Stonescream Skrevet Februar 22, 2007 Skrevet Februar 22, 2007 Har kobla opp en defa motorvarmer i min E34, men sliter litt med å finne en bra ledning å koble styrestrømmen på. Trenger ei ledning som gir 0 når bilen er av, men som gir 12 når bilen er i gang. *tror jeg da* Noen gode tips til hvor jeg bør koble denne på? I defa sin bok står det tenningslåsen, men hvilken av de X antall kablene bør jeg sette den på? Litt kjedelig å begynne å lage hull i hver eneste røde kabel jeg ser for å måle strøm. Noen tips?
E36Cab1 Skrevet Februar 22, 2007 Skrevet Februar 22, 2007 Mål i sikringsboksen,der finner du ledning du kan bruke.
Stonescream Skrevet Februar 22, 2007 Forfatter Skrevet Februar 22, 2007 Er det noen av kablene rundt bilstereoen som kan benyttes med hell? Har allerede fått kabelen inn i kupeen og var egentlig på vei med den bort til tenningslåsen, men vanskelig å få den siste biten. (mye plastikk i veien). forsøkte meg på samme ledning som styrestrømmen i stereoen, men det var ikke noen højdare for å si det sånn. Tror jeg tar å bruker voltmeteret litt der. Kanskje jeg finner noe som kan brukes.
Gunnar Skrevet Februar 22, 2007 Skrevet Februar 22, 2007 Burde ikke være noe problem å ta det fra stereoen, så sant den er koblet mot tenningen. Men hva er den styrestrømmen til?
Stonescream Skrevet Februar 22, 2007 Forfatter Skrevet Februar 22, 2007 Den er nok bare til styring av når den skal være av og når den skal være på. Her i dette pdf dokumentet står det koblingsannvisning på de siste sidene: http://wup.defa.com/en/documents/ControlUnit.pdf På den blå står det: Ignition On + 12 V / Off 0V
StigJ Skrevet Februar 23, 2007 Skrevet Februar 23, 2007 Funker bra å ta tenningsledningen fra stereoen. Pleier alltid gjøre det på biler som har tenningsledning. De som ikke har pleier jeg å ta fra rattstammen. er alltid en tenningsledning der.
Stonescream Skrevet Februar 23, 2007 Forfatter Skrevet Februar 23, 2007 Kobla meg på den røde strømledninga som går til stereoen. Sjekka med voltmeter og 0 når tenninga er av, 12 når jeg setter på strøm og starter bilen, så da er det nok fungerende. Har såklart rota bort 5V sikringa så har ikke fått sjekka om det faktisk funker enda, men er jo lov å håpe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå