Fredrik Posted March 15, 2007 Share Posted March 15, 2007 En absolut strøken Baader-Meinhof Wagen... er ikke noe man ser daglig... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Are G Posted March 15, 2007 Share Posted March 15, 2007 Steike! Ser jo ut som om den nettopp har rulla ut fra fabrikken! Einaste eg ikkje like med den bilen der er grøftelysa og at eg ikkje eigen den Link to comment Share on other sites More sharing options...
bård Posted March 15, 2007 Share Posted March 15, 2007 Nei det er sjelden vare, skikkelig herregårdsvogn det der.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cornelius Posted March 15, 2007 Share Posted March 15, 2007 Var det ikke denne modellen som var ganske (svin) dyr når den kom ut? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandersen Posted March 15, 2007 Share Posted March 15, 2007 fin herjebil sikkert fin og sladde med.. det var bare en spøk altså, fin bil! Link to comment Share on other sites More sharing options...
///MoePower Posted March 15, 2007 Share Posted March 15, 2007 Var det ikke denne modellen som var ganske (svin) dyr når den kom ut? Ja, den var nok ikke blandt de billigste. Denne er forgjengern til E23, som jo er toppklassen til BMW på slutten av 70tallet, og første halvdel av 80 tallet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andrem Posted March 15, 2007 Share Posted March 15, 2007 Nei denn der kann ikke ha vert iblandt de billigste fattern kjøte ny 323i med M-Tech i 1986 og betalte 285 tusen så denn der måtte jo iallefall ha kostet det dobbelte =D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Posted March 15, 2007 Author Share Posted March 15, 2007 I 1976 hadde BMW E3 3.3 Li en basispris (før ekstrautstyr) i Tyskland på 42960 DM... dvs. grovt omregnet i underkanten av 200000 norske kroner før avgifter. I 1975 kostet en vestvendt 4-roms leilighet (ca. 100 m2) med terrasse på beste vestkant i Oslo ca. 80000 kroner... det gir jo et perspektiv på hvor eksklusiv denne modellen var... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode H. Posted March 15, 2007 Share Posted March 15, 2007 Og 200K i 1975 tilsvarer igjen ca. 880K i 2006 + avgifter så det er nok ikke tvil om at dette har vært en dyr bil i sin tid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
THE WOLF Posted March 15, 2007 Share Posted March 15, 2007 Så jæveli stygg bil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Posted March 15, 2007 Author Share Posted March 15, 2007 Så jæveli stygg bil OK... det er din mening. Kan du også fortelle hvorfor du mener at modellen er stygg ?... husk at den snart er 40 år gammel (1968-77)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
THE WOLF Posted March 15, 2007 Share Posted March 15, 2007 Så jæveli stygg bil OK... det er din mening. Kan du også fortelle hvorfor du mener at modellen er stygg ?... husk at den snart er 40 år gammel (1968-77)... Jeg syntes det er svært få gamle biler som er fine,og nei jeg er ikke 17 år,jeg er 28 og har sett mange gamle biler. Det er jo kjent at smaken er som baken,og liker man ikke BMW her inne er man jo helt dust,samme hvordan BMW er. Jeg liker BMW og har hatt opp til fler,og min neste bil er blir BMW,men man kan syntes mange er stygge for det. Hvorfor syntes du den er så fin??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Posted March 15, 2007 Author Share Posted March 15, 2007 Jeg syntes det er svært få gamle biler som er fine,og nei jeg er ikke 17 år,jeg er 28 og har sett mange gamle biler. Det er jo kjent at smaken er som baken,og liker man ikke BMW her inne er man jo helt dust,samme hvordan BMW er. Jeg liker BMW og har hatt opp til fler,og min neste bil er blir BMW,men man kan syntes mange er stygge for det. Hvorfor syntes du den er så fin??? Jeg føler meg temmelig sikker når jeg skriver at ingen av de ansvarlige her inne mener at man er en dust hvis man også liker andre bilmerker enn BMW. Jeg har f.eks en større lidenskap for Porsche og Mercedes-Benz enn for BMW. Det betyr imidlertid ikke at jeg ikke er mer enn normalt interessert i BMW... E3 er en interessant modell rent historisk. Mest fordi BMW på 70-tallet var en liten og fattig bilprodusent fra Tysklands syd-østlige hjørne (tradisjonelt bondeland), men absolut kapabel til å konstruere biler som nettopp E3 3.3 Li, E9 3.0 CSi og ikke minst 2002 Turbo. Alle modeller som har gått over i historien som klassikere. I tillegg ble E3 kjent som den bilmodellen ulike banditter og terrorister (Baader-Meinhof/Rote Arme Fraktion) for det meste benyttet (med hell) da de skulle kjøre fra det tyske politiet etter et raid. Store sedaner med fornuftige kjøreegenskaper og 200-210 HK var absolut ikke alminnelig på begynnelsen av 70-tallet. Har jeg jeg forøvrig skrevet noe om at jeg mener at E3 er en fin bil ? Vel... det gjør jeg, men det er først nå du vet det... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode H. Posted March 15, 2007 Share Posted March 15, 2007 Jeg har f.eks en større lidenskap for Porsche og Mercedes-Benz enn for BMW. Gunnar, Jeg har en sak vi må ta opp på neste styremøte! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ågedal Posted March 15, 2007 Share Posted March 15, 2007 Å fytti helvete så stygg den var..Den ville jeg ikke kjøpt frivillig.Og jeg syntes ikke den er fin pga. Bmw's hisorie heller. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now