Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver å ser litt på BMW 850i, og har funnet et par billige her i norge som det er betalt kun moms på. Mangler da altså engangsavgiften. Jeg lurer derfor på hvor mye CO2 utslippet på disse bilene er? Og hva bør du passe på hvis du skal kjøpe en bil som det ikke er betalt engangsavgift på?

Noe mer som bør sjekkes på disse bilene?

Takk for svar :)

Skrevet

Jeg har sjekket opp noen importerte E34 M5 som ikke har blitt betalt avgifter på nå de siste dagene. Det lønner seg ikke i forhold til å kjøpe noen som allerede går i Norge. Men nå har du kanskje ikke det store utvalget av bruktbil i Norge da. M5 og 850 har såpass store motorer at avgiftsreglene krever sitt...bare et tips i tilfelle du ikke har sjekket ut hva avgiften kommer på.

Skrevet

Jo, jeg har sjekket ut litt, og hvis jeg bruker volum avgiften og ikke CO2, så blir de kosten omtrent det samme som de som er registrert i Norge. Men jeg fant ut hvor mye CO2 utslipp en 750 2006 modell hadde og skrev det inn på importkalkulatoren på 850i, og da ble den ca. 50.000kr billigere. Skrev da inn 270 på CO2. Men jeg vil prøve å finne ut nøyaktig hvor mye, så jeg får en eksakt utregning.

Skrevet

Ok, ser det på denne toll kalkulatoren på toll.no.

Der står det at drivstofforbruk og CO2 må dokumenteres. Vet du om dette kan dokumeteres med målinger fra feks NAF eller om dette må være fabrikkoppgitte tall? Ble dette oppgitt på eldre biler? I såfall bør en autorisert BMW forhandler kunne oppgi disse tallene.

Kanskje er dette løsningen for meg ang M5 også.. 8)

Skrevet

Kan du ikke bare få målt CO2 utslippet hos et verksted eller noe sånt da, og få de til å dokumentere det?

Finnes ikke en side på internett hvor det står CO2 utslippet på alle bmw modeller da? Har letet ganske mye, men finner ingenting.

Skrevet

Har du hørt med BMW ang CO2 utslipp på disse? Evt, høre om de kan hjelpe deg videre?

Også, har du snust litt på forsikring til disse "beistene" (tenker motormessig).

Minnes dem er litt ville dem også, gitt.

Skrevet

Det er nok bare ccm som er mulig beregningsmåte på eldre biler ja. Det finnes ikke fabrikkdokumenterte Co2 tall på disse bilen, og noen annen dokumentasjon godtas ikke.

Skrevet
biler før 96, bruker gamle import regler, altså ikke C0 måling mht avgiften.

8)

Før 2001 faktisk. Men det finnes Co2 tall på noen få biler før 2001. Da kan man bruke de tallene i tilfelle det kommer gunstigere ut.

Skrevet

Hadde vært intersangt å visst hvordan feks E34 M5 hadde kommet ut ved å bruke CO2. Trådstarter snakker jo om å spare opp til 50 000 på en 850.

Skrevet
Jo, jeg har sjekket ut litt, og hvis jeg bruker volum avgiften og ikke CO2, så blir de kosten omtrent det samme som de som er registrert i Norge. Men jeg fant ut hvor mye CO2 utslipp en 750 2006 modell hadde og skrev det inn på importkalkulatoren på 850i, og da ble den ca. 50.000kr billigere. Skrev da inn 270 på CO2. Men jeg vil prøve å finne ut nøyaktig hvor mye, så jeg får en eksakt utregning.

Verden går MYE fremmover, utslippene til den gamle 850 er noe helt annet enn utgaven fra 2006.

Skrevet

Avgiften blir nok høy, men det blir verksted regningene når det sjer noe galt med elektronikken på en bil som har dobbelt av alt når det gjelder motorstyring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...