StigJ Skrevet Mars 18, 2007 Share Skrevet Mars 18, 2007 Først kan man godt starte med å vaske bilen. Litt kjekt å ha ren bil når man skal ha på sommerloffene (dette har jeg ikke bilder av). Så finner man en egnet hall som er tørr og varm siden det er mørkt ute og det regner (bombe siden jeg vaska bilen i dag). Da falt valget lett på hallen på jobb. Så sjekker man at man egentlig har noen små tynne ekle vinterhjul: Og når man har en litt for senket bil for garasjejekken, finner man fram 2 stk 2x4 treklosser med bittelitt lengde. Disse setter man foran og helt inntil framdekkene. Så kjører man FORSIKTIG fremover og parkerer oppå klossene. Ikke kjør for langt da. Da må man rygge tilbake. Dra håndbrekket godt til og sett bilen i gir. Og som den nysgjerrige jeg er så må man jo finne ut hvor mye forskjell det er på bredden på 235/35-19 og 255/30-19. Et vesentlig poeng å få med er at det er like brede felger her. 9x19" for opplysningen. 26cm ja. Det vil jo si at jeg har fått 5mm gratis. Så egentlig så er det 260/30-19 dekk jeg har. Så var det framhjulet. Hmm.... 255/35??? Neida. Felgkanten stikker bittelitt ut i forhold til dekket. Så tar man frem verktøyet. En stk. Biltema muttertrekker beregnet for hjulskift.Bruker ikke momentnøkkel. Det er for pingler. Vanlig lang 17mm pipe her i gården takk. Så var det den gode gamle jekken som for mange år siden ble kjøpt inn fra Bilextra. Den er god å ha. Men tror dere jeg fikk jekken under? Neida. Da var det godt å ha en av mine kollegaer som kunne ta i et tak i hjulbuen. Da smatt den under. Av med det lille hjulet, og der kom det fram en søt liten bremseskive med kalipper. Og se på demperen, den har vært helt gul i sin tid. Type gul Koni. Se der ja. Da var det første hjulet på plass. Husk å trekke godt ALLE boltene. Så er det bare å gjenta dette 3 ganger til. Så er det i boks. Her kommer noen ferdigbilder. Høyre side ferdig og uten problemer. Venstre side. Også her uten tull. Og slik ser da bilen ut nå. Men bare litt skitnere etter den lille mila hjem fra jobb. Typisk!!! Hmm..... Har jeg limmo??? Litt tøft fargespill i lakken på panseret over nyrene. Så der sto vi. Jeg og min kollega sin litt hårete Calibra. Takk for meg og kjør forsiktig. Ja jeg kjeder meg....... er ikke trøtt..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pauls1 Skrevet Mars 18, 2007 Share Skrevet Mars 18, 2007 nydelig fin bil ..bare synd de glemte å montere motor i den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Mars 18, 2007 Share Skrevet Mars 18, 2007 Hm... sommerdekk ja.. Her i Tr.heim er det -1 grader og tett snøkav nå Får jo nesten julestemning Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TCCW Skrevet Mars 18, 2007 Share Skrevet Mars 18, 2007 haha bra skrevet og bra søndagsmorgen-underholdning. Felgene løftet bilen et par hakk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Mars 18, 2007 Share Skrevet Mars 18, 2007 Se her ja, dette ble bra. Litt tidlig med sommerdekk på Toten enda dessverre, kom 2-3cm med snø i natt. Men det er 5+ og sol ute, så den blir borte i dag. Har jo ikke noe sommerfelger heller så, er jo ikke noe stress. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borte Skrevet Mars 18, 2007 Share Skrevet Mars 18, 2007 Bare asfalt i nord-norge, nærmere bestemt Harstad! Ser ut til at våren har kommet.. ..6 varmegrader og sol i morgentimene! Snøen bare renner unna, men har ennå 5-6 cm i hagen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P.I.B Skrevet Mars 18, 2007 Share Skrevet Mars 18, 2007 Hm... sommerdekk ja.. Her i Tr.heim er det -1 grader og tett snøkav nå Får jo nesten julestemning Det ble desverre vinter igjen ja Var jo litt vårstemning før helgen,,, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Mars 18, 2007 Share Skrevet Mars 18, 2007 Så bra ut S. men husk at du ikke skal trekke til med mere en 120nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyL Skrevet Mars 18, 2007 Share Skrevet Mars 18, 2007 Bruker ikke momentnøkkel. Det er for pingler. Vanlig lang 17mm pipe her i gården takk. Hmmm...er ikke sikker på at jeg er enig i dette nei.... Krysstrekking med moment her i gården. Alltid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glomsaker ///M h5ehQz7k Skrevet Mars 18, 2007 Share Skrevet Mars 18, 2007 Så veldig bra ut med de sommerfelgene dine Mr. Stream Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mOMOe Skrevet Mars 18, 2007 Share Skrevet Mars 18, 2007 nydelig fin bil ..bare synd de glemte å montere motor i den helt korrekt. men veldig fornuftig da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Mars 18, 2007 Share Skrevet Mars 18, 2007 Så nesten ut som en M3 front på det bildet tatt ovenfra. Hørtes litt stress ut å kjøre hvert hjul opp på den klossen for å jekke opp bilen. Compacten min er også lav men jeg får akkurat jekken under ved bakre jekkepute og da er det ingen problem å løfte begge hjulene hjulene på den ene siden fra bakken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Mars 18, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 18, 2007 Takker for hyggelige tilbakemeldinger på kjede-seg-tråden min. Ang strikkmotoren så kan jeg for så vidt være enig. Men da jeg skulle kjøpe bil falt valget på E46 enn på E36 (som det kreler av her) med større motor. Regna litt på 320i og Audi TT, men ble litt for dyrt da. Hadde 300 000 å bruke på bil og utstyr i 2001. Denne havnet på 240' og en 320i eller TT lå vel på ca. 300 hjem fra Tyskland. Men da hadde jeg ikke hatt råd til hjul, senk og andre dingser. Har aldri hatt problemer med å ikke bruke momentnøkkel. Har brukt vanlige piper på alle alufelgene jeg har hatt (8 sett). Aldri hatt noen form for tull. @Frode H. Den frontlippa er rar. Tar seg godt ut i noen vinkler, mens fra andre vinkler der den helt idiotisk ut. Så målet er vel M-Tech II fronten ja. Er jo ikke stress når jeg legger en klosse foran hvert framhjul og kjører oppå dem samtidig. Funker glimrende. Bare huske å ikke kjøre oppå for seint slik at de vipper opp og tar knekken på frontlippen. Og bak trenger jeg ikke bruke klosser. Der smyger jekken akkurat under. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet Mars 18, 2007 Share Skrevet Mars 18, 2007 Fin "kjede seg tråd".. Har samme problemet med jekken, så kjenner til planketrikset :lol: Ble meget pent med felgene også! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Mars 18, 2007 Share Skrevet Mars 18, 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå