Gå til innhold

Min E46 M3 [Solgt]


 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 466
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takker for raskt svar! Ja jeg synes også at sort metallic ikke er helt sort, mere litt grålig ja. Men metallic betyr at lakken er blankere enn vanlig, eller skinner mere?

Hva heter fargen du har på din?

I metallic-lakk er det små metallflak i lakken liksom. Det er gir ofte lakken/fargen mer dybde. Metallic er fint det, jeg synes bare sort og hvit lakk er penest uten.

Men det er jo som R Andersen sier, flere forskjellige sort-metallic også.

Fargen på min er Schwarz II, også kalt Jet Black.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en ting - understellsbehandling...

Dette er vel kanskje noe som burde prioriteres, eller gjelder det bare gamle biler? Skjønner jo at det ikke skader på nye heller...

Har aldri vært borti det før. Er det olje eller Tectyl som gjelder?

Noen tips og triks?

Edit: Laget en egen tråd om dette.

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=75663&highlight=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært en tur hos Meguiar's-importøren Panvulk AS og handlet noen godsaker. :D

Siden Kepler har dessertert til AutoGlym, tar jeg hele vårpussen selv iår.

Kjøpte litt forskjellig, mulig jeg skal ha noe mer etterhvert.

Microfiberkluter til polering og tørking, vaskehanske, påføringspads, lakkrens, polish...

Så nå ber jeg til BMW-guden om fint vær i påsken. [-o<

Ellers har jeg lagt endel av karbon-planene mine litt på vent. Diffuseren og rattdekselet hadde ikke en finish jeg var helt fornøyd med. Splitterene og motordekselet er bra.

Vurderer original CSL-diffuser, men den koster rundt 9000,-, pluss at jeg må lakke deler av den siden CSL bare leveres i to farger. Så vi får se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvemonterte splitterene istad. (Støttet opp med pinner... :lol: )

Hva tror dere?

Jeg syntes det ble bra. Relativt diskret, de fremhever liksom bare den utformingen som er på fangeren, samt at karbonen skiller seg diskret fra det sorte.

Jeg er ikke 100% sikker, men er jo uansett bare å ta dem av igjen om jeg ombestemmer meg. Blir kun et par små hull på undersiden av fangeren.

Beklager bildekvaliteten, hadde bare mobilen for hånden.

gcgjsmeu9f07n5jvkm37.jpg

box0jdplgbwzfybqmk3p.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fuck uoriginale deler!

Tror dere karbon-motordekselet passet da? Neida... :roll:

Tror ikke jeg gidder å montere splitterene engang. Blir sikkert masse glipper...

Nå har jeg iallefall lært en gang for alle, uoriginale deler passer såogsi aldri.

Så nå blir det nytt ORIGINALT motordeksel, og evt noen andre ORIGINALE deler.

Da var plutselig alle karbon-planene borte.

Synd det ikke finnes noe originalt fra BMW. Kan jo kjøpe CSL-diffuseren, men det blir jo over 10 laken... :roll:

Fikk tatt motorvask idag da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Steffan: Det passet ikke nedpå motoren. Feil format i forhold til original rett og slett. Spriker. Fikk ikke skrudd det på engang...

@Superbeetle: Har gjort meg negative erfaringer med uoriginalt før, men dette så veldig bra ut. Fin finish. Dessuten var det ikke akkurat billig heller. Koster som original omtrent.

Har alltid foretrukket original-deler, men ofte finnes det ikke noen spennende alternativer desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...