Gå til innhold

Muligens nye bom-avgifter

E36Cab1
 Share

Anbefalte innlegg

Hørte for 2 sekunder siden at Navarsete vil legge fram forslag for regjeringen om å auke bompenge-avgiftene i Oslo med 50%.

Veit at det er mangen østlendinger her inne,så rekner med denne tråden vil gløde,hehe.....

Skulle visst finansiere kollektivtraffikk bl.a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo bare flott det!!

Siden vi har verdens dyreste biler, verdens dyreste bensin, vest-europas dårligste veier og den siviliserte verdens laveste fartsgrenser og høyeste bøter, skulle det bare mangle at man må betale utrolig dyrt for å kjøre til og fra barnehagen også. Har jo uansett kjempedyre priser på kolletivtraffiken allerede.

Stå på Narvarsete! Øk rentene og skattene samtidig, så er dere i mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså. Jeg har student månedskort da jeg er lærling. Dette koster 800,- kr.pr måned. å med dette må jeg leve med at trikke aldri kommer når den skal osv, osv.

Et månedskort for en ikke student skulle kostet 300,- de kan da ikke mene at de skal finansiere kollektiven som er svine-dyr fra før med å øke bompengeavgiften på de usansynlig dårlige veiene inn til Oslo.

Veiene inn til oslo må jo være nedbetalt for mange år siden. Kjører jeg til jobben må jeg kjøre mosseveien inn til oslo. Fram til du kommer til fiskevollbukta der bruker jeg en halvtime (4,5 mil) men derfra er det innsnevringer, lyskryss og et felt, så på siste 4KM bruker jeg 40min. det er jo pokker meg innfartsveien til hovedstaden og norges største by!

Dårlig asfalt og drit er det og.

Takk for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... På ein måte skjønner eg det og på ein måte ikkje. Formålet er jo at det skal bli mindre biler og meir folk som reise kolektivt. Noko eg kan seie meg einig i :)

Ulven123: Det har også vorte foreslått med ein haug til med bompaseringer. Får håpe det ikkje slår igjennom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formålet er jo at det skal bli mindre biler og meir folk som reise kolektivt. Noko eg kan seie meg einig i :)

Jeg er helt enig med deg på at vi må kjøre mer kollektivt, men når tilbudet i landet her er så dårlig å dyrt henger ingenting på greip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For alt det er verdt, jeg er glad jeg bor langt unna noe som minner om Oslo og bomring! :?

Rett etter at Navasete ble valgt så fikk hun rykte på seg for å være en person som forstod at bil var et nyttekjøretøy. Det ryktet er borte forlengst.

Som Are nevnte så skjønner jeg at de vil ha ned biltrafikken i byen, og det er fort der de fleste har mulighet for å kutte ned på sitt kjørebehov pga av kortere avstander og større kollektivtilbud. Men kollektivet i dag er jo lattelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både også. No kjenne eg berre til Bergen da. Og her koster det jo 15 kr i bompenger (vist du ikkje har brikke) og ca 10 - 15 kr pr time for å parkere i sentrum. Og så har du jo bensin, forsikring, slitasje på bilen i tilleg.

Bussen til sentrum koster 23 for ein voksen.

Og herfra Minde går bussene ganske ofte, så vist eg skal til sentrum så går eg for buss :) Men eg jobbar heldigvis oppe på Midtun, så sleppe både bompenger og alt anna drit :)

Men ja, vegnettet i Noreg er så dårleg utbygd at det er ein skam. Eg er faktisk flau over å kalle meg norsk i den samanheng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt jeg bor innenfor bomringen da :lol:

når det gjelder ungdom og priser på kollektiv så burde de betalt dobbelt. er de som tægger/riper i ruter/smadrer holdeplasser,knir mat og tyggis i setene hvis de da ikke nøyer seg med å ha leirete sko i setene. også de som tilstadighet forsinker ved å holde dører for kompiser som kommer løpende 2 kvartaler unna eller tar nødåpneren når de går av. ett minutt her og to minutter der blir fort til mye forsinkelse

når det gjelder tilbud er det bra i oslo,men punktligheten på buss/trikk sier seg selv at er så som så da trafikken innenfor ring 3 er stor og det sperres av for veiarbeid i hytt og pine som aldri blir ferdig. når det bygges så gjør de det så håpløst som mulig for busstrafikk med smalere holdeplasser og ett istedenfor to felt etc (nå skal jernbanetorget oppgraderes til å bli flaskehals ..)

trikken er utdatert på grunn av manglende fleksibilitet. buss,tog og t-bane er det de burde satset på,men trikken er tydeligvis godt likt av de som deler ut penger.

er kritisk til enda høyere bompris da det rammer folk med vanlig lønn mest og det er vanskelig å skjønne hva de pengene de tar inn nå går til så hva skal de med mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo også et problem at transportnæringen blir skadelidende. du er med på å finansiere bla kollektivtrafikken gjennom skattepengene så det blir ikke noe nytt. men hvis fler droppa bilen til jobb så hadde det kommet deg tilgode iom mindre kø?

tror ikke dette vil gå igjennom uansett. begeret er vel fullt med tanke på bilrelaterte avgifter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo også et problem at transportnæringen blir skadelidende. du er med på å finansiere bla kollektivtrafikken gjennom skattepengene så det blir ikke noe nytt. men hvis fler droppa bilen til jobb så hadde det kommet deg tilgode iom mindre kø?

tror ikke dette vil gå igjennom uansett. begeret er vel fullt med tanke på bilrelaterte avgifter?

Jeg reiser såpass tidlig på morgenen at jeg slupper rush både til og hjem. Håper hvertfall at dette blir stoppet. Hva blir det neste? Peisavgift fordi når man fyrer opp i peisen forurenser det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...