ropa Skrevet Februar 25, 2007 Share Skrevet Februar 25, 2007 og jo,er mye drit her som vi bor.senest i forrige uke var det en politiaksjon mot et narkoreir her i feltet.ikke uttal deg om noe du ikke har peiling på... Ikke kom å fortell meg at du som er "velstående" normann bor i "the projects" med BMW'n din! Er stor forskjell fra å bo der og til å bo i et strøk hvor det er litt drit. Såpass har jeg greie på. Det er mye drit i de rette strøka i Oslo også skal jeg si deg. Jeg har selv hatt nærkontakt med et par politiaksjoner i hovedstaden, men det er ikke noe jeg føler hører hjemme på bimmers.no, selvfølgelig. Her har jeg lyst til å se hyggelig bilprat. Hvis jeg ville lest om triste nyheter så hadde jeg sett på nyhetene. Skjønner? Jada, du er i statene, så heldig du er, vi har fått med vårs det nå. Og vi vet at det er litt værre der, vi ser da alle på TV! Reino Hvorfor må du laga "kvalme" på tråden til jcvold?? Han vil jo bare fortelle om hva som har hendt,syns det er spennende lesing, helt til du kommer inn i bildet!!!(du trenger ikke å lese her om du føler deg provosert eller tråkka på) Og i usa bor det en god del mennesker enn i norge og det er self mer kriminalitet der også. Og dessuten får vi ikke vite sånt på nyhetene her i norge(biljakt i usa) Jcvold, fortsett og oppdater oss om det skjer noe spennende der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet Februar 25, 2007 Share Skrevet Februar 25, 2007 mye rare ting å høre i forsvaret. vi ble jo fortalt at det var fint at ag3 kulene gikk tvers igjennom uten å dele seg (som kuler brukt i jakt). da ble fienden satt ut med en dødelig såret mann og to til som måtte bære han med seg. Ikke for å være saklig, men hele vitsen med jakt-ammo er jo at kulen skal ekspandere og ikke gå rett igjennom. Hvis den går igjennom blir jo dyret skada og ikke drept Så forsvaret har nok lært dere litt feil der ja ;p Veit at dette har INGENTING med bil å gjøre men måtte bare formulerte meg litt feil der. var det jeg mente også. jakt ammo i 30-06 skal skade mest mulig mens ag3`ens mantla går rett igjennom. er ikke dum-dum kuler forbudt i krig også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristian08 Skrevet Februar 25, 2007 Share Skrevet Februar 25, 2007 og jo,er mye drit her som vi bor.senest i forrige uke var det en politiaksjon mot et narkoreir her i feltet.ikke uttal deg om noe du ikke har peiling på... Ikke kom å fortell meg at du som er "velstående" normann bor i "the projects" med BMW'n din! Er stor forskjell fra å bo der og til å bo i et strøk hvor det er litt drit. Såpass har jeg greie på. Det er mye drit i de rette strøka i Oslo også skal jeg si deg. Jeg har selv hatt nærkontakt med et par politiaksjoner i hovedstaden, men det er ikke noe jeg føler hører hjemme på bimmers.no, selvfølgelig. Her har jeg lyst til å se hyggelig bilprat. Hvis jeg ville lest om triste nyheter så hadde jeg sett på nyhetene. Skjønner? Jada, du er i statene, så heldig du er, vi har fått med vårs det nå. Og vi vet at det er litt værre der, vi ser da alle på TV! HERREGUD.. oslo e Nothing i forhold til USA.. ikke skryt på deg at du har fått med deg så masse fett i oslo... mange her bor faktisk i Norge.. og VG (eller div andre aviser) selges ikke akkurat til VIP personer.. SÅ VI FÅR ALLE MED OSS DET.. er faktisk litt flau på dine vegne.. Ta deg en tur til Chicago og opplev... Eller Miami for den saks skylg.. Der har jeg opplevd ting du ser på film unge mann... Og slutt å dum deg ut i denne tråden. Er så vanvittig unødvendig. LA VÆR Å LES DEN Og til tråd starter.. legg gjerne ut MASSE slikt stoff.. elsker å få med meg "lokale" hendelser som er opplevd at personer, ikke media.. -BMW kos til alle- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet Februar 25, 2007 Share Skrevet Februar 25, 2007 mye rare ting å høre i forsvaret. vi ble jo fortalt at det var fint at ag3 kulene gikk tvers igjennom uten å dele seg (som kuler brukt i jakt). da ble fienden satt ut med en dødelig såret mann og to til som måtte bære han med seg. Ikke for å være saklig, men hele vitsen med jakt-ammo er jo at kulen skal ekspandere og ikke gå rett igjennom. Hvis den går igjennom blir jo dyret skada og ikke drept Så forsvaret har nok lært dere litt feil der ja ;p Veit at dette har INGENTING med bil å gjøre men måtte bare formulerte meg litt feil der. var det jeg mente også. jakt ammo i 30-06 skal skade mest mulig mens ag3`ens mantla går rett igjennom. er ikke dum-dum kuler forbudt i krig også? Litt input bare: 30-06 og forsvarets 308 benytter samme prosjektil str. nemmelig 7.62. Forskjellen ligger i at 30-06 er ladet hardere. Du vil se at hylsen er noe lengre, som igjen gir mer plass til "drivstoff"/krutt. I tillegg er det i AG3 benyttet helmantel prosjektil, mens de fleste benytter diverse mantlet til jakt. Det som derimot er veldig likt er at begge er meget dødelige Selv ett skudd i armen er ofte ett dødelig skudd av en AG3. Dette skyldes anslagskraften som er meget høy. Man vil ofte se ett rent hull på begge sider om man ikke treffer bein, men innvendig blir det ett slags krater. Hvor ofte har dere lest om folk som har overlevd vådeskudd av AG3? Det er uhyre sjeldent, og av nettopp denne årsak ett stort dilemma for bl.a Politiet. Deres "task" er å yte balansert makt. Dette er noe av det verste man kan bli stilt ovenfor i ett skarpt oppdrag. Tiden er knapp, man er redd og absolutt ingen med opprinnelig fredelige hensikter kan bli fult utlært til dette. Derfor blir de tildelt 9mm i form av Glock eller MP5 for mest skånsomt kunne stanse slike tullinger.. Det ultimate marerittet må derfor være situasjoner som Nokas ranet. Man skyter med sprettert, og blir besvart med kanon. Det er også feil at man ønsker at ett slikt kaliber skal stoppe inne i ett dyr. Dette er nesten ensbetydende med treff av bein. Det man ønsker er ett clean shot, rent inn, gjennom hjertet og ut på andre siden. Dette er det ultimate skuddet, og gir ingen lidelse samt at kjøttet ikke blir ødelagt. Sikkert mange som har sett skudd mot f.eks en vannmelon med slike kaliber. Det er ikke kulen som eksploderer, det er sjokkbølgen som sprenger melonen. Nettop dette gjør også at hjertet ofte stopper selv ved treff i ett bein eller en arm. Har testet 30-06 mot de skuddsikre vestene de brukte i eks Yugoslavia. 7 lag måtte til før at vesten i det hele tatt begynte å bli revet opp i utganghullet bak. Dette er våpen som er laget av en hensikt, respekter dette. Ett våpen er ikke farlig, men brukeren kan være. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet Februar 25, 2007 Share Skrevet Februar 25, 2007 at det er mange gærninger i norge også forsto jeg nå da jeg så det var blitt laget 20vesker med bilde av ari og teksten "ari behn er inmari pen". slapp heldigvis å skyte så mye i militæret. masse skriking og kjefting etterfulgt av pussing,oppstilling med rent våpen og gjenntagelse hvis det ikke var bra nok. i tillegg til manglende fasinasjon for våpen syntes jeg det var greit å slippe. men så noen gutta kom hjem med halvkramm i buksa og blanke øyne etter skyting så noen liker det. særlig etter 12.7mm? (stor børse) skyting var det ikke fred å få fra oppspillte gutter. gikk glipp av å se den i action selv,men splintra vist et grantre til flis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Februar 25, 2007 Share Skrevet Februar 25, 2007 Interesann lesing Er nok litt hardere kår i USA enn i Noreg ja Men synest eigentleg at politiet i dei større byene burde få lov til å gå med våpen. Veit aldri kva tullinger dei kan treffe på. Har ein kompis som har vert med i div norske utenlandsoppdrag, og han seie at vist du blir treft av ein AG3, så ligge du. Uansett faen! Robuste og gode våpen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Februar 25, 2007 Share Skrevet Februar 25, 2007 Reino: Dette er vel kvardags i Oslo der du bur dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Februar 25, 2007 Share Skrevet Februar 25, 2007 Dem er jo helt tullat der borte, Og da tenker jeg på kjeltringene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet Februar 25, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 25, 2007 og jo,er mye drit her som vi bor.senest i forrige uke var det en politiaksjon mot et narkoreir her i feltet.ikke uttal deg om noe du ikke har peiling på... Ikke kom å fortell meg at du som er "velstående" normann bor i "the projects" med BMW'n din! Er stor forskjell fra å bo der og til å bo i et strøk hvor det er litt drit. Såpass har jeg greie på. Det er mye drit i de rette strøka i Oslo også skal jeg si deg. Jeg har selv hatt nærkontakt med et par politiaksjoner i hovedstaden, men det er ikke noe jeg føler hører hjemme på bimmers.no, selvfølgelig. Her har jeg lyst til å se hyggelig bilprat. Hvis jeg ville lest om triste nyheter så hadde jeg sett på nyhetene. Skjønner? Jada, du er i statene, så heldig du er, vi har fått med vårs det nå. Og vi vet at det er litt værre der, vi ser da alle på TV! Reino Hvorfor må du laga "kvalme" på tråden til jcvold?? Han vil jo bare fortelle om hva som har hendt,syns det er spennende lesing, helt til du kommer inn i bildet!!!(du trenger ikke å lese her om du føler deg provosert eller tråkka på) Og i usa bor det en god del mennesker enn i norge og det er self mer kriminalitet der også. Og dessuten får vi ikke vite sånt på nyhetene her i norge(biljakt i usa) Jcvold, fortsett og oppdater oss om det skjer noe spennende der Takk for støtten ble litt "satt ut" av de insiktsløse komentarene til han der Reino. men skal holde dere oppdatert om jeg ser mer action! jeg flydde over et boligstrøk nede i Myrtle beach sent i gårkveld,og så 5-6 politi og sykebiller i et nabolag der,så sikkert noe action som sjedde der og. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Februar 25, 2007 Share Skrevet Februar 25, 2007 Har forstått at det skjer noe der nesten hele tiden... Har likt tråden fra byrjan av Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristian08 Skrevet Februar 25, 2007 Share Skrevet Februar 25, 2007 Reino:Dette er vel kvardags i Oslo der du bur dette? Skjer vær dag det der. Begynner å bli litt lei av å se slike biljakter på nyhetene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet Februar 26, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 26, 2007 hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E-Evjen Skrevet Februar 26, 2007 Share Skrevet Februar 26, 2007 i norge ble en mann skutt etter å ha angrepet en politimann i uniform,med kjøttøks. våpenet var allerede trukket og avdøde må ha vært klar over at det var alvor i det han hevet øksa og løp mot politimannen. saken ble da straks levert til sefo. latterlig. Dette var jeg faktisk vitne til. Greia var at en vietnameser hadde gått amok med kjøttøks/øks i Larvik sentrum midt på lyse dagen. Jeg kjørte nedover gata og plutselig havnet jeg midt oppi dramaet. Etter hva jeg kunne se handlet politimannen riktig, dog ville jeg kanskje skadeskutt han i beinet eller lignende, men til hans forsvar så var han ung og det er ikke lett å holde hodet kaldt i en sånn situasjon. Trodde først det var en øvelse, men da jeg så fyren ligge på bakken skjønte jeg fort at dette ikke var noen vanlig øvelse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kevin=) Skrevet Februar 26, 2007 Share Skrevet Februar 26, 2007 og jo,er mye drit her som vi bor.senest i forrige uke var det en politiaksjon mot et narkoreir her i feltet.ikke uttal deg om noe du ikke har peiling på... Ikke kom å fortell meg at du som er "velstående" normann bor i "the projects" med BMW'n din! Er stor forskjell fra å bo der og til å bo i et strøk hvor det er litt drit. Såpass har jeg greie på. Det er mye drit i de rette strøka i Oslo også skal jeg si deg. Jeg har selv hatt nærkontakt med et par politiaksjoner i hovedstaden, men det er ikke noe jeg føler hører hjemme på bimmers.no, selvfølgelig. Her har jeg lyst til å se hyggelig bilprat. Hvis jeg ville lest om triste nyheter så hadde jeg sett på nyhetene. Skjønner? Jada, du er i statene, så heldig du er, vi har fått med vårs det nå. Og vi vet at det er litt værre der, vi ser da alle på TV! Hehehehehehe maa nesten bare le av deg faar jeg kan fortelle deg det at det du opplever i usa kommer du aldri til aa oppleve i norge... har du hort om nokas saken. den var mega stor i norge, men det ville ikke vaert en dritt her i usa.. her dor politi folk rett som det er og vet du hva begynner lonnen for politi i oakland er? den er paa 70000 dollar... ikke engang i norge er det saa hoyt og det er rett og slett risken for aa do .. i norge har ikke politiet engang gunner med seg, men her har de flere i bilen. her skyter de for aa drepe og ikke bare avvapne. usa er et sykt land og er folk her man ikke skal kodde med.. de dreper deg.. hjelper ikke som i norge man har brodere og fettere som kan hjelpe deg for du vil ligge do paa vei kanten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 26, 2007 Share Skrevet Februar 26, 2007 Hehehehehehe maa nesten bare le av deg faar jeg kan fortelle deg det at det du opplever i usa kommer du aldri til aa oppleve i norge... har du hort om nokas saken. den var mega stor i norge, men det ville ikke vaert en dritt her i usa.. her dor politi folk rett som det er og vet du hva begynner lonnen for politi i oakland er? den er paa 70000 dollar... ikke engang i norge er det saa hoyt og det er rett og slett risken for aa do .. i norge har ikke politiet engang gunner med seg, men her har de flere i bilen. her skyter de for aa drepe og ikke bare avvapne. usa er et sykt land og er folk her man ikke skal kodde med.. de dreper deg.. hjelper ikke som i norge man har brodere og fettere som kan hjelpe deg for du vil ligge do paa vei kanten. Hvorvidt USA er et mer sykt land enn andre land er et relativt spørsmål. Politiet kan skyte for å drepe i de fleste land inkl. f.eks Danmark der politiet også bærer skarpladede våpen i tjenesten. Det er trolig tilsvarende i resten av EU også. I mellomøsten og mellom/syd-amerika tror jeg heller ikke at du bør regne med at politiet tar på deg med silkehansker. Det er nok kun et tidsspørsmål før norske politimenn også skal bære våpen i tjenesten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå