Anderslien Skrevet Mars 25, 2007 Skrevet Mars 25, 2007 Jeg driver å ser litt på BMW 850i, og har funnet et par billige her i norge som det er betalt kun moms på. Mangler da altså engangsavgiften. Jeg lurer derfor på hvor mye CO2 utslippet på disse bilene er? Og hva bør du passe på hvis du skal kjøpe en bil som det ikke er betalt engangsavgift på? Noe mer som bør sjekkes på disse bilene? Takk for svar
mhane Skrevet Mars 25, 2007 Skrevet Mars 25, 2007 Jeg har sjekket opp noen importerte E34 M5 som ikke har blitt betalt avgifter på nå de siste dagene. Det lønner seg ikke i forhold til å kjøpe noen som allerede går i Norge. Men nå har du kanskje ikke det store utvalget av bruktbil i Norge da. M5 og 850 har såpass store motorer at avgiftsreglene krever sitt...bare et tips i tilfelle du ikke har sjekket ut hva avgiften kommer på.
Anderslien Skrevet Mars 25, 2007 Forfatter Skrevet Mars 25, 2007 Jo, jeg har sjekket ut litt, og hvis jeg bruker volum avgiften og ikke CO2, så blir de kosten omtrent det samme som de som er registrert i Norge. Men jeg fant ut hvor mye CO2 utslipp en 750 2006 modell hadde og skrev det inn på importkalkulatoren på 850i, og da ble den ca. 50.000kr billigere. Skrev da inn 270 på CO2. Men jeg vil prøve å finne ut nøyaktig hvor mye, så jeg får en eksakt utregning.
mhane Skrevet Mars 25, 2007 Skrevet Mars 25, 2007 Ok, ser det på denne toll kalkulatoren på toll.no. Der står det at drivstofforbruk og CO2 må dokumenteres. Vet du om dette kan dokumeteres med målinger fra feks NAF eller om dette må være fabrikkoppgitte tall? Ble dette oppgitt på eldre biler? I såfall bør en autorisert BMW forhandler kunne oppgi disse tallene. Kanskje er dette løsningen for meg ang M5 også..
Anderslien Skrevet Mars 25, 2007 Forfatter Skrevet Mars 25, 2007 Kan du ikke bare få målt CO2 utslippet hos et verksted eller noe sånt da, og få de til å dokumentere det? Finnes ikke en side på internett hvor det står CO2 utslippet på alle bmw modeller da? Har letet ganske mye, men finner ingenting.
Dolk Skrevet Mars 25, 2007 Skrevet Mars 25, 2007 Jeg tror ikke du får dokumenter CO2 utslipp på en så gammel bil, så da er det ccm avgiften du skal bruke.
Orjan Skrevet Mars 25, 2007 Skrevet Mars 25, 2007 CO2-avgiften ble vel ikke ordentlig dokumentert før 2001, så eldre biler blir beregnet etter slagvolum...
mhane Skrevet Mars 25, 2007 Skrevet Mars 25, 2007 Det er det jeg har trodd, men får vel ringe til tullvesenet og høre...
ChrZZ Skrevet Mars 25, 2007 Skrevet Mars 25, 2007 Har du hørt med BMW ang CO2 utslipp på disse? Evt, høre om de kan hjelpe deg videre? Også, har du snust litt på forsikring til disse "beistene" (tenker motormessig). Minnes dem er litt ville dem også, gitt.
Espen M33 Skrevet Mars 26, 2007 Skrevet Mars 26, 2007 Det er nok bare ccm som er mulig beregningsmåte på eldre biler ja. Det finnes ikke fabrikkdokumenterte Co2 tall på disse bilen, og noen annen dokumentasjon godtas ikke.
Ron Jeremy Skrevet Mars 26, 2007 Skrevet Mars 26, 2007 biler før 96, bruker gamle import regler, altså ikke C0 måling mht avgiften.
Espen M33 Skrevet Mars 26, 2007 Skrevet Mars 26, 2007 biler før 96, bruker gamle import regler, altså ikke C0 måling mht avgiften. Før 2001 faktisk. Men det finnes Co2 tall på noen få biler før 2001. Da kan man bruke de tallene i tilfelle det kommer gunstigere ut.
mhane Skrevet Mars 26, 2007 Skrevet Mars 26, 2007 Hadde vært intersangt å visst hvordan feks E34 M5 hadde kommet ut ved å bruke CO2. Trådstarter snakker jo om å spare opp til 50 000 på en 850.
Kjell Z3 Skrevet Mars 26, 2007 Skrevet Mars 26, 2007 Jo, jeg har sjekket ut litt, og hvis jeg bruker volum avgiften og ikke CO2, så blir de kosten omtrent det samme som de som er registrert i Norge. Men jeg fant ut hvor mye CO2 utslipp en 750 2006 modell hadde og skrev det inn på importkalkulatoren på 850i, og da ble den ca. 50.000kr billigere. Skrev da inn 270 på CO2. Men jeg vil prøve å finne ut nøyaktig hvor mye, så jeg får en eksakt utregning. Verden går MYE fremmover, utslippene til den gamle 850 er noe helt annet enn utgaven fra 2006.
Bonden Skrevet Mars 26, 2007 Skrevet Mars 26, 2007 Avgiften blir nok høy, men det blir verksted regningene når det sjer noe galt med elektronikken på en bil som har dobbelt av alt når det gjelder motorstyring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå