Gå til innhold

Hva i pokker skal jeg gjøre med motoren nå?!?!?!?!?!?!


polyfibe
 Share

Anbefalte innlegg

hmm.. i DAG!, priser jeg livet mitt!!. =|=|=|=|=|

Va ut idag for å fyr opp bmwn, hør om den starta osv. greit nok.. sidn dn har litt problemer osv..

så villa den ikke start, pga. for masse trykk i bensin, så jeg gikk fram for å koble av bensin slangen, å da spruta det bensin over motor rommet, å mæ, tok så å tredd slangen så va løs ned i en brusflaske for å samle opp bensinen som rant ut.

og merka at luft filteret ikke fungerte helt normalt

så glemte helt og tørke opp bensinen igjen, satt meg inn i bila, vridde om nøkkelen, og ingenting skjedde pga, av at motoren starter viss jeg kobler av for og tømme det som er igjen i dysene, derved at den får for mye bensin..

gikk så fram for å koble på noen ledninger, stod selvsagt med hode ned i motorrommet og vips MEGA varmt i ansiktet, ildkule og fuckings høye flammer opp, og hele fronten på bilen dekt i flammer.. greide og få av meg jakka osv. for så å spurte inn og rett og slett brøøle ut

"BRAAAANN!! HJELP FOR HELVETTE!", ingen trodde på meg til og begynne med, da et lite pang, og flammene sprutet ut fra bilen, og jeg i full pannik grevde frem pulverapperatet ifra gangen, trekte ut splinten og pælma dritten langt faan bortover, og hoppet frem for og spraye på flammene.. det jeg ikke så var at "bensin"slangen lå midt i flammehavet, og derfor i full fuckings panikk

hive meg framover mot chevrolettn som stod 1.5meter unna etter jeg hadde spraya motorrommet, og trillet den nedover.. :shock:

gikk tilbake og så etterpå, og satte meg ned på huk og hyperventrilere og omfavne meg selv, holdt på å bli kvalt av støvet fra pulverapperatet, da jeg fikk en heavy dose rett i trynet , øyne og hals er hovne og jævli... og hjertet banket noe si INNMARI SINNSYKT!!, sjokkskada og jævlig...

det va VIRKELI, det jeg ikke trengte akkurat nå ass.. :cry::cry::cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel trygt si du "fyra" den opp som du skriver innledningsvis...... Heftige greier! Det gikk vel bra siden du skriver...

hehe, joda, dn fyra godt den.. :wink:

lever enda, hadde jeg hadd varmedress eller lignende på, hadde det vært annet...

var totalt i fyr på overkroppen, så er sår og jævlig..

menmen..

2 slanger gikk i røyk.

bensinslangen morkna halveis, og slangen til trykk regulatoren ble havarert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det er ikke og spøke med bensin. Har drete meg ut et par ganger jeg og, øyebryn ,øyevipper og pannelugg var helt vekk....

Ja skjønner det ja, tørr ikke å tenke på hva som hadde skjedd viss jeg hadde på klær jeg ikke hadde fått av.. :shock::shock:

kunne ha endt riktig ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipe greier! Har også hatt brann i motorrom en gang, da lak det rundt btr og dette ble tent på av fordeleren..

Sleng ut noen bilder vel..

kan ta bilder ute i morgen, vil helst sitte i kvled og slappe av, det der tok så og si litt på helsa. hehehe.

Men jeg skjøøner IKKE hva som tente bensinen, fordi jeg tukla jo med ledningen til LMM :shock::?:?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra att ingen ble alvorlig skadet :? Har du forsikring eller?

ja, gla jeg sitter her, og ikke ligger på et sterilt rom for og sette det slikt. :)

jepp, mn motoren overlevde tipper jeg, smeltet ledninger og missfarge på diverse, skal se bedre etter i morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par småbilder, de jeg fikk til..

Har desverre ingen ifra brannen, da jeg var psyko sinnsyk og frustrert.

+ litt stresset fra hendelsen. hehe. :lol::lol:

Etter slukking:

DSCF0358.jpg

DSCF0357.jpg

DSCF0359.jpg

DSCF0360.jpg

DSCF0361.jpg

DSCF0363-1.jpg

Etter litt spyling:

DSCF0356.jpg

Du ser noen ledninger der er morkne og smelta, vil si det gikk ganske bra til med motoren.. :)

DSCF0354.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi! Dette er scary shit. Et brannslukningsapp er en sinnsyk billig forsikring! Glad jeg har det i bilen.

Men for å reversere situasjonen litt, hvorfor kopla du av bensinslangen? Høyt trykk? Hørtes rart ut.. Og at luftfilteret ikke fungerte, huh?

Det så ut som noen ledninger hadde fått skikkelig juling der. Jeg ville lempa ut hele drivpakka og begynt å rengjøre og finne omfanget av skaden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det først er snakk om brann i BMW her så tenkte jeg å nevne at jeg har opplevd det to ganger.

1. gang i en E30 der varmeapparatet eller anlegget tok fyr. Han som eide bilen (en elektriker) hadde ikke sikring på strømkabelen.. Hvis det er noen her som er med i Esso Kickers i Bergen så dere det kanskje, for noen derfra tok bilder og la det ut på nettet. Vi prøvde å koble fra batteriet for å få det til å slutte å brenne, men hadde ikke verktøy, så etter å ha tømt ett lite og ett stort brannslukningsapparat på strategiske steder, måtte vi bare trekke oss unna og vente på brannvesenet. De måtte slukke 2-3 ganger før det stoppet å brenne. Ikke så mye igjen etterpå av den bilen... Vær forresten OBS på at de små pulverapparatene for bil ikke holder til å slukke rare greiene, men jo er bedre enn ingenting.

2. gang kjørte jeg en annen kamerat sin E28 da det begynte å lukte veldig svidd og komme mye røyk fra varmeappratet. Stoppet i veikanten og så etter. Viste seg at festet til viften i varmeapparatet hadde løsnet og viftemotoren brent seg. Heldigvis er det masse luft og ikke mye brennbart rundt denne, så det ble ikke noen andre skader.

En annen gang var det faktisk en i ett lyskryss i Bergen sentrum som banket på ruten og spurte høflig om den samme bilen brant, men da var det bare vi som hadde skiftet motor i den og ikke festet ene kjølevannslangen godt nok, så det stod og sprutet på grenrøret. Ble ganske mye damp av det kan man si..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...