Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 17" 7,5" felger på min. Sto på 215 45 17 dekk foran og 225 45 17 bak da jeg kjøpte den. Gummien så ikke bredere ut enn felgen, men det spora noe helt for jævlig. Men det kan vel komme av forskjellig dim.foran og bak

Skrevet
Å vil disse felgene gå greit på en E36 320i med noe senk? ET er 36 og 38...

Min er og senket, har 215 dekk foran. De tar i innerskjermen når jeg har full sving på rattet, men ellers ikke noe prolem.

Skrevet

Hei har hatt 225 40 på 7,5 toms felg uten noe problemer med sporing og det ser ikke ut som ballong dekk.

Det med sporing kan løses med å kjøpe dekk som ikke er helt "firkantede" visst du skjønner hva jeg mener. se att der er litt avrunding på mønsteret på kantene.

Skrevet

Jeg har 235 foran på 7,5*17 M-felg...Da ser man at dekket er litt bredere enn felgen. Sporer forøvrig nesten ikke, vet ikke om det har med felg å gjøre også?Smidde felger, aldri kjørt med noe bedre :)

Skrevet

7.5" er den mest ideelle felgbredden til 225 dekk om du skal ta hensyn til egenskaper. Anleggsflaten som støtter i felgen er på lavprofildekk 80% av dekkets bredde, det ideelle er at felgen og denne anleggsflaten er like brede.

Skrevet

på e36 kan du fint ha 225 dekk.. du kan ha 235 og fremme..

bak er 255 det meste du vil klare uten å måtte valse noe heftig.. jeg har hatt 8.5" framme og 10" bak uten problemer når jeg gikk ned i profil..

riktig innpress er jo nøkkelordet her..

Sporing har med både dekk, og foringer, og mye og si..

Erfaringsmessig synes jeg toyo, og michelin sporer lite..

Skrevet
Burde jeg heller ha høyere ET for å unngå at det tar i innerskjermen?

Nei. Lavere. Har du ET36 og setter på en 5mm spacer får du ET31. Lavere ET lenger kommer felgen ut, som igjen reduserer fare for kontakt med innerskjerm ved full sving.

Skrevet

Jeg har Conti Sport Contact 2 i 225/40-18 på 7,5" felg. Ser helt fint ut, det, og dekkene har runde og fine kanter, så de burde ikke spore så ille. (Er nye for kommende sommersesong, så jeg har ikke prøvd dem enda.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...