Gå til innhold

Min E46 M3 [Solgt]


 Share

Anbefalte innlegg

Fint å se at du bruker bilen aktivt også om vinteren. Jeg liker å leve med mine biler hele året og skistativ på en klassisk Porsche 911 var jo ganske sexy for alt for mange år siden også. Når jeg skulle på ski med de andre Porschene (924/944/928) vippet jeg bare ned setene bak og høyre foran... og inn med skibaggen. Litt akavet, men det gikk fint når jeg skulle til Norefjell og Hemsedal... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • Svar 466
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Ja...

Da nærmer det seg heldigvis vår dere, og med det kommer jo tankene om det er noe jeg skal gjøre med bilen. 8)

Det jeg har planer om å gjøre nå i nærmeste fremtid er iallefall:

Få den inn til en skikkelig gjennomgang hos et kvalifisert verksted, dvs;

Skifte væsker (motorolje/filter og bremsevæske)

Skifte spylervæskepumpe

Sjekke og evt utbedre feilkoder

Sjekke sånn generelt etter slitasje, og ting som evt ikke er helt som det skal, og utbedre dette (mulig den trenger nye klosser og skiver bla)

Skikkelig vårrengjøring med lakkrens og polering. Eric på Kepler tok den med Meguiars-forsegling ifjor, men tenkte å gjøre dette selv iår. Har Kepler byttet til AutoGlym igjen forresten? :?

Behandle setene med noe skikkelig.

Ellers dreier planene mine seg litt om noen små kosmetiske endringer i form av noen karbon-detaljer... Men viktig å merke seg - ikke for mye. Synes det blir teit om karbon-fetishen tar helt overhånd, og man bytter alt mulig dill-dall til karbon...

Jeg kan enten dra den helt ut å bytte til CSL-bakluke og frontfanger, CSL-diffuser, karbon-nyrer og -gjeller og kjøre på en helt "sort/hvitt-stil" med karbon-rondeller og sort/hvitt M3-merke, fjerne Hartge-merket og få meg nye skilt uten blått felt, pluss mer småting. Tror det kunne blitt litt tøft...

Eller om jeg går for CSL-diffuser, karbon-nyrer og -gjeller samt muligens noen karbon-splittere på fangeren forran. Da lar jeg rondeller og merker være som de er, og kjører heller en stil med litt farger. Er jo kun blått og noe rødt bare...

Har lyst på karbon-innsats på rattet også. Litt av tanken med dette er å dra _litt_ karbon rundt hele bilen, samt et element inni.

Jeg skal også uansett bytte motordekselet /m M-merke, lurer på om jeg skal ha dette under her, eller bare kjøpe et nytt originalt...

33919.jpg

Så hva tror dere?

Har jo vurdert litt frem og tilbake om jeg skal selge også. Den ble headhuntet av Tore på Konghelle her om dagen faktisk. :)

Men har vel kommet til at jeg vil beholde den, er veldig fornøyd med bilen...

Her er et litet stemningsbilde fra nå i helgen, med håp om at våren dukker opp veldig snart... :)

prnfc42bxxkh2qsz7r77.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ikke så begeisstret i for mye carbondeler. Syntest bilen din er fin som den er, og det blir enten eller hvis du skal gjøre noe mer. Enten bytte det meste eller la vær. Det koster en del penger, og de vil du jo ikke få igjen.. Syntes du skal gå for carbondekselet på motoren. Det er fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Kepler byttet til AutoGlym igjen forresten? :?

Ja, det har de! Prisene på Auto Glym er såpass mye billigere, og det er på ingen måte noe dårlig produkt. Så da er ikke valget vanskelig for noen som skal prøve å leve av bilpleie :) .

Jeg syns heller ikke du skal gå for mye carbon på detta gliset. Men enig med Mr. Andersen, at toppdeksel går! CSL-bakluke tror jeg også ville blitt fett 8) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, skal _ikke_ bli for mye karbon. Men litt blir det. :wink:

Har bestemt meg for å gå for dette...

wry0zu0ynzufkylrz12h.jpg

...som jeg handlet idag, samt mest sannsynlig denne...

33890.jpg

...og denne...

34051.jpg

Da blir det litt karbon/forandring forran, bak, innvendig og motorrom.

CSL-bakluken er veldig tøff den, men ett sted må jeg bare prøve å sette en strek...

Kjører på med de nevnte tingene nå i første omgang iallefall, dropper dilldallet med nyrer, gjeller og emblemer foreløpig.

Takk for tips Sandersen. :)

Og ja - CSL-innsug er FETT! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har tro på at dette kan bli bra. Det hele kommer nok på i løpet av påsken, om været tillater sånt.

Om jeg skulle hatt CSL-luke skulle den hatt lakk på seg iallefall. På GS har de en glassfiber og en glassfiber/karbon. Tøff å se på den med karbon, men synes ikke det er noe pent med hele karosserideler uten lakk. Men det er jo bare å lakke den det. Da er det jo ikke noe poeng i å ha den med karbon da, men...

34030.jpg

34031.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@R Andersen: Nei, er ikke noe poeng i den med den i karbon om man skal ha lakk. De veier det samme uansett også. Den er bare kledd i karbon som det meste annet du får kjøpt til en "normal" pris, glassfiber under.

Dessuten om jeg skal begynne å spare vekt, er det ikke der jeg begynner nei, da er det mye annet som må ut først... :lol:

Den veier under halvparten av den originale vanlige bakluken da, så om man driver å letter en bil seriøst, kommer det jo godt med.

@Syse: Var på GS igår og snakket med dem, og de sa at den hadde 100% passform. Men selvfølgelig - de er jo selgere. :)

Men jeg er sikker på at om man kjøper den, og den viser seg å ikke passe skikkelig, kan man bare levere den tilbake. Veldig hyggelige folk der, men det vet du sikkert.

De har luka hengende i butikken der forresten.

Jeg hadde jo tenkt til å handle på en eller annen nettside, men er jo mye bedre å handle et sted man kan se på delene først. Og jeg er veldig obs på det du sa om kvalitet. De delene jeg har kjøpt, og skal kjøpe, er ikke laminat, det er karbon-kledd glassfiber. Derfor jeg droppet nyrer og gjeller, iallefall fra GS. Fordi de de har der er laminat, og er mindre pene. Man ser god forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne bilen er fantastisk rå!! Min drømmebil også.

Hva er egenltig forskjellen på sort vanlig lakk og sort metallic lakk på bmw e46?

Vet du hvor mye din m3 e46 er senket frem og bak i forhold til en vanlig e46 coupe? Det er vel Hartge fjærer/dempere du har på din bil? Er de justerbare?

En sånn m3 skal jeg også ha en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det. :)

Forskjellen på sort og sort metallic, er jo at den sorte er helt sort, ikke noe metallic. Synes sort metallic kan få bilen til å virke litt grå, eller støvete.

Carbonsort som er en farge som mange har valgt på M3'n sin, den kan tendere til blå. Stod ved siden av en igår, og det er stor forskjell.

M-tech understell senker rundt 15mm på vanlige modeller Hvor mye lavere M3 er original enn vanlig E46 coupé vet jeg ikke, men er nok noe sånt. Min står på et Hartge fjærsett som senker 20mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...