Gå til innhold

navi problemer (you are not on a digitized road)

Padi
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Er usikker om denne skal være på Teknisk eller bilstereo,men jeg prøver meg her.

Jeg har den lille navien i min e46 touring 03 mod.

Det er den navien med kun stemmeanvisning og piler på skjermen.

I denne sitter det en MK IV navi bak i bilen og her har jeg ei brendt navi DVD plate inni og den er for europa.

Det som er problemet er at den virker når det gjelder og kjøre fra by til by, men når jeg er i en by og legger inn ei gate med nummer kommer problemet.

Jeg får annvisning til stedet så lenge jeg er på hovedveien,men når jeg får beskjed å kjøre av hovedveien og inn på ei sidegate kommer hu opp med at "you are not on a digitized road" og da får jeg ikke noe veivisning lenger.

Kan problemet være at den platen fra 06 som jeg har over europa ikke inneholder smågatene men kun hovedveiene.

Neste problem er at vist jeg ikke bryr meg om stemmen og kjører motsatt eller noe sånt av hva jeg får beskjed om, vil den ikke omregne en ny rute.Det den gjør er å be meg kjøre tilbake for å fortsette på den veien som jeg egentlig skulle kjøre på.

Jeg har testet ut dette på plasser hvor jeg vett at det går fint og kjøre andre veier selv om jeg mister en avkjørsel.

Og sist og ikke minst,så lurer jeg på hvem er det som har laget dette anlegget.er det blaupunkt eller pioner,alpina ?????

For jeg har hørt skryt over platene til Tele Atlas sine og for å bestille der må jeg vite hvem som har laget anlegget.

Er det noen andre som har hatt dette problemet.

på forhånd takk for alle svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du testa med en CD for bare norden? Jeg har en for Norge, Sverige og Danmark bare. Hender den får opp det samme på sære veier som ikke er godt dokumentert.

Tipper det rett å slett er at veien ikke er lagt inn 100% bare.

Derfor du får den meldingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få med mest mulig av småveiene, kan du legge inn en nyere verson av Scandinavia. Gjerne 06 utgaven. Jeg prøvde 04 plata som fulgte med i bilen og den var elendig(europa) satte så inn Scandinavia fra 06 og fikk med mye mere detaljer. Men kommer absolutt ikke i nærheten av TomTom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar.

Nå har jeg testa med den nyeste plata på markedet(ikke orginal,men en brendt en),men nei det var samme problemet med den også.

Jeg får veiledning hele veien mens jeg er på hovedveien,men med en gang jeg svinger av hovedveien stopper veiledningen og jeg får beskjed om at "you are not on a digitized road". Pilene fortsetter og peike,men jeg er ikke sikker på om det er ditt jeg vil de peker hehe...

Før jeg svinger av hovedveien får jeg opp gaten som jeg skal ta av til,men når jeg har tatt av kommer problemet igjen.

Hva kan problemet være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar.

Men var det orginalplate(DVD High verson) du brukte eller var det en brendt.

Det er jo ganske sykt.for når jeg trenger navi så er det ikke for å finne en by men en gate.

Så de prioriterer plater for de med 16:9 og 4:3 skjerm i bilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dette av og til på min også, men det er ikkje ofte. Har faktisk hatt det både på MK3 og MK4, samt med div ulike kart cd'ar. Så eg har slått meg til ro med att det berre er slik, og att grunen er dårlig kart eller att navien har dårlig dekning. Når dette skjer, er det ofte i forbindelse med att ein kjøyre ut av ein tunnell eller noko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...