Gå til innhold

Strøken E3 3.3 Li på eBay


Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Det er store muligheter for at jeg provoserer deg med denne uttalelsen Fredrik, men både jeg og de fleste andre kaller 944 for en tupperware porsche... Men det er kanskje det du mener med at den er undervurdert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg vurderte faktisk 944 når jeg skulle kjøpe E34'en... Fant dog ut at "bombesikker" byggekvalitet var så som så med... Muligens ut i produksjonen, men ikke i den prisklassen jeg befant meg... 944 Turbo 2 utgavene er muligens en del bedre, er hvertfall den jeg i ettertid kunne tenkt meg, så sant sett er jeg glad det ble E34, da kompromiss er en dårlig form for bilkjøp..

En nabo av meg hadde en eller annen 80års modell av 911, med en solid dose RUF i seg... 2 rør ut i hvert av de bakre hjørnene og en lyd som gjorde det til en fryd å våkne opp om søndagene.. Denne bilen var mitt første møte med Porsche, et minne jeg aldri glemmer... Vet ikke så mye mer om den bilen, da jeg var en relativt liten drittunge på tiden... Nå som jeg begynner å bli en større drittunge har jeg prøvd å finne ut mer om de, og lurer meg på om det er en 1986 modell... Fantastisk bil, og jeg skal ha en:) En gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er store muligheter for at jeg provoserer deg med denne uttalelsen Fredrik, men både jeg og de fleste andre kaller 944 for en tupperware porsche... Men det er kanskje det du mener med at den er undervurdert..

Saken er ingen Porscher (iallefall ikke før 993 kom i 1994) har bedre kjøreegenskaper enn nettopp 924/944/968. Hele miseren med at mange omtaler disse modellene som "Audi-Porsche", "Tupperware-Porsche" etc. stammer fra 924 som til å begynne med hadde en motor (125 HK i 1976) som i utgangspunktet var en VW/Audi konstruksjon. 944 hadde imidlertid aldri denne motoren og den var derfor 100% Porsche både teknisk og i relasjon til ytelser. Porsche 944 Turbo var imidlertid et vendepunkt der 944 gikk fra å være en god sportsbil til å bli en både bedre og hurtigere sportsbil enn 911. Spesielt 944 Turbo S... og ultimativt 968 Turbo S (som hovedsakelig er en 944 i nye klær) er kjent for nettopp dette fenomenet. 968 Turbo S er skikkelig brutal med 305 HK ved 5400 rpm og 500 Nm ved 3000 rpm. 0-100 Km/t går løs på 4,9 sekunder og topphastigheten er 282 Km/t. Det er ikke mye "Tupperware" over denne modellen som på mange måter en en direkte viderutvikling av 924... :wink:

968_Turbo_S.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderte faktisk 944 når jeg skulle kjøpe E34'en... Fant dog ut at "bombesikker" byggekvalitet var så som så med... Muligens ut i produksjonen, men ikke i den prisklassen jeg befant meg... 944 Turbo 2 utgavene er muligens en del bedre, er hvertfall den jeg i ettertid kunne tenkt meg, så sant sett er jeg glad det ble E34, da kompromiss er en dårlig form for bilkjøp..

Jeg hadde en 1985/B Porsche 944 i 1989... og selv på denne tiden var det alminnelig kjent at alt for mange 924/944 var av elendig kvalitet i Norge. Årsaken var "pickup" trenden på midten av 80-tallet... som medførte at mange importerte disse modellene fra Tyskland for å registrere de som varevogner med skillevegg i Norge. Jeg tar ikke munnen for full når jeg skriver at få om noen av disse bilene fikk en skikkelig autorisert service. Resultatet viste seg dessverre hurtig... selvom Porsche´s byggekvalitet på midten av 80-tallet er noe av det beste bilhistorien har fremvist... :roll:

Min 1985/B Porsche 944 i 1989

944_G.sized.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...