Gå til innhold

Ditt beste minne......

Deep Dish
 Share

Anbefalte innlegg

Sitter her og venter til det skal bli mandag, (skal kjøre opp og forhåpentligvis få igjen lappen) og drømmer litt tilbake... Og kom på ett av mine bedre minner med min kjære BMW. Det var i sommer (dette var etter jeg mistet lappen og bror'n min kjørte) det var nesten 30 grader ute, uutholdelig varmt, vi skulle kjøre en dagstur til Sverige.. Inne i bilen hadde vi aircondition på og det var det kaldt og behagelig.. Vi hadde passert grensen, og mil etter mil med 110 sone midt på fjellet gikk unna i en nesten lydløs kupe (ikke noe vind- eller veistøy,selv med 19"). Etter en stund så jeg på speedometret at vi lå å cruiset i 160-170 km/t, å når han ga full gass kjente jeg ennå ett godt drag i bilen... Dette er vel BMW på sitt beste.. Gleder meg til sommeren... 8)

Hva er dine minner/øyeblikk med din BMW...??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

en av de bedre episodene var for 30 min siden da jeg klarte en sinnsyk trang lukeparkering. utfallet ble et skoleeksempel med 20cm klaring foran og bak. uten en eneste ripe i støtfanger.

(Slike situasjoner skjer gjerne(bare) når ingen andre er med/ser på........)

:clap::clap::clap::clap::clap::clap::clap:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en av de bedre episodene var for 30 min siden da jeg klarte en sinnsyk trang lukeparkering. utfallet ble et skoleeksempel med 20cm klaring foran og bak. uten en eneste ripe i støtfanger.

ånei du sikret meg flere vitner så klart. kommer nok i en riksavis i morgen. må ta bilde etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått kjøpt min egen Bmw enda, men synes lell minnet mitt fortjener en plass i topicen.

Var en lørdagskveld høsten 2006 hvor jeg satt hjemme og kjedet meg da en kamerat med en M3 E36 ringte meg og lurte på om jeg kunne kjøre hjem bilen hans pga. han hadde tatt seg et par øl og ville ikke la bilen stå igjen. Dum som jeg ikke var så sa jeg selvfølgelig JA og ble helt i hundre idet jeg satt på til ei venninne som kjørte meg bort til dit hvor bilen sto. Han bodde ikke så langt unna så tenkte at det nok ble en liten tur, men moro likevel.

Når jeg kom fram så kom eieren smilende og lurte på om jeg hadde tid tl å kjøre en tur innom byen og sånn så vi fikk cruiset litt og sluppet av følget hans. Smilet mitt vokste og jeg klarte å få hostet ut et ja. Så fikk jeg nøklene og satt meg inn i bilen og vrei om tenninga. Den nydelige 3literen malet kvasst og jeg begynte nok en gang å smile mens resten satt seg inn i bilen. Jeg hadde aldri kjørt en bil med så mye power før så tok det litt ro i starten og giret på 3000rpm og heiv den kjapp i 5.a siden den ikke var varm. Merket at det var bra moment på motoren og at den var overraskende lett kjørt. Etter å ha kjørt i noen få minutter prøvde jeg meg litt frem. Dro først på litt i 3a, så heiv den i 4. kjente at her var det litt krefter. Holdt enda en del igjen. Når bilen hadde blitt varm så var tiden der for å prøve litt skikkelig så jeg heiv den i 2. gir og ga full pinne. Draget var helt sykt i mine øyne og jeg smilte fra øre til øre :twisted:

Etter jeg hadde sluppet av folk i byen dro no jeg og eieren av bilen videre og cruiset litt :) jeg fikk ofte beskjed om å peise på og måtte jo høre etter :lol: Bilen gikk som ei kule og timene alt for fort. Husker spesielt en episode hvor jeg fikk beskjed om å gi full gass i 2. og ikke slippe gassen når den traff turtallsperra. Det var rett før en tunell så jeg kjørte igjennom hele tunellen på turtallsperra i 2. gir mens eieren satt med hodet ut ruta og hørte på lyden :lol: (tunellen var ikke så veldig lang for de som ble bekymret ;))

Tror det må være en av de beste bilkveldene jeg hadde ifjor og fikk beskjed før jeg parkerte at sånn som jeg kjørte så skulle det ikke bli noe i veien for at jeg fikk være sjåfør på den bilen flere ganger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ut igjen om 1 time og det har begynt å snø. huff.

Det er deilig med perfekte parkeringer, men hadde aldri parkert bilen min der. Hjelper fint lite at du er flink til å parkere når bilen foran har hengerfeste og ikke så dyktig sjåfør. Tar meg heller en runde ekstra og finner en større plass. Fruen er ikke alltid like fornøyd med å gå de ekstre meterne, men det er bilen min!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Er det 130-sone i Danmark.. :?:

Det er 130 Km/t på ca. 60% av motorveiene her i Danmark... resten er 110 Km/t eller mindre ved spesielle annledninger. Min beste bilopplevelse (sorry ikke BMW) var i 1985 da jeg kjørte tur/retur Oslo-Gibraltar i en Porsche 928S. Ellers var det ikke dumt å flekke rundt i Colorado/Wyoming (Yellowstone) i en Audi 90 Quattro 20-Ventiler... ca. 2000 Km i 1993... i en fantastisk fin natur... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...