TurboTore Skrevet Mars 12, 2007 Skrevet Mars 12, 2007 Tenkte å slenge ut litt info om vinterprosjektet og siden jeg er en "lat" jævel : http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=162746 Kopierer over noe: ------------------------------------------------------------------ Får vel hive ut litt info om vinterens tidtrøyte: Bilen er opprinnelig en 325i,men gjennomgår en del oppgraderinger i vinterhalvåret.Gammel drivlinje er "røsket" og på tur inn er en M3-motor. Videre skal motoren turbokonverteres noe som innebærer smidde stempler,smidde råder,oppgradering av bensintilførsel,full balansering av interne komponenter,oppgradering av oljekjøling etc. Motoren bygges med tanke på bra bunndrag og kjørbarhet noe som også er grunnen til valg av motor,turbo og komp.forhold. Bimarco-stol: Bremser: Litt specs: Understell: -Felger:BBS CH 8.5+9.5x19. -Dekk: Dunlop Sport Maxx og SP9000 hhv 235/35-19 og 265/30-19. -Bremser(i nuet): foran: 4-pot calippere fra Porsche 996 Turbo, 345mm skiver fra E46 M3 CSL,egentillvirket adapter. Bak: orig. M3 E36. -K-mac caster/camberjusterbare toppfester foran. -Eksentriske M3 bærearmsforinger foran. -Powerflex bærearmsforinger bak. -Apex senkfjærer/dempere(enn så lenge...). -Originale M3-forsterkninger til bakstillingsoppheng. -Styreslagsbegrensere. Motor: -M3. -Smidde Wiseco stempler med "my-choice" komp.forhold. -Smidde Pauter råder. -Garret GT35R Turbo m/doble kulelagre.Meget lett å drive! -2mm flerlags ståltoppakning. -Siemens 750cc dyser. -Doble Walbro-pumper i tanken. -Tial 50mm blow-off. -PPF turbogrenrør. -600x300x100mm Intercooler. -3" eksosanlegg Bestilt,ikke ankommet: -M30 singel-masse svinghjul. -Sachs Racing 4-puck lamell og trykkplate,holder ca 800nm. -Stempler og råder. Bestilt i November.. Gjenstår av innkjøp/ubestemt: -Motorstyring: Autronic el. electromotive. -Oljekjøler. -Bensintrykksregulator -Tial 44mm wastegate. -Div.aluminiums trykkrør. Har sikkert glemt noe,men noen bilder: Motor ute: Siden man har 2 motorer... ..kan den ene brukes som "mock-up" mens den andre maskineres: Motoren har som nevnt kun gått 27000km og det vises: Flotte innsugkanaler på S-motorene : -98 M3 interiøret som skal inn: Ratt: Grei størrelse på turbo: Intercooler: IC-fester,home-made i aluminium! IC,turbo,Tial 50mm,toppakning: Doble pumper i tanken: Doble bensinrør: Oppdateringer følger....
Geir Anders Skrevet Mars 12, 2007 Skrevet Mars 12, 2007 Først og fremst, peeen bil. Og det andre.. rått motorbygg! Dette må bli bra, blir bilen å se i aksjon på noen form for treff utover sommeren?
TurboTore Skrevet Mars 12, 2007 Forfatter Skrevet Mars 12, 2007 Først og fremst, peeen bil.Og det andre.. rått motorbygg! Dette må bli bra, blir bilen å se i aksjon på noen form for treff utover sommeren? Takk for det Bilen blir forhåpentligvis klar innen juni,mer tør jeg ikke håpe...
AC Schnitzer Skrevet Mars 12, 2007 Skrevet Mars 12, 2007 Brukbar oppdatering Lov til å spørre hva man må betale for en slik motor m/girkasse og drivverk?
TurboTore Skrevet Mars 13, 2007 Forfatter Skrevet Mars 13, 2007 Ok, da venter jeg bare på juni og kjøretur Hehe,ordner seg det vet du Vi får ta en "hobby"kveld snart så vi får montert de siste bitene dine også!
Aizman Skrevet Mars 13, 2007 Skrevet Mars 13, 2007 vær så snill å ikke montere "momo" ratt i en bmw. det er en synd! bmw mtec sportsatt er jo genialt. det skal ikke være noe uoriginalt innvendig i en bmw. men utvendig var bilen rå.
TurboTore Skrevet Mars 13, 2007 Forfatter Skrevet Mars 13, 2007 vær så snill å ikke montere "momo" ratt i en bmw. det er en synd! bmw mtec sportsatt er jo genialt. det skal ikke være noe uoriginalt innvendig i en bmw. men utvendig var bilen rå. Hehe,vi får se . Var egentlig et impulskjøp,men det er bra grep på semska ratt så det er grunnen til at jeg ev. bytter.
David Skrevet Mars 13, 2007 Skrevet Mars 13, 2007 vær så snill å ikke montere "momo" ratt i en bmw. det er en synd! bmw mtec sportsatt er jo genialt. det skal ikke være noe uoriginalt innvendig i en bmw. men utvendig var bilen rå. Hehe,vi får se . Var egentlig et impulskjøp,men det er bra grep på semska ratt så det er grunnen til at jeg ev. bytter. Kor kjøpte du rattet? pris? har et slikt fra før, men det er utslitt så eg må ha et nytt.
Nils Jørgen Skrevet Mars 13, 2007 Skrevet Mars 13, 2007 Først og fremst MEGET pen bil! Dette blir gromt...
Endre87 Skrevet Mars 13, 2007 Skrevet Mars 13, 2007 Rått prosjekt Kjøper den andre motoren din jeg Hva tror du du får ut av motoren?
bård Skrevet Mars 13, 2007 Skrevet Mars 13, 2007 50mm toppakning ja, blir fin komp det:) blir gromt det der...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå