Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Er fullstendig "grønn" når det gjelder datasprut. Har prøvd å søke litt info om megasquirt men finner ikke så mye for "nybegynnere". Noen som vet om nettsteder det går å få lest seg opp litt kunnskap?

Skrevet

sjønner ikke problemet ditt? kan du ikke bare hive på grenrør, kvasse kammer og datasprut åså mappe den på rullende landevei?

Du får ikke mer HK uansett.. er så lite å hente av sugeHK.. 5000,- pr HK vettø :P

Skrevet
sjønner ikke problemet ditt? kan du ikke bare hive på grenrør, kvasse kammer og datasprut åså mappe den på rullende landevei?

Du får ikke mer HK uansett.. er så lite å hente av sugeHK.. 5000,- pr HK vettø :P

Hvis du hadde giddet og lest hele tråden og i tillegg forstått hva som står der, så er problemet: I div. MOTORSPORT klasser er det IKKE lov med overladning. For å da henge med vovo-gutta og b23 deres som bremser godt over 250hk så må det trimmes! Men hvis du da mener at det ikke går å sugetrimme en BMW-motor (noe som er litt rart da andre har klart det før) må jeg vel bare kjøpe meg en 60-talls volvo motor!

Skrevet

250 Hk i en Volvo B23 uten turbo? Den har vel 115-130 originalt, og så skal noen ha skremt ut 250 sugehester av den? DET skal godt gjøres, tror jeg.

Skrevet

Hvis du hadde giddet og lest hele tråden og i tillegg forstått hva som står der, så er problemet: I div. MOTORSPORT klasser er det IKKE lov med overladning. For å da henge med vovo-gutta og b23 deres som bremser godt over 250hk så må det trimmes! Men hvis du da mener at det ikke går å sugetrimme en BMW-motor (noe som er litt rart da andre har klart det før) må jeg vel bare kjøpe meg en 60-talls volvo motor!

Den Volvo motoren med 250hk uten turbo koster mye penger. Er ingen problem å trimme en BMW motor, men det koster penger desverre og mange har gjort det før deg.

Finnes også de som trimmer og skryter på seg HK. Jeg tar alle skryte hester med en klype salt helt til jeg ser bremse papirene. Da skal jeg tro at de har de hkene som de skryter av..

Skrevet
250 Hk i en Volvo B23 uten turbo? Den har vel 115-130 originalt, og så skal noen ha skremt ut 250 sugehester av den? DET skal godt gjøres, tror jeg.

Fant en annonse med en BMW med volvo motor til salgs. Dette er ikke en versting hva gjeller effekt i klassen u/2400ccm Dette er uten overladning!

Februar-2007-14-250.jpg

BMW M3 med Volvo motor - RCN u/2400

22/2-07

Kun kjørt 3 løp etter overhaling

Bremser 238,5 hk hos Gulbrandsen.

Nyoverhalt Finne dogbox, (2,19:1 utv. på første

Selholm stålspak og hydr. håndbrekk

1031 Volvo aksel med ny Selholm diff. 5,48:1 utv. 4-link oppheng

AVO coilovers bak, justerbare ben framme

Skjermer og panser i glassfiber, noe extra glassfiber følger med

Meget lett bil, 900kg

Stol, seler, ratt ++ nytt i år

Nybygd chassis, ikke løpskjørt

Kr. 150.000,- kan evt. betale i mellom på bytte i supernasjonalbil.

Tlf. 934 31085 - email: skjalg.lothe@hydro.com

http://www.motorsportavisen.no/

Skrevet

hvilken klasse er det du skal kjøre i?? vil det ikke være mer hensikts messig å få en grom s14 maskin å sette i, med tanke på vekt, og ettersom det er godt utprøvd å dra mye hk ut av disse som astma motor?

finnes jo hissige m20b25 også, men det er liksom færre av disse..

blir vanskelig å sammenligne så lenge du ikke sier hvilken klasse og ccm du skal i!

er jo litt å banne i kurka å setta volvo EVO oppi, men det er kansje mer deler etc å få tak i til disse astma motorene.

motorene i store super koster vel godt over 100k?

og til di som er i tvil lengre oppi tråden her om man får 250+ hk ut av en volvo klomp (ikke akkurat orginal topp) så er det bare å ta seg en tur på nærmeste rallycross\bakkeløp stevne, så burde det være bevist!

Skrevet

Hadde da tenkt å forsette i bilcross til og begynne med. Da det nesten ikke er kjøp på bud her omkring. Koste på litt etterhvert, men da skifte til RCN u/2400cm når det begynner å dra iveg med store kostnader.

Startet denne tråden fordi jeg fikk kjøpt kam og regulator billig, hadde hvert gøy å prøvd det i BC. Men dette er tydeligvis ikke et sugetrim forum, så ikke mye positive reaksjoner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...