Gå til innhold

pris på M3 vrak

Mexos
 Share

Anbefalte innlegg

Hvis du skal ha skilter på den ja, man betaler jo ikke disse avgiftene dersom man aldri registrerer bilen i Norge

så det du sier er at du kan komme med en hel M3 på tilhenger`n øver grensa uten at tollerne sier noe?

"jeg lover å aldri kjøre den herr Toller! Æresord"

pøh,tror du må betale avgifter så det holder gutt!

en jeg kjenner skulle ta en båt-dieselmotor inn i landet,fra sverige,og deonterte den litt,men blei stoppa på grensa og ble krebd for hestekrefteavgift. så vil nok tro at det samme gjelder billmotorer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis du skal ha skilter på den ja, man betaler jo ikke disse avgiftene dersom man aldri registrerer bilen i Norge

så det du sier er at du kan komme med en hel M3 på tilhenger`n øver grensa uten at tollerne sier noe?

en jeg kjenner skulle ta en båt-dieselmotor inn i landet,fra sverige,og deonterte den litt,men blei stoppa på grensa og ble krebd for hestekrefteavgift. så vil nok tro at det samme gjelder billmotorer

Er nok sånn att du betaler kun MVA på delebiler, skal du registrere den så blir saken en annen 8) Da må du ut med alle avgiftene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok sånn att du betaler kun MVA på delebiler, skal du registrere den så blir saken en annen 8) Da må du ut med alle avgiftene.

Sånn jeg og har forstått det. Trodde dette var noe alle visste så forstår ikke helt hvorfor folk begynner å krangle om det :roll: Tydelig at de som krangler da går ut ifra ting de tror og det kan de holde for seg selv. Jeg laget denne tråden for å få svar fra folk som vet hva de snakker om.

Er en grunn til at det ofte ligger biler til en veldig billig penge til salgs på nettet som kun er momset inn. Er ingen som selger en original strøken M3 til 150 000kr pluss engangsavgift osv hvis de har måttet betale 200 000kr i hk avgift når de kjørte over grensa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn jeg og har forstått det. Trodde dette var noe alle visste så forstår ikke helt hvorfor folk begynner å krangle om det :roll: Tydelig at de som krangler da går ut ifra ting de tror og det kan de holde for seg selv. Jeg laget denne tråden for å få svar fra folk som vet hva de snakker om.

Er en grunn til at det ofte ligger biler til en veldig billig penge til salgs på nettet som kun er momset inn. Er ingen som selger en original strøken M3 til 150 000kr pluss engangsavgift osv hvis de har måttet betale 200 000kr i hk avgift når de kjørte over grensa.

Bør jo ikke se lenger enn til gatebil for å skjønne at en kan ta inn biler ved kun å betale moms.

90% av alle supraer, skyliner osv går jo på prøveskilter, og det er ikke fordi det er tøft å kjøre på røde skilt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå er det nye regler,dvs at når du kommer over grensa med "vraket" du har kjøpt må du betale mva der&da visstnok.

Har hørt dette iallefall....

Ja men det er bare å dra kort det så :wink:

Har nå hatt en telefonsamtale med Biltilsynet i Trondheim angående å bygge om en 320- m3 3,2L og likte det jeg hørte :twisted: Fikk beskjed om at det skulle gå greit så lenge jeg hadde papirer på at karosseriene var like (så ikke m3 karosseriet hadde noen forsterkninger som 320 karosseriet manglet f. eks). Så måtte jeg vise at bremser, understell osv var flyttet over slik at det var godkjent for den effekten. Så måtte karosseriet ha vært i Norge i over 10 år for da slapp jeg HK avgiftene :wink: Så da fikk vi skikkelig svar på det også :) Motoren måtte også være original for da slapp jeg å ta avgassmåling, noe som var dyrt ifølge biltilsynet mannen :P

Det jeg trenger nå er da:

en plass å skru

En stk NORSK e36 coupe (tenker jeg går for 320)

1 Stk e36 3,2L M3 med gode deler;)

kapitalen og innsatsen har jeg fra før så er vel bare å sette igang nå :D

Det som var litt imponerende også var at jeg hadde sendt en mail, men ikke lagt ved no telefonnummer så de har nok gått inn på gulesider og letet meg opp slik at de kunne ringe meg istedet for bare å sende en mail tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk på at 3.2 M3 hadde en forsterkning i karosseriet til bakstillingen. Den får du kjøpt løst og kan sveise på det vanlige E36 karosseriet.

okey. takk for tipset :) Er den dyr? Kan det eventuelt gå an å skjære løs fra vraket og sveise inn på prosjektbilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå er det nye regler,dvs at når du kommer over grensa med "vraket" du har kjøpt må du betale mva der&da visstnok.

Har hørt dette iallefall....

Ja men det er bare å dra kort det så :wink:

Har nå hatt en telefonsamtale med Biltilsynet i Trondheim angående å bygge om en 320- m3 3,2L og likte det jeg hørte :twisted: Fikk beskjed om at det skulle gå greit så lenge jeg hadde papirer på at karosseriene var like (så ikke m3 karosseriet hadde noen forsterkninger som 320 karosseriet manglet f. eks). Så måtte jeg vise at bremser, understell osv var flyttet over slik at det var godkjent for den effekten. Så måtte karosseriet ha vært i Norge i over 10 år for da slapp jeg HK

avgiftene :wink: Så da fikk vi skikkelig svar på det også :) Motoren måtte også være original for da slapp jeg å ta avgassmåling, noe som var dyrt ifølge biltilsynet mannen :P

Det jeg trenger nå er da:

en plass å skru

En stk NORSK e36 coupe (tenker jeg går for 320)

1 Stk e36 3,2L M3 med gode deler;)

kapitalen og innsatsen har jeg fra før så er vel bare å sette igang nå :D

Det som var litt imponerende også var at jeg hadde sendt en mail, men ikke lagt ved no telefonnummer så de har nok gått inn på gulesider og letet meg opp slik at de kunne ringe meg istedet for bare å sende en mail tilbake.

Hvis du får tak i papirer på att karoseria er like uten andre forsterkninger enn de som er nevnt her så er jeg intr i å kjøpe en kopi av de papira 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du får tak i papirer på att karoseria er like uten andre forsterkninger enn de som er nevnt her så er jeg intr i å kjøpe en kopi av de papira 8)

Jeg skal høre etter med en kamerat av meg som jobber på Bmw å prøve og skaffe dette. Klarer jeg det skal du FÅ en kopi av meg. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal høre etter med en kamerat av meg som jobber på Bmw å prøve og skaffe dette. Klarer jeg det skal du FÅ en kopi av meg. :wink:

Da vil eg også gjerne ha :D Holder på med ombygging sjøl serru :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...