Diesel power Skrevet Mars 19, 2007 Share Skrevet Mars 19, 2007 Jakter på ny bil og leter etter erfaring. Har sett meg ut noen 525d og 530d touring, men har også sett noe på E46 touring. Er denne duganes som familiebil, eller blir den for liten? Ser at baggasjerommet er mye mindre, men kan f.eks en voksen sitte bak meg som er 190 lang med normal seteplassering? Mye større utvalg av E46, og spesielt velutstyrte M-sport II utgaver med lav km. Her er to "konkurenter" jeg har sett litt på: E46 E39 Tror jeg får mye mer bil for den siste, da denne for det første er større og ikke minst har en chippet orginalt 193hk diesel motor. Men E46 bilen er nyere og har nesten halvparten med km. Tiln.lik pris Hva mener folket? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Tveter Skrevet Mars 19, 2007 Share Skrevet Mars 19, 2007 Jeg har hatt E39 touring, og har nå E46 touring, jeg syns E46'en har litt dårlig plass til beina bak, da jeg er 185 høy, men altså jeg bryr meg ikke, for jeg sitter aldri bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet Mars 19, 2007 Share Skrevet Mars 19, 2007 I mine øyne er begge kandidatene "dugbare" som familiebiler! Selvfølgelig er det litt mer plass i E39'en, men er dette et "must" for deg? Sitteplass bak en giraff på 1.90 tror jeg blir dårlig, uansett bil, med mindre det er snakk om en limo Har du noen flere opplysninger om hver enkelt bil? km, årsmod, utstyr etc? Uansett så var jo begge pene biler! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 19, 2007 Share Skrevet Mars 19, 2007 Bagasjerommet er faktisk ikke mye mindre i en E46 Touring i forhold til en E39 Touring, men en signifikant større akselavstand i E39 gjør at det er tildels betydelig bedre plass i baksetet i en E39. I tillegg er E39 en god del bredere og det gjør at man sitter knapt så trangt i baksettet hvis man er tre personer. Foran er det i realiteten liten forskjell på modellene. E39 er betydelig bedre støydempet og understelet tilbyr også vesentlig bedre komfort. Retningsstabiliteten i høyere hastigheter er også tildels mye bedre i E39 enn i E46. Når dette er nevnt tilbyr E46 en klart mer agil og sportslig kjøreopplevelse... spesielt etter faceliften 09/2001. Vi har benyttet vår 2003 E46 318d Touring som familiebil i nesten 4 år og 100000 Km... og er stadig meget godt tilfreds med både komforten og plassen modellen tilbyr. Vi er en familie på 2 voksne (normal høyde/vekt) og to barn (nesten 14 og 4 år gamle). Så langt har vi bl.a kjørt 4 ganger tur/retur Århus-Cannes (uten skiboks) og årets tur kan ikke komme hurtig nok. Vinter-påskeferien i Norge er heller intet problem... bilen var maksimalt lastet, men 2500 Km ble allikevel gjennomført med et godt humør... E39 er objektivt en bedre bil enn E46, men E46 Touring (spesielt etter faceliften) er intet dårlig alternativ... heller ikke som en familiebil. Glem den typiske norske "kjekt å ha" holdningen... kjøp en BMW etter lyst og lommebok... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet Mars 19, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2007 Bagasjerommet er faktisk ikke mye mindre i en E46 Touring i forhold til en E39 Touring, men en signifikant større akselavstand i E39 gjør at det er tildels betydelig bedre plass i baksetet i en E39. I tillegg er E39 en god del bredere og det gjør at man sitter knapt så trangt i baksettet hvis man er tre personer. Foran er det i realiteten liten forskjell på modellene. E39 er betydelig bedre støydempet og understelet tilbyr også vesentlig bedre komfort. Retningsstabiliteten i høyere hastigheter er også tildels mye bedre i E39 enn i E46. Når dette er nevnt tilbyr E46 en klart mer agil og sportslig kjøreopplevelse... spesielt etter faceliften 09/2001. Vi har benyttet vår 2003 E46 318d Touring som familiebil i nesten 4 år og 100000 Km... og er stadig meget godt tilfreds med både komforten og plassen modellen tilbyr. Vi er en familie på 2 voksne (normal høyde/vekt) og to barn (nesten 14 og 4 år gamle). Så langt har vi bl.a kjørt 4 ganger tur/retur Århus-Cannes (uten skiboks) og årets tur kan ikke komme hurtig nok. Vinter-påskeferien i Norge er heller intet problem... bilen var maksimalt lastet, men 2500 Km ble allikevel gjennomført med et godt humør... E39 er objektivt en bedre bil enn E46, men E46 Touring (spesielt etter faceliften) er intet dårlig alternativ... heller ikke som en familiebil. Glem den typiske norske "kjekt å ha" holdningen... kjøp en BMW etter lyst og lommebok... Godt svar. Har selv barn på hhv 11 og 4. Kan skrive under på at jeg IKKE er av den typisk norske nå det kommer til bil. Hadde en 3dørs Rav4 i 6år med Schæfer og ett barn Klarte oss da også, men da var takboks ett must pga barnevognen. Ble også bortimot sertifisert som ekspert på pakking av baggasje. Har idag en E34, og selv med mine 190, tilogmed Broderens 201 er det fortsatt plass bak. Liker begge bilene godt, men det virker nå som den E39`en har blitt solgt Begge var utrolig godt utstyrt, og det ble nesten lettere å liste opp det som evt skulle mangle. Begge manglet Dobbelt soltak, massasje i stolene og Webasto tror jeg. Trodde nesten E46 skulle være mere stabil i høye hastigheter da denne vel er mer sportslig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 20, 2007 Share Skrevet Mars 20, 2007 Trodde nesten E46 skulle være mere stabil i høye hastigheter da denne vel er mer sportslig? Nei... stabilitet i høyere hastigheter har mest å gjøre med akselavstand, sporvidde, aerodynamikk og tyngde, men selvfølgelig har også understelet litt betydning for stabiliteten. Forskjellen på de originale understelene (E39 vs. E46) er imidlertid ikke så stor at det i større grad påvirker retningsstabiliteten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Mars 20, 2007 Share Skrevet Mars 20, 2007 E39 er føles ganske mye større fra førersetet. Husker jeg hoppet rett fra en 520 til en 318 en gang, da jeg hadde begge bilene til disposisjon, og forskjellen er merkbar. Om den er avgjørende er en annen sak. E39 er vel konstruert for å være en mer komfortabel bil, men jeg syns ikke komforten på en vanlig E46 er dårlig heller. Jeg ville valg E39 rett og slett fordi det er en nydelig bil som fremdeles holder seg meget bra alderen tatt i betraktning. Ser jeg en ren og pen Facelift E39 må jeg alltid snu meg litt for å se. hihi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik K Skrevet Mars 20, 2007 Share Skrevet Mars 20, 2007 Byttet nylig ut min E46 sedan med E39 touring. Begge med bensinsekser på 2,5 liter og begge med sportslig oppsett mht understell og utstyr forøvrig, så sammenligningen er vel reell. Kjøreopplevelsen er ganske forskjellig. Min opplevelse er at E39 er en mer "grandios" bil, hvis du skjønner hva jeg mener. Støydempingen virker mye bedre, og det er høyere komfort. Akselavstanden gjør også at du får en "storbil"-følelse. E46'n opplevde jeg nok som mer sportslig og "kvikkere" kjøremessig. Dette har selvfølgelig noe med vekt og å gjøre også. Plassmessig er E39 større på alle måter, men det er nok som enkelte andre også sier, i baksetet at den store gevinsten finnes. Det er i alle fall en av de tingene jeg setter mest pris på med overgangen fra E46 til E39, og var vel en av grunnene til at jeg valgte E39. Når jeg sitter som jeg skal foran i E39'n, er det god plass bak meg - men nå er jeg bare 188 cm høy... I E46'n måtte jeg gi bort noen cm for at den som satt bak skulle ha det komfortabelt. Med barneseter der bak blir dette enda viktigere i mine øyne. I E46'n satt jeg rett og slett litt ukomfortabelt når jeg hadde barnesete rett bak meg. Dette var da med barnesete som var vendt i kjøreretning med 2-åring oppi. Utseendemessig synes jeg E46 og E39 er jevngode. Lykke til i jakten! Jeg kan i alle fall anbefale E39 touring som familiebil. Beste bilen jeg har hatt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå