Joachim_M5 Skrevet Januar 13, 2011 Skrevet Januar 13, 2011 Enig i at det kan nok være ganske "vanlig" med mottrykk som overstiger ladetrykket, men det er langt ifra ønskelig og optimalt. Og turboen jobber på overtid. I mine øyne kjører man med alt for liten turbo om man havner i et slikt tilfelle. Bare varmeutviklingen man får av å kjøre slik er jo enorm. Ser ingen grunn til å kjøre med så liten turbo at mottrykker "stikker av". Hvis man må det for å ha respons og bunndrag så bør man forandre på noe annet heller. F.eks En M20b25 med en HX40 lastebilsturbo vil ha fint lite mottrykk, men den har respons som bare juling. Så jeg synes fremdeles at man er litt ute å sykler med så høyt mottrykk, etter som jeg ikke ser noen grunn til å kjøre sånn. mvh Joachim
TRF Skrevet Januar 13, 2011 Skrevet Januar 13, 2011 jeg er "enig" med deg, men tror ikke folk er helt klar over at "alle" normale bygg går med mottrykk. forholdet 2:1 er ikke nødvendigvis noe å ta på veg for. selvføglerlig er det ønskelig å holde 1:1 eller lavere, men det er vanskelig på en bil som skal være kjørbar. og ja, det er fælt overdramatisert dette med mottrykk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå