Gå til innhold

trenger noen svar og tips ang. e36 325i... **ENDRET**


raymotor
 Share

Anbefalte innlegg

er på utkikk etter en ok og fin 325, skal til nabobyen på fredag får å se på denne http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1377875 ( temp. måleren kunne av og til ikke virke, og d var antyding til litt rust i ene hjulbuen bak sa eieren) hva tror dere om den?`:)

Men! dette er en 91 modell. har hørt at 91 modellene har sinnsykt mye fabrikkfeil.. noen som kan gi meg noen tips,råd eller i d hele tatt vil dele litt fakta så hadde vert fint.. :lol:

men lurer også litt på den her: ( http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1363183 ) som er litt nyere bil, + er jo 2dørs karroseriet som jeg personlig liker bedre en 4dørs. OG ja jeg liker ikke chrome/sølv rutene ved fronten, men d er jo null problem å fikse. nevnt slitt ved førersete...

kan godt få tips på rimligere/bedre 325 om noen vet om noe:) bare rop ut...

stor takk til alle svar som kommer inn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1991 modellene er sikkert litt feil med på en de senere produserte e36`ene.

Men prisen på denne var altfor mye til å ha gått så mye og i tillegg ha en høy kilometerstand. Du finner 325`er som er 1994-1995 til 85 000. Å ikke la deg lure av all driten folk pakker i bilene når det kommer til pris. Mange tror at anlegget, plastikken og girkula skal gi flere titusenvis av kroner mer i verdi på bilene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle driver å gnåler om disse "fabrikks feilene" på tidlige e36, men bilen er jo over 15 år gammel, ville ikke disse ha vist seg allerede? Bekenkter ikke at de er der/ finnes, men de ville da ha gjort utslag allerede iløpet av 15år?

Av mulige problemer finnes blandt annet luftmassemåler, knirking i interiøret, rust på bakluke, hjulbuer bak og der hvor all dritten kastes opp i forskjermene. Sikkert masse fler, men det var det jeg kom på i farta :wink:

Bilen så forøvrig pen ut, men bildene var veldig mørke, så ville tatt en god kikk på den i dagslys. Siden det er en 91" så har den jo ikke vanos, og det kan jo kanskje være positivt på en gammel bil, mindre greier som kan gå i stykker :wink: Lykke til med bilkjøp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det største problemet med tidlige E36 modeller er en generelt dårlig aptering på interiøret (platikkdetaljer). I tillegg er M50B25 motoren uten Vanos ganske "spiss" i karakteren... den skal ha mye turtall for å yte maksimal effekt og det medfører at bensinøkonomien heller ikke er den beste i dag. Ellers burde en godt vedlikeholdt E36 fra 1991 generelt ikke medføre flere problemer enn en nyere E36. Husk imidlertid at det er en 16 år gammel bil og det i seg selv kan føre til enkelte utfordringer for deg som eier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e36 er av og til latterlig overpriset.. 100000,- for en 15 år gammel e36 med over 200000km er feil.. (min mening)

Se heller etter en 323, da får du en nyere bil samt at drivstoff-forbruk er midre i forhold til motorkraft.

I tillegg så er det veldig lurt å vente en stund og se seg om. Det dukker plutselig opp noe bra.

Og, hadde jeg kjøpt e36 i dag hadde den vært sånn noenlunde original. Typiske ungdomsbiler blir herjet med, det kommer man ikke unna.

OG, PRUT på prisen. Alle bmw-eiere tror de kan få igjen det samme som de betalte for kjerra.. (hehe, overdriver litt da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okai;) folk vill ha mye får de "gamle" bilene.. :P

jeg får vell pris på en 523(1998automatgiR) som har kommet i innbytte på jobben imorgen, men den er det endel påkost på, men får rette prisen er det vell verd det. gåen toppakning å mye annet dill...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...