Robin_Isak Skrevet Mars 9, 2007 Share Skrevet Mars 9, 2007 På mekonomen koster de 514,- ink mva... Kjøper du 6 stk får du kanskje litt rabatt også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sealed Skrevet Mars 9, 2007 Share Skrevet Mars 9, 2007 Som zHk sa har vi prøvd å ta av en og en coil mens motor var igang, var kun på de to av coilene de var meget merkbart at vi tokk av coiler. Når de to coilene som det reagerte mye på at vi fjernet klarte motoren ikke i noen form bytte opp turtall og klarte så vidt gå over tomgangs turtall. Dette klarte motoren deretter fint om man fjernet en og en coil om gang med det andre. Ohm'et også coil kablene etter slik det ble beskrevet i verksted programmet jeg har, alle coil kablene var innenfor hva som var akseptabelt. Kan tyde mye på at flere av coilene er mindre brukbare lenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet Mars 10, 2007 Share Skrevet Mars 10, 2007 Hvis du tester coilledningene med tenningslampa så ser du med en gang om coilen virker Hvis den blinker regelmessig så er coilen ok hvis den ikke blinker så kan du gjette selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mons1 Skrevet Mars 10, 2007 Share Skrevet Mars 10, 2007 Jeg har hørt det helt motsatte! At det er Bochs som har en produksjonsfeil. M50 ble levert med Bochs i prioden 1990-1991 og deretter erstattet med Bremi pga Bochs sine svakheter. Jeg slet med å få start på bilen, men motoren fikk bensin i massevis. Mistenkte tenningen og BMW anbefalte å bytte coilene da disse hadde en svakhet. De nye jeg fikk var av typen Bremi og har ikke hatt samme problem flere ganger! Coiler coiler coiler og atter coiler. Hvis det står Bremi på coilene så er det bare å bytte rubbel og stubb. Hvis ikke kan du teste coilene med en tenningslampe som bilbyggeriet foreslo. De bremi coilene er det produksjonsfeil på og de fusker ofte... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin_Isak Skrevet Mars 10, 2007 Share Skrevet Mars 10, 2007 Det var hvertfall det de sa til meg hos bmw forhandleren. Mulig det er feil, men uorginalt får du hvertfall bosch coiler som fungerer... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zHk Skrevet Mars 12, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 12, 2007 da blir det vel diagnosetest til uka, da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zHk Skrevet Mars 16, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2007 èn ting: hva skjer når det smeller i potta når jeg bremser på gira?? hva er det som er greia da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå