Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg har inntrykk av at amerikansk suksess gjerne måles i Cadillac, mer eller mindre uavhengig av alder. De yngre vil jeg tro har flere biler tilgjengelig og at det å ha en Cadillac er mer som prikken over i-en.

Cadillac har også fra gammelt av en image som på en måte tydeliggjør den absolutte "american dream". Hadde man råd til en dyr Cadillac hadde man lyktes.

Samtidig er både bilen og dens image erke-amerikansk og den stråler av den overdådighet som amerikanere gjerne vil omgis.

Dette er jeg helt enig i for jeg tror også at denne plutselige interessen for Cadillac må være et utslag av fedrelandspatrioisme. Amerikansk bilindustri (og spesielt Ford) har alvorlige problemer og trolig føler noen derfor at tiden er inne til å vise flagget mer konkret. Cadillac er ikke bare et bilmerke, men også et gammelt symbol på det beste amerikansk bilindustri har prestert. Ergo spiller det knapt noen rolle at Cadillac helt objektivt er en dårligere bil enn f.eks BMW.

Vi må heller ikke glemme at lønningene for enkelte grupper i USA er mye høyere enn i Norge. Jeg har en venn som i en alder av 26 år tjente over 100000 dollar årlig på å skrive dataprogrammer. Han hverken var eller er unik i dagens USA.

Skrevet

Se bare på mtw på creebs elr hvordan det skrives alle disse folka har jo nye bmwer og andre råe ting menn De sier att hvis du ødlegger cadillacen demmers dør du =P

Skrevet

Amerikansk bilindustri trenger støtte av sine egne, i 2006 gikk Ford med svimlende 80 milliarder kroner i underskudd.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...