Gå til innhold

Felgvalg 01- E39

Kjennern
 Share

Anbefalte innlegg

Hoi.

Tiden nærmer seg sommerføre (litt tidlig ute men) og jeg er på jakt etter nye felger til 5ern. Klør hvertfall i fingra etter å handle :lol:

Har sett på nyeM5 felger. Vet det er replika men det er ikke så farlig.

Noen som har tips på dim :?: 18" eller 19"

Har vurdert 235 foran og 265 bak. Noen som har hatt den dimmen før? Og vet hvordan bilen blir kjøremessig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19" ASA GT felger..

9fa3_1.JPG

Sånn ser de ute, men ikke kjøp i chrome.. Sort med polert kant...

Edit: Fetteren min har den dimmen bak.. Det gikk helt fint.. Subbet av og til med 3 store i baksetet over humper og sånn.. men det kan du leve med, er ikke verre enn det.. Når sant skal sies var der montert justerbart senkesett på omtrent laveste som gikk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv m5 replikafelgene der til sommern. Kjøpte bilen i vinter så har ikke sett felgene på enda faktisk, men vet det kommer til å se ganske alright ut! :wink: Har de selv i dim 235/40-18 rundt om. Skal funke bra! Vet ikke hvordan det blir med 265 bak da men...

Alternativt er disse, RH AK Phönix, etter min mening noe av de råeste felgene du kan få til E39, skal ha de til neste år selv 8) :

rhakphnix2bc2.png

På M3:

rhakphnixlg9.png

I 19" blir disse killer uten like!!! 3-delte da, koster litt...hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv gått til anskaffelse av helt nye 19" M5 Replica, på min 2001 525DAT, med 235/35-19 rundt om.

Har ennå ikke prøvd disse på bilen, da jeg fikk dem i hus på mandag denne uken. (Ikke akkurat sommerføre ute)

Har steika lyst til å prøve dem på bilen da, for å se hvordan det blir :D

Hadde 235/35-19 på bilen noen uker i fjor, og jeg for min del ble overrasket over at forskjellen komfortmessig, ikke ble større mellom 17"felgene som stod på bilen før, og 19".

Men har for øyeblikket orginalfjærer på bilen, så det hjelper vel på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns din E39 fortjener kantfelger, ser best ut det :P . 265 på E39 er ingen problem, og tror nok ikke du merker noe forskjell på det eller f.eks 235 rundt om.

Sånn plassmessig så er det ingen problem, har sett E39 Touring i Tyskland med 12" felg og 295 dekk på bakhjula, rått :twisted: .

Paulsen: Ser ut til å være bra "tysker stuk" på hjula dine :P .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 17" M5 replika felger på vinteren, med 235 rund baut. Er hvertfall felger som kler bilen godt.

På sommeren har jeg 18" BBS RX II med den aktuelle dimmensjonen du nevner, altså 235 foran og 265 bak. Funker kjempefint kjøremessig og ikke MINST utseendemessig!

Er ellers enig med Steffan C, som sier at E39 fortjener kantfelger. På min forrige E39 hadde jeg Artec MS felger med drøye 10 cm kant på bakfelgene. Utrolig tøft! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Bruker den gamle tråden min litt videre jeg!

Har sett på disse felgene her. Noen som kjenner til MAK, er italiensk.

Tror disse kunne vært kule på 5ern :D

Er i skikkelig beite for hva jeg skal gå for. Hadde vært kult med noe som ikke "alle" har.

Kan få disse til en rimelig pris av de jeg kjøpte bilen av. Får de som 18" noe jeg har vurdert sterkt.

Mak 15 R-Action

15_R-Action_copia_292.jpg

Setter pris på tilbakemeldinger positive som negative :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å ødelegge noe, E 39 kler mye kant på felgen. Men jeg sjekket med BMW Norge, og der er det bikke snakk om å godkjenne mere enn 235/ 40 - 17 på alle fire.

Og på tilsynet sa de at forskjell på felg foran og bak SKAL godkjennes av importør og deretter stemples i vgnokortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...