Beamer Skrevet Februar 15, 2007 Skrevet Februar 15, 2007 Kjøpte meg powerbox til min 136hk 320d fra Dragon Performance, men synes ikke det var noe spesielt merkbar forskjell. Noen som har erfaring med disse eller evnt andre typer? Det er et pot-meter som jeg prøvde å justere fra min til max, men med ingen forandring. Det er også to jumpere det går an å plassere på 5 forskjellige plasser, men er ikke sikker på hva det kan komme til å forårsake dersom jeg flytter på de. Kanskje det kan være chip i hjernen på bilen fra før...
Padi Skrevet Februar 16, 2007 Skrevet Februar 16, 2007 Disse bilene skal ikke Serieltrimmes, de skal ha en chip så det kan være derfor du ikke merker noe forskjel. Hvor setter du powerboksen da.Er det i inspeksjons stikket eller.
Tore Diesel Skrevet Februar 16, 2007 Skrevet Februar 16, 2007 Disse bilene skal ikke Serieltrimmes, de skal ha en chip så det kan være derfor du ikke merker noe forskjel.Hvor setter du powerboksen da.Er det i inspeksjons stikket eller. Sikkert i nærheten/forbindelse med dieselpumpen!
Beamer Skrevet Februar 16, 2007 Forfatter Skrevet Februar 16, 2007 Det var med en kabel til å koble boksen mellom den originale pluggen og dieselpumpa. Men det sto jo at denne var beregnet til akkurat den motoren jeg har, med 136hk. Så du sier at det egentlig ikke nytter å bruke powerbox på denne motoren da?
marius paulsen Skrevet Februar 16, 2007 Skrevet Februar 16, 2007 Disse bilene skal ikke Serieltrimmes, de skal ha en chip så det kan være derfor du ikke merker noe forskjel.Hvor setter du powerboksen da.Er det i inspeksjons stikket eller. tull og tøys! hadde kcr box på min 320d og den gikk som en kule etter boxen ble montert!
Padi Skrevet Februar 16, 2007 Skrevet Februar 16, 2007 Nei det er ikke det jeg sier. Men såndt som jeg har skjønt så det eneste disse boksene gjør er å mate mere diesel inn i maskinen,mens chip tar for seg hele maskinen som turbotrykk,diesel pumpen osv. Når en får denne saken vil du merke det stort. Hvordan er forbruket på bilen din nå etter du koblet boxen(er det gått mye opp eller) og hvordan er eksosen din, er den blitt svart eller. Men jeg er ikke noe ekspert på dette, så det kan jo være at jeg tar feil. Men det som jeg har lest er at disse boxene ikke er noe tess, det er chip som teller..
marius paulsen Skrevet Februar 16, 2007 Skrevet Februar 16, 2007 brukte ca halvlitern på mila på litt sånn halvdesperat feriekjøring i sommer! 19"felger, full bil og ac på hele tiden! svart og fin eksos ja! ikke noe særlig høyere forbruk iallefall! gikk omtrent som en lett trimmet 328ia på langstrekket på acr da!
Beamer Skrevet Februar 16, 2007 Forfatter Skrevet Februar 16, 2007 Hmm..har ikke lagt noe merke til forskjell på verken forbruk eller eksos heller. De skal vel egentlig gå ned i forbruk. Får gjøre et forsøk med å få noe support med Dragon Performance om det. Hadde vært best og kjøpt i norge likevel da ser jeg
Beamer Skrevet Februar 16, 2007 Forfatter Skrevet Februar 16, 2007 brukte ca halvlitern på mila på litt sånn halvdesperat feriekjøring i sommer! 19"felger, full bil og ac på hele tiden! svart og fin eksos ja! ikke noe særlig høyere forbruk iallefall!gikk omtrent som en lett trimmet 328ia på langstrekket på acr da! Hvilken chip eller powerbox har du da? Hørest gromt ut
Tore Diesel Skrevet Februar 16, 2007 Skrevet Februar 16, 2007 Jeg har også testa KCR Powerbox, men ikke på bmw. Funka som bare det hos meg og.
Jaro Skrevet Februar 16, 2007 Skrevet Februar 16, 2007 Hei! Har selv en 320d (facelift 2002), 150hk'en. Til tross for at en jevnlig hører om skepsis omkring temaet har i alle fall jeg god erfaring med dette. Dette er tredje bilen jeg har med "powerbox" og erfaringene gjør at jeg ikke kunne tenkt meg bilen uten.... Pga. over gjennomsnittet interesse for tekniske utfordringer har jeg jevnlig kontakt med andre "tunere". Tyskerne er interessante å prate med, men jeg har også funnet mye interessant på andre forum. En engelskmann jeg kjenner (Ron) er nesten guru for mange dieseltunere i England, særlig de med Rover Diesel. Din 136hk er lik den som Rover 75 bruker (ja, Rover bruker BMW dieselmotor!), og i Rover-forumet kan dere lese hva de driver med når det gjelder disse diesel'ene (http://forums.mg-rover.org/forumdisplay.php?f=139). Dette er gutter som kan mye! Min kjenning, Ron, har utviklet mye interessant som dere kan lese om på http://tuning-diesels.com/. Våre utfordringer for BMW diesel kan direkte linkes til utfordringene Ron har løsninger for. Luftmengdemåler problemene, tuning, service osv. har han løsninger for. Og best av alt; til en rimelig penge! Jeg har selv vært med å teste ut og modifesere BMW delen som han snart lanserer. Det funker som bare det! Ytelse, forbruk og kjøreglede er kraftig forbedret. Jeg har også gjennomført endel tester som dokumenterer alt dette, og jeg har kjørt mer enn 8000km med Ron's Synergy-box uten noen problemer . Om noen er interessert kan jeg formidle kontakt med Ron, eller prøve å svare på eventuelle spørsmål selv. BMW-delen til nettsidene hans har jeg også link til om noen er interessert. Disse blir lansert snart. Forøvrig har jeg også flere planer med min 320d for å forbedre ytelsen (luftinntak, eksos, de-katal. m.m.) Jarle
Fredrik Skrevet Februar 17, 2007 Skrevet Februar 17, 2007 Vi har diskutert Rover´s bruk av BMW´s M47 motor tidligere og såvidt jeg kan se er Rover´s motor nok en variant av denne motoren. M47D20 motoren med 136 HK slik vi kjenner den i bl.a E46 320d og M47D20 motoren med 115 HK (uten common-rail) i E46 318d har begge et motorvolum på 1951 cm3. Rover 75 2.0 CDT motor har et motorvolum på 1950 cm3 og yter 116 HK. BMW´s M47D20 motor med common-rail har et motorvolum på 1995 cm3 og en annen turbo (inkl. clutch og utveksling på gear/drev). Det er derfor etter min mening viktig å poengtere at man i teknisk forstand (les: chipping/powerbox) ikke blander disse motorvariantene sammen.
P.I.B Skrevet Februar 17, 2007 Skrevet Februar 17, 2007 Her i området er det endel som kjører med boks fra DieselPower. Har ikke hørt noe negativt om de boksene... Importøren av DieselPower sto frem i avisen her om dagen. Tolk det som mann vil.... >>: http://www.adressa.no/forbruker/bil/article804012.ece
Beamer Skrevet Februar 27, 2007 Forfatter Skrevet Februar 27, 2007 Fikk en som hadde prøvd flere originale og chippa 320 dieseler til å prøve min, og vi fant ut at det mest sannsyneligvis allerede sitter chip i hjernen siden den går ganske bra, så det er sikkert grunnen til at powerboxen ikke har noen effekt. Boxen er til salgs btw:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå