Gå til innhold

Muggsopp i bilen !

rusk
 Share

Anbefalte innlegg

hva skal jeg gjøre.. har en bmw E36 318i cabriolet..

Jeg er har nettop oppdaget mugg på setebeltene mine.. noen som kan fortelle meg hva jeg skal gjøre for å forhindre dette ? jeg lurer på om det kan ha med kalesjen å gjøre men jeg vet ikke.. hjelp..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du allerede har muggsopp i bilen må du finne kilden og den er trolig (som det nevnes i tråden) i gulvteppet. Soppen danner sporer fra en kilde der den kan få konstant næring (vann, luft, bakterier og riktig temperatur). Ergo må gulvteppet ut og bilen rengjøres skikkelig. Sporene utleder forøvrig helseskadelige gasser og det bør man ikke ta for lett på. Selve årsaken til at gulvteppet er fuktig skyldes trolig at kalesjen ikke er helt tett og at vann renner inn i bilen og samler seg på gulvet. Hvis bilen imidlertid bare føles fuktig kan man parkere bilen et varmt sted over natten med vinduene åpne, ta ut alle løse matter og legge avispapir ut som en erstatning (som fjernes neste morgen). I tillegg finnes det mindre fuktsamlere som man bruker i bl.a fritidsbåter/campingvogner... og en slik er verdt alle pengene hvis man har en fuktig bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du allerede har muggsopp i bilen må du finne kilden og den er trolig (som det nevnes i tråden) i gulvteppet. Soppen danner sporer fra en kilde der den kan få konstant næring (vann, luft, bakterier og riktig temperatur). Ergo må gulvteppet ut og bilen rengjøres skikkelig. Sporene utleder forøvrig helseskadelige gasser og det bør man ikke ta for lett på. quote]

HERREGUD MAN!! KAN DU ALT??

nå er ikke jeg sån ekstrem forum bruker, men har fått med meg det meste av dine innlegg og sitter igjen med en følese av at du kan bil ( ihvertfall bmw?) og ja historie..

hvorfor melder du deg ikke på noe sånt "vil du bli millionær"

beklager for ot...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HERREGUD MAN!! KAN DU ALT??

nå er ikke jeg sån ekstrem forum bruker, men har fått med meg det meste av dine innlegg og sitter igjen med en følese av at du kan bil ( ihvertfall bmw?) og ja historie..

hvorfor melder du deg ikke på noe sånt "vil du bli millionær"

beklager for ot...

Nei... jeg kan langt fra alt... og det er ikke så veldig lang tid siden Ed China i programmet "Wheeler Dealers" på Dicovery hadde det samme problemet med muggsopp i en Mazda MX-5. Der kom det frem noen smarte tips om hva man skulle gjøre med bilen hvis muggsopp er et tema... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...