene som tilhører Daimler-Chrysler.

Skrevet
Sikkelig særinger de der amerikanerne! :? Det er jo de som mener amerikanske biler stiller i samme klasse som tyske biler, om ikke høyere'! :wink:

Vel.. du har jo Daimler-Chrysler da, hvor f.eks. Chrysler 300/300C/SRT-8 såvidt jeg har fått med meg har E-klasse understell. Det er mye tysk i bilmerkene som tilhører Daimler-Chrysler.

er vel hele tiden forgje generasjon mercedes "plattformer",motorer og teknikk som Chrysler får! :)

Skrevet
Så er vel den gjennomsnittlige Cadillac eieren cirka 60 år også.(erke konservativ amerikaner :?: )

Jeg tror ikke at alder var et avgjørende parameter i undersøkelsen. Ergo er det tale om folk som årlig tjener 950000 kroner eller mer... uavhengig av alder... som foretrekker en Cadillac. Noe kan tyde på at Cadillac i dag også interesserer relativt unge mennesker... i motsetning til tidligere.

Skal ikke si noe i mot deg på at Cadillac interesserer unge mennesker, men nå som vi snakker om folk som tjener 950k ++ så vil jeg tro at den største delen ligger mellom 30 og 50år (skal ikke tråkke noen på tærne med å si at man er gammel når man er 30, men man er ikke ung lenger).

Og da er det nå slik at det store flertallet av de som tjener rundt en mill er konservative der borte. Så i mine øyne er ikke kvalaracing så langt å ror, utenom at 60år var kanskje å ta i litt.

Skrevet

Må ikke glemme at de putter på ett karroseri som veier en halv gang mer enn Mercedes E klasse,og at de "amerikaniserer" understellet.

E klasse fra det tidsrommet Crysler bruker er vel ikke kjent for og være de beste heller....

Designet på de nye cadillacene er jo ikke det aller verste. Interiør messig har de vel ett stykke igjenn.

Skrevet

Jeg har inntrykk av at amerikansk suksess gjerne måles i Cadillac, mer eller mindre uavhengig av alder. De yngre vil jeg tro har flere biler tilgjengelig og at det å ha en Cadillac er mer som prikken over i-en.

Cadillac har også fra gammelt av en image som på en måte tydeliggjør den absolutte "american dream". Hadde man råd til en dyr Cadillac hadde man lyktes.

Samtidig er både bilen og dens image erke-amerikansk og den stråler av den overdådighet som amerikanere gjerne vil omgis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...