Gå til innhold

Vente med å kjøpe e46 coupe?

geddi
 Share

Anbefalte innlegg

Så vidt jeg har skjønt, så skal e92 coupe med de mindre motorene(mindre enn 325Ci) lanseres nå snart(noen som har eksakt dato?).

Da vil vel e46 coupe modellene synke i pris? Hvor fort vil dette skje? Etter bare et par måneder eller vil det ta 1-2 år?

Er dette et dårlig tidspunkt å kjøpe e46 coupe?

Synspunkter tas imot med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan det er i Norge, men her i Danmark finnes E92 320Ci og den har en N42B20 motor (rekkefirer på 1995 cm3) som yter 170 HK ved 6700 rpm og 210 Nm ved 4250 rpm.

Mener den fins her også. Ble litt overasket når jeg så at man fikk E92 320Ci. Trodde den bare ville komme med 6'er motorer :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener den fins her også. Ble litt overasket når jeg så at man fikk E92 320Ci. Trodde den bare ville komme med 6'er motorer :?

Den er ikke med i den norske prislisten, men trolig går det nok ikke lang tid før modellen introduseres på det norske markedet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel pris vurdering spørmålet trådstarter sikkert tenkte på selv om lære om fakta om teknisk sikkert er kjekt og ta i betrakting også. :-).

Hva mener du med den uttalelsen egentlig ?... :? ... Det burde være rimelig klart at en variant av denne modellen med en vesentlig mindre motor også blir betydelig billigere. Når så denne økonomimodellen med fire sylindre ganske sikkert snart kommer til landet har vel trådstarter fått fornuftig informasjon... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det nå om prisen ville synke betydleg på E46 når E92 vart introdusert i Noreg trådstarter lurte på.

Prisen vil synke ja. Eg vil at du får eit lite fall med ein gong, og så vil prisen gå gradvis nedover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel pris vurdering spørmålet trådstarter sikkert tenkte på selv om lære om fakta om teknisk sikkert er kjekt og ta i betrakting også. :-).

Hva mener du med den uttalelsen egentlig ?... :? ... Det burde være rimelig klart at en variant av denne modellen med en vesentlig mindre motor også blir betydelig billigere. Når så denne økonomimodellen med fire sylindre ganske sikkert snart kommer til landet har vel trådstarter fått fornuftig informasjon... :wink:

Spørsmålet var vel om E46 coupe vil synke i pris når 320 coupe kommer til norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det nå om prisen ville synke betydleg på E46 når E92 vart introdusert i Noreg trådstarter lurte på.

Prisen vil synke ja. Eg vil at du får eit lite fall med ein gong, og så vil prisen gå gradvis nedover.

Helt rett Are G, var slik jeg også tolket innlegget. Sjønner hva du tenkte Fredrik men lettere tror jeg om trådsterter får svar = Are G svarte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare bra at folk er ivrig og diskutere den nye e92 coupe. Det er jo en nydelig bil!! Synd at damen ikke er i jobb. Da hadde det nok blitt den nye =P~

Blir litt mye lån å betale huslån, studielån og en ny e92 coupe :cry:

Jeg spurde om prisen på e46 coupe ville falle med en gang den nye modellen kom. Og det svarte Are G på :clap:

Noen som har lanseringsdato på e92 318Ci og 320Ci?

Tror nok jeg venter litt med å kjøpe til den nye modellen er i butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt rett Are G, var slik jeg også tolket innlegget. Sjønner hva du tenkte Fredrik men lettere tror jeg om trådsterter får svar = Are G svarte.

Min feil... av og til bør man nok lese de enkelte innleggene bedre... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare bra at folk er ivrig og diskutere den nye e92 coupe. Det er jo en nydelig bil!! Synd at damen ikke er i jobb. Da hadde det nok blitt den nye =P~

Blir litt mye lån å betale huslån, studielån og en ny e92 coupe :cry:

Jeg spurde om prisen på e46 coupe ville falle med en gang den nye modellen kom. Og det svarte Are G på :clap:

Noen som har lanseringsdato på e92 318Ci og 320Ci?

Tror nok jeg venter litt med å kjøpe til den nye modellen er i butikken.

Prisene faller jo jevnt og trutt de, men at det skal bli noe krakk pga at det kommer en ny modell har jeg liten tro på. Det vil fortsatt være en enorm prisforskjell på f.eks en 01 318Ci og en 07 320Ci. To forskjellige priser, to forskjellige kundegrupper. Tidligere introduksjoner av nye modeller har vist at slikt ikke har så stor betydning for prisleiet for forrige modell, kanskje med unntak av de som er 1-2 år gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisene faller jo jevnt og trutt de, men at det skal bli noe krakk pga at det kommer en ny modell har jeg liten tro på. Det vil fortsatt være en enorm prisforskjell på f.eks en 01 318Ci og en 07 320Ci. To forskjellige priser, to forskjellige kundegrupper. Tidligere introduksjoner av nye modeller har vist at slikt ikke har så stor betydning for prisleiet for forrige modell, kanskje med unntak av de som er 1-2 år gamle.

Enig... det avgjørende er hvor mye det koster å kjøpe seg opp til den tilsvarende nye modellen. Hvis forskjellen er stor holder verdien seg godt på den gamle modellen... og dette ser vi nå med nyere versjoner av E46 der motor-gadgetsforholdet er fornuftig... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...