conix Skrevet Februar 27, 2007 Skrevet Februar 27, 2007 hvis motoren skal brukes til racing blir det dyrt! du kan få 205 hester for rundt 30.000 hos metric mechanic i usa.. må sende toppen din dit.. tror du bør gå for en m3 istedet eller prøve å få tak i en alpina eller ac schnitzer motor fra tyskland.. eller worst case et turbokitt eller kompressor.
e30 tic Skrevet Februar 27, 2007 Skrevet Februar 27, 2007 Hadde da tenkt å forsette i bilcross til og begynne med. Da det nesten ikke er kjøp på bud her omkring. Koste på litt etterhvert, men da skifte til RCN u/2400cm når det begynner å dra iveg med store kostnader. Startet denne tråden fordi jeg fikk kjøpt kam og regulator billig, hadde hvert gøy å prøvd det i BC. Men dette er tydeligvis ikke et sugetrim forum, så ikke mye positive reaksjoner. vil vel påstå det er et greitt forum eg da men bygg en grom e 30 du så skal eg komme å kjøpe den for 8000 eg! hehe du kan jo bygge opp en hissig 2.7l lage innsug\grenrør selv..det koster jo fort litt, synd om det blir solgt. e 30 funker skjelden bra i bc føler eg da!bmw generelt forsåvidt.. er det så høyt nivå på bc hos dere da at du må langt over 200hk?? da har liksom bc terskelen gått for langt. søk på di svenske forumene, du finner mye om m20 astma trim der
BMWE34 Skrevet Februar 27, 2007 Forfatter Skrevet Februar 27, 2007 Trenger ikke 200hk nei. Holder med org. motor. Men mye vill ha mer... Hadde jeg hatt noe og sett etter hadde det jo hvert greit og laget både innsug og grenrør selv, men er jo ikke akkurat noe man lager ut av det blå liksom. Målet er jo å få kjørt RCN etter hvert!
Bimmerlars Skrevet Februar 27, 2007 Skrevet Februar 27, 2007 Klart du kan sugetrimme, men det koster penger om det skal gjøres seriøst. Begynn med å overhale motoren fullstendig, for å få tilbake de orginale 170hk'ene. Så er det jo på med kammen, grenrør, porting av topp og det andre du skal ha på. Deretter kjøper du et megasquirt datasprut. Motoren kan du jo kjøre å mappe, eller du kan koste på deg noen timer på en rulle
///MoePower Skrevet Februar 27, 2007 Skrevet Februar 27, 2007 Eller bare bruke like mye penger på en gammel M30B35, eller kanskje en delebil for ett par lapper med denne motoren og girkassa og alt i..? Kan bli like dyrt det, og du får vel gjerne mer dreimoment av det også siden slagvolumet blir større, og dreiemomentet, er jo det som teller. Ikke at jeg er noen ekspert på hva du burde velge mellom motor og trim, men, det var bare litt høy tenkning.. Vet at bilen kan bli mer fremtung av det, men dette skal da gå å kompensere på et vis, burde da ikke være så stor forskjell.
Bimmerlars Skrevet Februar 27, 2007 Skrevet Februar 27, 2007 M30B35 er et alternativ ja. I overkant av 300 Nm og 220hk. Nei, er ikke bare dreimomentet som teller
e30 tic Skrevet Februar 27, 2007 Skrevet Februar 27, 2007 M30B35 er et alternativ ja. I overkant av 300 Nm og 220hk. Nei, er ikke bare dreimomentet som teller må ikke bare se på effekt her da!!uansett skal han opp i en klasse høyere enn bc, blir det for stort med 3.5l...
Bimmerlars Skrevet Februar 28, 2007 Skrevet Februar 28, 2007 Hva er da problemet her? Bygg en lettere fristert M20B27 og håp at ingen kjøper bilen
BMWE34 Skrevet Februar 28, 2007 Forfatter Skrevet Februar 28, 2007 Har nå kjøpt inn 288 gr kam og justerbar bensinregulator. Vurderer nå større dyser og grenrør og evt 3.5l lmm. Det jeg lurer på om det er noe annat jeg burde ha gjort i samme slengen? Vill det være gunstig med et justerbart kamdrev? Er det noen som vet av noen som er dyktig til å porte BMW topper i midt-norge? Evt priser? Dette var spørsmålet i utgangspunktet. Ingen som har svart direkte på spm enda!
Bimmerlars Skrevet Februar 28, 2007 Skrevet Februar 28, 2007 Har nå kjøpt inn 288 gr kam og justerbar bensinregulator. Vurderer nå større dyser og grenrør og evt 3.5l lmm. Det jeg lurer på om det er noe annat jeg burde ha gjort i samme slengen? Vill det være gunstig med et justerbart kamdrev? Er det noen som vet av noen som er dyktig til å porte BMW topper i midt-norge? Evt priser? Dette var spørsmålet i utgangspunktet. Ingen som har svart direkte på spm enda! Justerbart kamdrev er alltid en fordel for å optimalisere timinga. Hva er løftet på 288 graderen? Ved for mye løft kan ventilene butte i stempla ved optimal timing, slik at ventillommer i stempla er nødvendig. Et grenrør og to strake 2,5" rør tror jeg kan funke.
BMWE34 Skrevet Februar 28, 2007 Forfatter Skrevet Februar 28, 2007 Specifikationer: Grader: 288° / 288° Spredning: 110° MAX Ventilløft: 11,4mm Ventilløft i OT-Stilling: 2,8mm Ventil spillerum: 0,25mm / 0,25mm Har 2 strake 2,5" fra før.
Bimmerlars Skrevet Februar 28, 2007 Skrevet Februar 28, 2007 Den kammen er ganske kvass. Hadde nok prøvd meg frem litt om jeg skulle brukt justerbart kamdrev
BMWE34 Skrevet Mars 1, 2007 Forfatter Skrevet Mars 1, 2007 Er det noen som helst effekt å hente på større dyser? Er jo masse biler på huggern med større dyser org enn m20èn. 16v til opel har jo dyser som flower 250cc orginalt mener jeg å ha lest. Kan ikke bli kostende stort på huggern!
Dazed Skrevet Mars 1, 2007 Skrevet Mars 1, 2007 Hadde da tenkt å forsette i bilcross til og begynne med. Da det nesten ikke er kjøp på bud her omkring. Koste på litt etterhvert, men da skifte til RCN u/2400cm når det begynner å dra iveg med store kostnader. Startet denne tråden fordi jeg fikk kjøpt kam og regulator billig, hadde hvert gøy å prøvd det i BC. Men dette er tydeligvis ikke et sugetrim forum, så ikke mye positive reaksjoner. Huh? Du har vel ikke fått så mange negative reaksjoner heller. Var bare litt tvilende til den opplysningen om volvomotorer, men det er klart: Alt går jo med nok penger. Jeg lar meg i alle fall imponere mye mer av fine sugemotorer enn av turbo. "Alle" kan jo få mye effekt med innsugspropell, for å si det flåsete. ..Og å putte turbo på S14-motorer, synes jeg er helligbrøde. Tror kanskje du er en tanke hårsår. Jeg har i alle fall ikke inntrykk av at du har fått så negative reaksjoner. Jobb på med bilen du, og post gjerne bilder og prosjektrapporter underveis.
BMWe30 Skrevet Mars 1, 2007 Skrevet Mars 1, 2007 Har nå kjøpt inn 288 gr kam og justerbar bensinregulator til min b25. Vurderer nå større dyser og grenrør og evt 3.5l lmm. Det jeg lurer på om det er noe annat jeg burde ha gjort i samme slengen? Vill det være gunstig med et justerbart kamdrev? Er det noen som vet av noen som er dyktig til å porte BMW topper i midt-norge? Evt priser? Tore topplokk/Autotrim i trondheim er dyktig på porting av topper. Han har mye erfaring med m20topp. Fikk min m20topp porta hos han. Meget bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå