Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sentrallås på E30en. Når jeg låser døra, går alt som det skal (tror kanskje jeg må vri nøkkelen litt lengre enn før for at dørene skal låse seg).

Men når jeg prøver å låse opp igjen, kommer problemet. Jeg må vri nøkkelen ekstremt hardt for å låse opp.

Ofte er den så vrien at jeg må låse opp via bagasjerommet.

Jeg sliter også med at jeg ikke kan låse opp på passasjersiden hvis jeg låste bilen på førersiden, men hvis jeg låser den på passasjersiden, går det fint å låse opp der også.

Noen tips til hva jeg kan gjøre? Den siste feilen (funksjonen?) har alltid vært der. Men det er nå i senere tid at problemer med å låse opp førerdøra har meldt seg.

Skrevet

Har litt av det samme problemet på min E36.

Brukt litt låsespray på låsen og det løsnet litt, men hjalp ikke helt, får vente til sommeren og se om det blir noe bedre da

(kaldt nå for tiden :))

Skrevet

Er nok hels sikkert en kombinasjon av slitt nøkkel og slitte låseplater i sylinderen.

Angående det å spraye med 5-56, eller andre smøremiddler, så har jeg bare dårlige erfaringer med det. Dette pga. at smøremiddelet løser opp smørefettet som er inne i cylinderen, og det blir bare vanskeligere å få nøkkelen til å virke.

Det du kan gjøre er å ta av låsesylindreren, demontere den, og file låseplatene. OBS: husk å være nøye med rekkefølgen på låseplatene...om du mister låseplatene ned, så har du utrolig mange kombinasjoner å prøve ut, før nøkkelen passer :(

Nesten som å tippe Lotto det... :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...