Gå til innhold

Bassere slår ut ved høyere volum


Anbefalte innlegg

Har 2x10 Rockford Fosgate Punch S3 bassere, som drives av en Rockford Fosgate P600.1bd mono forsterker, noe som skal være bra nok i massevis. Problemet derimot er at basselementene slutter å spille, når jeg når et visst volum. Jeg VET at basserne kan tåle mye mer, og lurer derfor på om det kan være:

dårlig jording?

dårlig kontakt på brokoblinga?

Trenger litt hjelp her... får faen ikke fiksa :///

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for lite strøm, vær forsiktig visst ikke ødelger du cd spilleren din, og det fordi forsterken din mangler strøm og den vil da stjele fra spilleren ogh det tåler ikke spilleren og da slutter den og virke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har nok forlite strøm til forsterkerne, eller så klarer ikke forsterkeren å drive elementene. har du kondensator??? hvis du ikke har det MÅ du sette dette inn for at subbene skal spille godt.

Bull.. Kondensator er ikke noe du trenger for å få bassen til å spille godt så lenge du har ett bra strøm nett. Sats heller på godt batteri og en oppegående dynamo/lader.

Vet ikke hvordan det er med ohm her. Men det kan være grunnen til at den kutter på høyt volum om den er lastet for lavt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nautiluz: Elementene er dobbeltspola, så har jeg brokobla hvert element, og etterpå har jeg brokobla elementene sammen inn på monoblokka, har ikke peil på ohm... Men elementene er på 4ohm.

Forsterkerne går i protect mode når de slår seg ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg finner på nettet så er ikke den forsterkeren din 1ohm stabil. Så da er det nok der problemet ditt ligger.

Du får nesten prøve å koble dem opp som dette og se om det funker bedre da.

DVC_Series_2.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Sikringen er det neppe, da hadde den jo gådd, og da måtte han byttet den for hvær gang han skulle bruke anlegget. Går sterkt ut ifra at det er brukt en sikring på hovedkabelen til forsterkeren. Er nok større sansynelighet for at det er noe kødd med brokoblingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...