tobben! Skrevet Mars 19, 2007 Skrevet Mars 19, 2007 Det hørtes ut som en meget gunstig pris ja! Sist jeg spurte etter tennplugger til min 320 m50, fikk jeg beskjed om at de(biltema) ikke leverte plugger til min bil pga. de ikke hadde lov til å selge de eller noe i den gata... Gidder du å gi meg tilbakemelding på hvordan ting ble eller? Blir sikkert å kjøpe de neste gang jeg også hvis du blir fornøyd:)
Mons1 Skrevet Mars 19, 2007 Skrevet Mars 19, 2007 La meg komme med et godt råd; Ligg unna billid drittplugger! Bruk NGK sine og de varer 50000km uten problemer. EK'en på slutten betyr at det ligger inne en støymotstander. Dette er ikke for å forhindre støy på radioen, men støy tilbake til ECU'en. Det er fryktelig viktig at man bruker riktig plugger med riktig varmetall. NGK pluggene er helt topp og kostet her på Esso kr125kr stk. noen som har noe vondt å si om NGK BKR6EK ?? koster 22,90 på biltema.. Å en plugg er vel en plugg (ja av samme merke/betegnelse) Om den koster 23på biltema eller 70kr på en annen auto sjappe..
Kenny_ Skrevet Mars 20, 2007 Forfatter Skrevet Mars 20, 2007 Var på biltema i går.. Var 100% sikker jeg så NGK BKR6EK i katalogen (samme som koster 125 på esso) MEN, var NGK BKR6E, altså manglet den siste K'en. Å da turde jeg ikke kjøpe. Men søren så mye annet gøyt jeg kjøpe der oppe. Farlig å "bare stikke innom biltema"
Mons1 Skrevet Mars 20, 2007 Skrevet Mars 20, 2007 Etter det jeg husker var sagt, så er den ene bokstaven etter 6 for at det er sideelektroder og den andre bokstaven for at det er innebygget støymotstander. Orginal-pluggene har alltid ekvivalenter fra andre produsenter og type-betegnelsen er forskjellig fra produsent til produsent. Det som er viktig er at pluggene er endten orginal, eller 100% ekvivalent. Det er ikke nok at gjengetype og lengde, samt diameter er nok, men det er varmetall, motstand, elektrodetype osv. Saab sitt Di tenningssystem brenner opp med andre plugger enn de orginale NGK! Sjekk hva som er orginalt og jeg tror NGK er orginal-plugger og da kan du kjøpe ekvivalenter, men det må ha samme form og egenskaper. Var på biltema i går.. Var 100% sikker jeg så NGK BKR6EK i katalogen (samme som koster 125 på esso) MEN, var NGK BKR6E, altså manglet den siste K'en. Å da turde jeg ikke kjøpe. Men søren så mye annet gøyt jeg kjøpe der oppe. Farlig å "bare stikke innom biltema"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå