Gå til innhold

Ikke fult så bra resultat for BMW :/ se denne.

babjorn
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Syntest det er forskjellig resultat i hver eneste test.. For litt siden, så vant nye 3-serien en tilsvarende test, og Porsche bruker som regel å ligge på topp i slike tester, men i denne kommer de dårlig ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne listen gir jeg ikke mye for når den f.eks kun gjelder for Storbritania. Der selges 9 av 10 biler som firmabiler eller leasingbiler og bilprodusentene gir bl.a store rabatter og fordelaktige finansierings/forsikringsordninger til leasingselskapene for å komme i betraktning. Citroën selger knapt biler til private i Storbritania, men de er blandt de største på leasingmarkedet med modeller som C4 og C5. Ergo utgjør de et forholdsvis større statistisk grunnlag enn f.eks Land Rover som knapt selges som en leasingbil og/eller privatbil. Leasingbiler følger et spesifikt serviceskjema og har i motsetning til privatbiler en begrenset kjørelengde innenfor en begrenset periode. Dette påvirker etter min mening undersøkelsen i en så stor grad at den blir mer eller mindre blir verdiløs. Jeg tror ganske enkelt ikke noe på at f.eks Citroën eller Peugeot statistisk bygger mer problemfrie biler enn f.eks BMW, Porsche eller Volvo.... og som Hr. Andersen er inne på viser andre undersøkelser fra f.eks tyske ADAC (tilsvarende NAF) helt andre resultater der bl.a Porsche gjør seg bemerket med gode resultater år etter år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, der var det mange glupe svar gitt :lol:

Disse idiotiske testene bryr meg ikke det spøtt mer. Jobber med bil, så jeg velger å tro mer på det jeg selv opplever enn hva statistikk og teori sier. Og mine opplevelser sier meg at ingen biler er feilfrie. Og disse surrehuene som skryter av at de bare har skiftet en lyspære på 10 år bla bla bla... Dårlig vedlikehold kaller jeg slikt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, der var det mange glupe svar gitt :lol:

Disse idiotiske testene bryr meg ikke det spøtt mer. Jobber med bil, så jeg velger å tro mer på det jeg selv opplever enn hva statistikk og teori sier. Og mine opplevelser sier meg at ingen biler er feilfrie. Og disse surrehuene som skryter av at de bare har skiftet en lyspære på 10 år bla bla bla... Dårlig vedlikehold kaller jeg slikt!!

Dette må jeg si meg helt enig i. Hvis jeg ikke ofrer bilen en tanke, og bare kjører på uten å bry meg om at ting er 100% hele tiden, hadde jeg nok ikke hatt så mange utgifter på min bil heller :!:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som tidligere nevnt .... når man ikke skifter annet enn en lyspære på 10 år da er det klart det blir billig .... en stund i alle fall :-)

men for å si det slik , jeg liker å bruke litt på bilen, kjøpe totalt unyttige ting som kanskje ingen andre legger merke til , men jeg vet det er der :-) eller reparere en liten detalj som ingen andre kanskje ville brydd seg om , men som irriterer meg når jeg vet det er der.

nå har ikke jeg hatt mange biler og har aldeles ikke mye greie på bil... men jeg har til gode å ha en så deilig følelse som jeg har når jeg kjører bimmern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøs undersøkelse eller ikke: det viktigste er at BMW kommer bedre ut enn Audi og Mercedes!

Det er rimelig dustete å mene iom. at hverken Audi eller Mercedes-Benz er BMW´s største konkurrenter i volummarkedet (les: der man tjener de store pengene - "brød & melk" modeller som 318i/d, 320i/d etc.). Det viktigste er etter min mening at den tyske bilindustrien som helhet klarer seg i konkurransen mot Toyota, Nissan, Hyundai etc. Alternativet er den elendigheten amerikanerne opplever for tiden... og den elendigheten engelskmennene opplevde før det meste av bilprodusenter ble solgt på tvangsauksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som bryr seg om det knirker litt i interiøret eller opphenget på en ny Mazda. Bilen er billig, og forventningene deretter...

MEN, kjøper du en ny BMW, Mercedes eller Audi, så betaler en i dyre dommer, og da skal ikkje slike lyder forekomme. Man forventer litt mer av bilene, og terskelen for å sette bilen inn på garanti er mye lavere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok også at tomasb er inne på noe her. Hvem er de mest kresne bilkjøperne? Jo, det er bilkjøpere med bilinteresse. Hvilke merker er det stoor andel bilinteresserte eiere innenfor? Jo, selvfølgelig mange av de i bunn - BMW, Audi, osv. Andelen bilinteresserte kjøpere er garantert minimal hos alle merkene på topp 5.

Men jeg tror allikevel på ingen måte at BMW og resten av gjengen er feilfrie, og best er de nok neppe heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...