Gå til innhold

Et aldri så lite luksusproblem..

HappyHenke
 Share

Skal jeg lakkere bilen i Montrealblå eller Mauritiusblå?  

4 stemmer

1. 1. Skal jeg lakkere bilen i Montrealblå eller Mauritiusblå?

• Montrealblå
      1
    • Mauritiusblå
      3

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg ny bil. En 1997 modell 320 coupe, i fargen montrealblå. Lakken var stort sett fin, med unntak av panseret som hadde blitt oppgjenlakkert og bar preg av en dårlig jobb, samt noen riper (ikke dype, men lett synlige) på den høyre bakskjermen.

Tenkte at når jeg først skulle lakkere dette opp igjen, så hadde det vært like greit å bare lakkere hele bilen. Skal tross alt gi den en full utvendig 'm3 look treatment' med tiden, og kjøper vel m3 front, sideskjørt + speil før omlakkeringen. Men nok babling.. skal prøve å komme til poenget :P

Skal jeg lakkere den i samme farge, montrealblå? Eller skal jeg heller lakkere den i mauritiusblå? Disse fargene er utifra bilder ikke så lett å skille, det eneste er vel at montreal har litt mer lilla i seg enn mauritius.

Hva synes dere? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvis ikke penger er no hinder for denne karen, og han skal få noen til å ta en skikkelig hellakkering, så vil jeg si at mauritiusblå er den peneste fargen av de to.

Hehe blir nok litt for mye stress og penger til at jeg i det hele tatt gidd å tenke på hellakkering.. all den jobben :shock: Men hvis jeg skulle hellakkere hadde det vel blitt Estoril :wink:

Men blir nok lakkering i orginalfargen slik som dere har foreslått.. det jeg tenkte var jo at siden de to fargene er rimelig lik (montreal og mauritius), så ville ikke overgangen bli så synlig at det ble et problem. Må innrømme at jeg er litt mer fan av mauritius.. har ikke helt klart å tilpasse meg det lilla utseendet enda :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge fargene er så like, så er det ingen som merker det.

Har selv en veldig mørk kameloen farge, med sort i dører, motorrom og bagasjerom.

Ingen som ser det pga det er så mørkt uansett.

Og tror at det bare er slik pga lys brytningen.

Kan se slik ut med de to fargene du vurderer også....mauritiusblå og den du har er jo egentlig blåfarger begge to, og skifter litt farge i sollys og i lysbrytninger, så om man har en annen farge i dør o.l. er det ingen som vil se det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...