rusk Skrevet Februar 8, 2007 Share Skrevet Februar 8, 2007 hva skal jeg gjøre.. har en bmw E36 318i cabriolet.. Jeg er har nettop oppdaget mugg på setebeltene mine.. noen som kan fortelle meg hva jeg skal gjøre for å forhindre dette ? jeg lurer på om det kan ha med kalesjen å gjøre men jeg vet ikke.. hjelp..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36 Coupè Skrevet Februar 9, 2007 Share Skrevet Februar 9, 2007 mye fukt i bilen..mye lufting og tørking som skal til.sjekk teppet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borte Skrevet Februar 9, 2007 Share Skrevet Februar 9, 2007 Du bør sikkert bytte gulvmatta.. Den er sikkert full av fukt/vann.. Det er i allefall min..Jeg bytter til sommeren, kjører ikke ÈN vinter til med dette problemet! ALLE vinduene fryser bare bilen står i ro i et par minutter.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 9, 2007 Share Skrevet Februar 9, 2007 Hvis du allerede har muggsopp i bilen må du finne kilden og den er trolig (som det nevnes i tråden) i gulvteppet. Soppen danner sporer fra en kilde der den kan få konstant næring (vann, luft, bakterier og riktig temperatur). Ergo må gulvteppet ut og bilen rengjøres skikkelig. Sporene utleder forøvrig helseskadelige gasser og det bør man ikke ta for lett på. Selve årsaken til at gulvteppet er fuktig skyldes trolig at kalesjen ikke er helt tett og at vann renner inn i bilen og samler seg på gulvet. Hvis bilen imidlertid bare føles fuktig kan man parkere bilen et varmt sted over natten med vinduene åpne, ta ut alle løse matter og legge avispapir ut som en erstatning (som fjernes neste morgen). I tillegg finnes det mindre fuktsamlere som man bruker i bl.a fritidsbåter/campingvogner... og en slik er verdt alle pengene hvis man har en fuktig bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hanzo/// Skrevet Februar 9, 2007 Share Skrevet Februar 9, 2007 Hvis du allerede har muggsopp i bilen må du finne kilden og den er trolig (som det nevnes i tråden) i gulvteppet. Soppen danner sporer fra en kilde der den kan få konstant næring (vann, luft, bakterier og riktig temperatur). Ergo må gulvteppet ut og bilen rengjøres skikkelig. Sporene utleder forøvrig helseskadelige gasser og det bør man ikke ta for lett på. quote]HERREGUD MAN!! KAN DU ALT?? nå er ikke jeg sån ekstrem forum bruker, men har fått med meg det meste av dine innlegg og sitter igjen med en følese av at du kan bil ( ihvertfall bmw?) og ja historie.. hvorfor melder du deg ikke på noe sånt "vil du bli millionær" beklager for ot... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 9, 2007 Share Skrevet Februar 9, 2007 HERREGUD MAN!! KAN DU ALT?? nå er ikke jeg sån ekstrem forum bruker, men har fått med meg det meste av dine innlegg og sitter igjen med en følese av at du kan bil ( ihvertfall bmw?) og ja historie.. hvorfor melder du deg ikke på noe sånt "vil du bli millionær" beklager for ot... Nei... jeg kan langt fra alt... og det er ikke så veldig lang tid siden Ed China i programmet "Wheeler Dealers" på Dicovery hadde det samme problemet med muggsopp i en Mazda MX-5. Der kom det frem noen smarte tips om hva man skulle gjøre med bilen hvis muggsopp er et tema... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hanzo/// Skrevet Februar 9, 2007 Share Skrevet Februar 9, 2007 hva skulle vi gjort uten discovery. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuJu Skrevet Februar 9, 2007 Share Skrevet Februar 9, 2007 Du kan sette en avfukter i bilen som drar til seg alt av vann:) da blir bilen tørr innvendig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borte Skrevet Februar 9, 2007 Share Skrevet Februar 9, 2007 Hvor kjøper du det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 9, 2007 Share Skrevet Februar 9, 2007 Hvor kjøper du det? Som jeg skrev... butikker som selger båtutstyr/campingutstyr... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borte Skrevet Februar 9, 2007 Share Skrevet Februar 9, 2007 Hvor kjøper du det? Som jeg skrev... butikker som selger båtutstyr/campingutstyr... Ok, takk! Håper de ikke er for dyr da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borte Skrevet Februar 9, 2007 Share Skrevet Februar 9, 2007 Hvor kjøper du det? Som jeg skrev... butikker som selger båtutstyr/campingutstyr... Ok, takk! Håper de ikke er for dyr da.. Ca hvor mye koster disse? Fant ikke ÈN på nettet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kuanov Skrevet Februar 9, 2007 Share Skrevet Februar 9, 2007 Jeg har fuktighet i bagasjerommet på en japsebil jeg disponerer. Der la jeg tilfeldigvis noen aviser, som låg over natten, og morgenen etter var de meeget fuktige Kanskje det er en billig "luftavfukter"... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuJu Skrevet Februar 9, 2007 Share Skrevet Februar 9, 2007 det går jo ann å bruke en vanlig vefteovn. la den stå inni bilen i mange timer. med takluke/ vindu åpent. La den stå i noen timer hver dag i en uke eller 2. da har man garantert en tørr bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Berre83 Skrevet Februar 10, 2007 Share Skrevet Februar 10, 2007 Handla just inn en del sånne "fuktballer" som vi kaller dem,på jobb. Kosta under 100 lappen per stykk. Vi har og vaske middel for å fjerne mugg/jordslag i bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå