Gå til innhold

Verdi på M3 e36 US versjon

Ole@Automote
 Share

Anbefalte innlegg

Driver å lurer på å kjøpe en M3 us versjon, men jeg lurer veldig på hva den er verd i Norge. Det er 240hk i den og en S50/b30 us motor, noen som veit hva som er forskjellen på denne motoren og en vanlig M3 motor på 286 hk er det bare toppen eller kansje bare innsuget som er forskjellig?

M3 Us har etter hva jeg vet en M50 motor med lengre slag og noe annet småpjask. Det er med andre ord ikke en "ekte" S motor.. Verdien er i mine øyne et godt stykke under Euro-M3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel både topp og innsug som er annerledes :wink:

Den bør være ganske mye billigere enn en euro M3.

Ser det har stått en US M3 til salgs i lang tid på Autopower.se, riktig nok var den utstyrt med kompressor.Men er/var tydeligvis ikke lett å få solgt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også trodde det var en M50 motor i disse bilene men på BMW CCN så sto det S50/b30 us versjon men det kan jo være en trykk leif 8)

Vil en sånn bil være verd 150 tusen da? Noen som har en eller sett noen annonsert

Jeg personlig ville nok ha lagt 50k ekstra på bordet for en Euro-M3, men den kan da være verdt 150.000,- for det. Men nå vet jeg ikke hverken årsmodell,kilometerstand,utstyrsnivå eller tilstand, så det er ikke godt å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil en sånn bil være verd 150 tusen da? Noen som har en eller sett noen annonsert

Importerer man en 1996 modell US M3, så har den ca 120K bare i regavgift - i tillegg kommer inkjøpspris + mva, så 150 er billig da... En 286 hk av samme årsmodell har ca 26 000 kr mer i regavgift, så at en US utgave skal være ca 30 000 billigere enn en tilsvarende europa-modell kan jo være en grei tommelfingerregel.

På ebay ligger de på 10 - 16 000 US$ i "buy-it-now" pris...

Hva er planen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

US utgaven av E36 M3 er i realiteten ingen "S" motor, men derimot M50/52 varianter med et større motorvolum. I motsetning til S50/52 motorene har den amerikanske "M3" motoren en støpejernsblokk... og de ble heller aldri levert med en 6-trinns gearkasse. I praksis er det imidlertid ingen stor forskjell på ytelsene før hastigheten kommer opp i over 120-130 Km/t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å beregne hva det koster å ta den inn til landet så må jeg vell vite hva co2 utslippet er på en sånn bil, må si jeg sliter litt med å finne det men med den gammle import tabellen så koster det

106,481.18 kr i avgifter nå har jeg ikke tatt med mva på kjøpsprisen i utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mer US/Euro info fra http://www.bmwmregistry.com/model_faq.php?id=14

How do the U.S. and European versions of the S50 engine differ?

The European and U.S. versions of the S50 B30 powerplant share similar cast iron engine blocks and have an identical capacity of 2990cc. However, the U.S. version (known as the S50 B30 USA) retains the less complex head design and two-stage (non-stepless)VANOS valve timing system of the normal M50 engine upon which it is based. It also does without the European-spec model's individual throttle plates for each cylinder. Compression is slightly lower at 10.5:1. One benefit of the U.S. version is that it retains hydraulic lifters, thus periodic valve adjustments are not needed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...