Jump to content

Strøken E3 3.3 Li på eBay


Fredrik
 Share

Recommended Posts

  • Replies 33
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

I 1976 hadde BMW E3 3.3 Li en basispris (før ekstrautstyr) i Tyskland på 42960 DM... dvs. grovt omregnet i underkanten av 200000 norske kroner før avgifter. I 1975 kostet en vestvendt 4-roms leilighet (ca. 100 m2) med terrasse på beste vestkant i Oslo ca. 80000 kroner... det gir jo et perspektiv på hvor eksklusiv denne modellen var... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Så jæveli stygg bil

OK... det er din mening. Kan du også fortelle hvorfor du mener at modellen er stygg ?... husk at den snart er 40 år gammel (1968-77)... :wink:

Jeg syntes det er svært få gamle biler som er fine,og nei jeg er ikke 17 år,jeg er 28 og har sett mange gamle biler.

Det er jo kjent at smaken er som baken,og liker man ikke BMW her inne er man jo helt dust,samme hvordan BMW er.

Jeg liker BMW og har hatt opp til fler,og min neste bil er blir BMW,men man kan syntes mange er stygge for det.

Hvorfor syntes du den er så fin???

Link to comment
Share on other sites

Jeg syntes det er svært få gamle biler som er fine,og nei jeg er ikke 17 år,jeg er 28 og har sett mange gamle biler.

Det er jo kjent at smaken er som baken,og liker man ikke BMW her inne er man jo helt dust,samme hvordan BMW er.

Jeg liker BMW og har hatt opp til fler,og min neste bil er blir BMW,men man kan syntes mange er stygge for det.

Hvorfor syntes du den er så fin???

Jeg føler meg temmelig sikker når jeg skriver at ingen av de ansvarlige her inne mener at man er en dust hvis man også liker andre bilmerker enn BMW. Jeg har f.eks en større lidenskap for Porsche og Mercedes-Benz enn for BMW. Det betyr imidlertid ikke at jeg ikke er mer enn normalt interessert i BMW... :P

E3 er en interessant modell rent historisk. Mest fordi BMW på 70-tallet var en liten og fattig bilprodusent fra Tysklands syd-østlige hjørne (tradisjonelt bondeland), men absolut kapabel til å konstruere biler som nettopp E3 3.3 Li, E9 3.0 CSi og ikke minst 2002 Turbo. Alle modeller som har gått over i historien som klassikere. I tillegg ble E3 kjent som den bilmodellen ulike banditter og terrorister (Baader-Meinhof/Rote Arme Fraktion) for det meste benyttet (med hell) da de skulle kjøre fra det tyske politiet etter et raid. Store sedaner med fornuftige kjøreegenskaper og 200-210 HK var absolut ikke alminnelig på begynnelsen av 70-tallet. Har jeg jeg forøvrig skrevet noe om at jeg mener at E3 er en fin bil ? Vel... det gjør jeg, men det er først nå du vet det... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...