Gå til innhold

Skal selge bilen til modern. Hva skal jeg gjøre??

milhouse
 Share

Anbefalte innlegg

Som det står over skal jeg selge bilen for modern. Hun har alltid levert de til innbytte, men hun har byttet merke så innbytte prisen ble ekstra dårlig.

Bilen er en 2002 a4 1,8t quattro gått 98000 km, så det er en sjelden bil...

Har tenkt til å legge den ut på finn.no. Kanskje autodb også, men det er useriøst synes jeg.

Er det en fordel om jeg tar en naf test før jeg legger den ut? og er det andre ting jeg bør gjøre passe/tenke på... Håper den ikke blir solgt med en gang, skal parkere min hos de og ta med audien til meg så folk kan titte på den. Er jo moro med quattro på snøen...

Takk for alle forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sørg for å få tatt mange og gode bilder av bilen. nyvasket.

og lag en ryddig og ordentlig annonsetekst.

det er jo på en måte annonsen som er førsteinntrykket folk får av bilen. og førsteintrykk er viktig når en skal kapre kjøpere.

ang. naf test så ville jeg kanskje skrevet i annonsen at du er villig til å ta naf test visst kjøper vil det. og at evt. kjøper betaler halve naf testen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sørg for å få tatt mange og gode bilder av bilen. nyvasket.

og lag en ryddig og ordentlig annonsetekst.

det er jo på en måte annonsen som er førsteinntrykket folk får av bilen. og førsteintrykk er viktig når en skal kapre kjøpere.

ang. naf test så ville jeg kanskje skrevet i annonsen at du er villig til å ta naf test visst kjøper vil det. og at evt. kjøper betaler halve naf testen.

En ordentlig salgsoppgave skal jeg klare å lage. Har bachelor i markedsføring/markedskommunikasjon og studere nå til eiendomsmegling pluss jobber i den bransjen, så er vel spm om å ikke smøre på for tykt.

Tenkte mer på gjennomføringen, men takk for forslagene.

Med tanke på naftesten så koster det jo ikke mye, men kan det virke som jeg kjenner en der siden jeg har gjort det før noen spør om det?

Kontrakt? er den til naf grei? Andre ting jeg må tenke på?

bmwelsker: Prisen vet jeg ikke enda. Har ikke fått utstyrlisten hennes, etter det sammenligne jeg litt med andre biler på nettet. Men er neppe vits å komme med prisen på dette forumet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo kurrant bil å selge på denne årstiden, men du er ikke alene om å selge en a4 quattro. Av A4 quattro så velger også flesteparten diesel. Er bilen en avant eller sedan?

Du trenger ingen naf test etc. Ved privatsalg/kjøp så selges bilen som den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo kurrant bil å selge på denne årstiden, men du er ikke alene om å selge en a4 quattro. Av A4 quattro så velger også flesteparten diesel. Er bilen en avant eller sedan?

Du trenger ingen naf test etc. Ved privatsalg/kjøp så selges bilen som den er.

Hvorfor trenger jeg ikke en naf test? er det fordi den ikke er kjempe gammel, eller er det fordi folk ikke legger vekt på det. bare lurere!

Det e abselutt en kurrant bil å selge, mange som ønske og mange som har! Det er en avant, men den har 150 hestern ikke 163!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hvorfor skal den ikke NAF-testes?

Personlig ville jeg ALDRI kjøpt en bil, privat eller hos forhandler, uten å få hatt bilen på NAF-test først, med positivt resultat! Eventuelt om kvittering/bevis foreligger om at bilen nettopp har vært på en slik test, selvfølgelig også med godkjent resultat!

Men hei, det er meg, ikke dere andre! :D

Forøvrig høres det ut som en grei bil, er faktisk muligens i markedet for en ny bil om dagen, har vurdert audi a4, men da med minst 163 hk'n! desverre milhouse :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig høres det ut som en grei bil, er faktisk muligens i markedet for en ny bil om dagen, har vurdert audi a4, men da med minst 163 hk'n! desverre milhouse :(

Ikke noe problem det, er ikke en salgsannonse dette. Men bilen blir nok solgt til en ikke bilfrelst. Lakken er ikke kjempe pen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NAF er søppel i mine øyne og 9/10 biler de går igjennom gammal Toyota eller Nissan. Jeg har vært der noen ganger og har dårlig erfaring fra alle gangene.

Jeg kunne kjøpt en såpass ny A4 uten NAF test hvertfall. Etter at jeg selv går nøye igjennom bilen.

Men for mange andre så er det jo kanskje en fordel med en NAF test. Man får jo også slik NAF-garanti sak hvor du selger bilen med en form for garanti. Det er jo betryggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tilstansrapport på Møller bil koster ca det samme som NAF test så går an å ta en slik istedet også :) Polering og lakkrens gjør ofte underverker på dårlig lakk også ;)

Jeg vil anbefale Finn.no som markedsplass. Synes det er den mest seriøse siden på nettet og har selv erfaring med mest treff der. Inkluder årsavgift i prisen siden den er rett rundt gjørnet for hurtigere salg. Regner med mange venter med å kjøpe bil på denne tiden av året til den er betalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...