Gå til innhold

Rens av Luftmassemåler, bilen jager på tomgang.


Andreas 750iL
 Share

Anbefalte innlegg

Er det noen som har gjort dette, som kan komme med noen gode tips osv. For er det ikke slik at når man bruker K&N filter så kan det hende at olja filteret er sprayet med kan legge seg på den føleren.

Har hørt at noen tar ut føleren og bruker Q-tips og elektrospray som ikke legger igjen hinne etter seg.

Bare å komme med tips og eventuelt bilder.

kninnsatsfiltercq6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

legg føleren i rødsprit en times tid og tørk av med en qtips,startspray er også fin å bruke til rensing av føleren.,Jeg gjør dette hver gang jeg skifter luftfilter(1 gang pr år)Har brukt kn filter før men kuttet ut da en Lmm ble ødelagt,Det la seg også ett svart belegg på kanalene i innsugmanifold så aldri mer åpent filter på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

legg føleren i rødsprit en times tid og tørk av med en qtips,startspray er også fin å bruke til rensing av føleren.,Jeg gjør dette hver gang jeg skifter luftfilter(1 gang pr år)Har brukt kn filter før men kuttet ut da en Lmm ble ødelagt,Det la seg også ett svart belegg på kanalene i innsugmanifold så aldri mer åpent filter på meg.

Oki, jeg bruker 2 innstsfilter av K&N på bilen min, derav 2 luftmassemålere. Kan fort bli dyrt hvis begge ryker. Så jeg tenkte jeg skulle forhindre at de fikk et slik belegg på seg.

Takker for tips så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant dette på CRC sine sider.

http://www.crcind.com/csp/web/ProdDisp.csp?lng=3&country=NO&product=AIR%20SENSOR%20CLEAN&business=AUTOMOTIVE

MCA3%20AirSensorCleaner.jpg

AIR SENSOR CLEAN

FUNCTIONALITIES : Cleaners - Precision

Effective cleaner for Mass Air Flow sensors. Both the hot-wire and hot-plate type sensors can be cleaned easily for optimal performance of the injection system.

Denne tror jeg at jeg skal gå til innkjøp av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du rense LMM'en? Har bilen begynt å gå unormal?

Kjenner ikke til 750i, men er det en glødetråd-LMM, eller er det folie/plater?

Er det glødetråd så skal du bare glemme å rense den. Tråden er så tynn og ømfintelig at den vil slites hvis du begynner med noe rensing. Glødetråden renser seg selv etter at du stopper motoren, ved å varme opp tråden til over 1000grader i 5sek. Dette vi brenne av all skitt som har lagt seg på tråden.

Er det varmeplater/folie, så er disse mer robuste, men har ikke slik selvrensingsfunksjon. Jeg vet ikke om disse heller kan renses!

Det som er rensbar er de gamle spjellstyrte LMM der du kan rense kontaktflatene på potmeteret med vanlig elektrospray.

Er det noen som har gjort dette, som kan komme med noen gode tips osv. For er det ikke slik at når man bruker K&N filter så kan det hende at olja filteret er sprayet med kan legge seg på den føleren.

Har hørt at noen tar ut føleren og bruker Q-tips og elektrospray som ikke legger igjen hinne etter seg.

Bare å komme med tips og eventuelt bilder.

kninnsatsfiltercq6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar Mons1, dette viste jeg ikke. Må nesten ringe å høre på bmw verkstedet jeg da. Ja syns bilen jager litt på tomgang med en gang jeg starter den, men det er ikke mye. Hører det men ser det ikke på turtelleren.

Hvorfor skal du rense LMM'en? Har bilen begynt å gå unormal?

Kjenner ikke til 750i, men er det en glødetråd-LMM, eller er det folie/plater?

Er det glødetråd så skal du bare glemme å rense den. Tråden er så tynn og ømfintelig at den vil slites hvis du begynner med noe rensing. Glødetråden renser seg selv etter at du stopper motoren, ved å varme opp tråden til over 1000grader i 5sek. Dette vi brenne av all skitt som har lagt seg på tråden.

Er det varmeplater/folie, så er disse mer robuste, men har ikke slik selvrensingsfunksjon. Jeg vet ikke om disse heller kan renses!

Det som er rensbar er de gamle spjellstyrte LMM der du kan rense kontaktflatene på potmeteret med vanlig elektrospray.

Er det noen som har gjort dette, som kan komme med noen gode tips osv. For er det ikke slik at når man bruker K&N filter så kan det hende at olja filteret er sprayet med kan legge seg på den føleren.

Har hørt at noen tar ut føleren og bruker Q-tips og elektrospray som ikke legger igjen hinne etter seg.

Bare å komme med tips og eventuelt bilder.

kninnsatsfiltercq6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...